wleninfo.pl wykorzystuje pliki cookie. Korzystanie z wleninfo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na stosowanie plików cookie. więcej w Regulaminie
Nazwa Użytkownika   Hasło      Zapamiętaj mnie



Kliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galerii
Czy pieniądze z UE na świetlice wiejskie w gminie Wleń zostały zmarnowane?
MiejskiePieniądze z UE na świetlice zostały zmarnowane – wiejskie obiekty utworzone za unijne dotacje stoją puste. Gmin nie stać na ich utrzymanie. Twierdzą dziennikarze „Gazety prawnej” Jak  sprawa świetlic wiejskich wygląda w gminie Wleń?

 "Za pieniądze z unijnych dotacji na wsiach powstało już 1600 świetlic i domów kultury, a także ponad tysiąc obiektów sportowych, placów zabaw i miejsc rekreacji. Organizacje pozarządowe alarmują, że 90 proc. z nich stoi pustych. Gminy skusiły się na łatwo dostępne pieniądze z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW), a teraz mają duży problem. Nie stać ich na utrzymanie obiektów i korzystających z nich instytucji. Na ten cel z PROW mogło pójść nawet 1,3 mld zł, bo na projekt pojedyncza gmina mogła otrzymać do pół miliona złotych.
Zdaniem ekspertów pieniądze zostały zmarnowane. Problem jest tym większy, że gminy dokładały do tych inwestycji własne (lub pożyczone przez banki) pieniądze, a teraz nie mogą ich nawet odzyskać.

 Zdaniem organizacji pozarządowych tak jest w całym kraju. Nie tylko nie ma mowy o wykorzystaniu świetlic na wsi do celów kulturalnych czy rekreacyjnych, ale nawet nie są tam organizowane odpłatnie wesela czy inne imprezy okolicznościowe, które pozwoliłyby gminom pozyskać środki na utrzymanie tych placówek. Samorządy wyremontowanych pomieszczeń nie mogą też przerobić na przedszkole.
Zdaniem Marka Zagórskiego, prezesa Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej znaczna część tych projektów nie powinna w ogóle być realizowana, ponieważ nie miała uzasadnienia ekonomicznego
. Pisze na swoich łamach Gazeta Prawna

 W gminie Wleń w ramach programu Rozwoju Obszarów Wiejskich zmodernizowano i wyremontowano świetlice w Pilchowicach i Niestlenie. Wybudowano od podstaw nową świetlicę w Marczowie. Łącznie na te inwestycje gmina wyłożyła kilkaset tysięcy złotych.

Co ciekawe może się okazać, że w niedalekiej przyszłości w gminie powstaną kolejne tego typu obiekty. Potrzebę powstania świetlic w swoich miejscowościach zgłosili mieszkańcy Bełczyny i radny Zbigniew Lebiedź z Radomic.

 Jednak czy te już istniejące są wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem? Czy stały się centrami kultury przyciągającymi młodzież i dorosłych? O organizację działalności świetlic wiejskich zapytaliśmy Burmistrza Bogdana Mościckiego. Z odpowiedzi jaką uzyskaliśmy wynika, że po zainwestowaniu ogromnych środków gmina przestała się interesować tym co w tych obiektach dzieje i praktycznie nie ma wiedzy czy i w jaki sposób są   użytkowane. A po informacje odesłano nas do poszczególnych sołectw.

 Zapewne niewiele osób zdaje sobie sprawę, że za wynajem świetlicy gmina (nie sołectwo) może pobierać opłaty jedynie na poziomie kosztów eksploatacyjnych (woda, prąd). Nie może na tego typu usługach zarabiać! Teoretycznie wystarczy uzgodnić termin organizacji dowolnej imprezy: wesela, dyskoteki, zabawy, itp. a Urząd Gminy  ma obowiązek nieodpłatnie świetlicę udostępnić.

 Mimo, że obiekty są  wykorzystywane w minimalnym stopniu, nie adekwatnym do poniesionych nakładów, wpływają i będą w następnych latach wpływały na zwiększenie wydatków bieżących  gminy! (koszty ubezpieczenia, wody, ścieków, prądu, opału, a za parę lat bieżących remontów). 

 
Jeżeli w tym wszystkim uwzględnimy zapaść demograficzną w gminie.Praktyczne wyludnianie się wiosek, dramatyczny spadek urodzin i ogromną  migrację do zamożniejszych miast może się okazać, że najbardziej trafiona inwestycją był zakup płotu i solidnego zamka do nowej pustej świetlicy  w Marczowie.






Ma swoją świetlice Marczów. Mają ja również Łupki.
Świetlicę na miarę swoich możliwości!




Przed świetlicą w Nielestnie wyłożono kostką spory kawałek placu. Niestety nie zdołałem ustalić jakiemu celowi ma służyć ten plac. Chyba, że jest to plac apelowy?!

Andrzej Jaśkiewicz


Komentarze
Miś się kłania dnia października 24 2012 20:27:42
Uśmiałem się po pachy
Szkoda tylko, że to śmiech przez łzy.
Smutna prawda!!!
Animator Kultury dnia października 24 2012 22:51:22
Może gdzieś tam stoją puste. My tam w Marczowie nie narzekamy na brak zajęć przy świetlicy. Zawsze coś tam działamy i zawsze coś się dla Marczowian ale przede wszystkim dla Marczowa dzieje.

Lada dzień będzie otwarty przy świetlicy plac zabaw dla dzieci. Swoją drogą bardzo ładne to zdjęcie z tym płotem w Marczowie tylko że ogrodzenie świetlicy zostało wykonane z innych powodów - mianowicie dwóch: by dzieci były bezpieczne i by rolnicy nie rozjeżdżali kostki na placu przy świetlicy.

Głupotą jest formułować tezy że pieniądze zostały zmarnowane. Ja tam uważam że bardziej były by wyrzucone w błoto gdyby nie zostały w wiosce. Gmina sprzedała szkołę, resztę dorzuciła unia i w Marczowie mamy piękny obiekt służący mieszkańcom całego regionu.

Gdyby tego nie zrobiono nie było by ani szkoły ani miejsca w którym można się spotkać i fajnie spędzić czas.

Autora TEKSTU zapraszam na stronę sołectwa. Niech nie udaje niepoinformowanego bo o wszelkich imprezach, aerobiku, okolicznościach informujemy właśnie na łamach portalu. Na sali zebrania wiejskie które są organizowane regularnie.

Pan autor jest cyniczny pisząc że tu czy tam wyłożono kawałek kostki. Proszę Pana walory estetyczne. Miejsce publiczne musi wyglądać. Równie dobrze ja mogę nie rozumieć w jakim celu oświetlono we Wleniu ulicę H. Brdatego skoro przy tej ulicy znajduje się jeden dom mieszkalny.
Animator Kultury dnia października 24 2012 22:52:54
P.S

A płot został zakupiony z Funduszu sołeckiego podobnie jak plac zabaw. To trzy lata oszczędzania Marczowa
Podatnik do Animator Kultury dnia października 24 2012 23:12:49
Największy ruch jest wtedy gdy odbywa się wesele.
Jako podatnik mam pytanie.
Kto płaci za prąd zużyty w świetlicy.?
Gdzie wpływają pieniądze za wesela, sylwestra i inne zakrapiane imprezy.
Animator_kultury dnia października 25 2012 06:42:39
My płacimy z pieniędzy które zarobimy na organizacji bali.
wlenianin. dnia października 25 2012 13:58:36
szacunek dla Animatora Kultury,za obrone swojej miejscowosci a tym samym swietlicy.We Wleniu jak widac wszyscy (no moze,nie wszyscy)sa ciagle z czegos niezadowoleni.
ja dnia października 25 2012 17:42:48
a co z bystrzyca ani porzadnej swietlicy ani placu zabaw dla dzieci nic sie niedzieje i od lat niema soltysa zeby cos dla naszej bystrzycy cos zrobil szkoda
Animator Kultury dnia października 25 2012 18:18:44
Bo niestety Sam Sołtys nie podoła. Potrzebuje bodźca i wsparcia mieszkańców. Nie można całej odpowiedzialności zrzucać na sołtysa trzeba zmotywować całą wieś do działania a przynajmniej kilka, kilkanaście osób które będą chciały działać i zmieniać.

Macie wspaniałego sołtysa, ale nie ma on chyba własnie wsparcia ze strony Mieszkańców. My za naszą sołtys stoimy murem. Podobnie dzieje się w Strzyżowcu, Pilchowicach czy Modrzewiach. Spory są wszędzie ale to one wywołują burzę mózgów. I aż chce się działać. Działać przede wszystkim społecznie. Bo tak jak w Modrzewiu, Pilchowicach czy u nas w Marczowie nikt niczego nie oczekuje w zamian za poświęcony czas.
Do: Animator Kultury & etc dnia października 25 2012 18:19:22

Znak oznacza zakaz wjazdu ciągników rolniczych i pojazdów zaprzęgowych. Koszt jedyne 73,80
A resztę kasy proszę przelać na konto: 58 1240 1112 1111 0010 0944 9739
do Animator dnia października 25 2012 20:46:22
ogrodzenie świetlicy zostało wykonane z innych powodów - mianowicie dwóch: by dzieci były bezpieczne i by rolnicy nie rozjeżdżali kostki na placu przy świetlicy Pisze pan Animator.
Ustawiono kilkaset metrów płotu po to żeby dzieci czuły się bezpiecznie? A co agresywne zające je atakowały? Rolnicy rozjeżdżali kostkę? To co ! Z nieba jak wrony na traktorach spadali i wyścigi wokół świetlicy urządzali? Panie Animator ten płot to urbanistyczny maszkaron na który wydano kilkadziesiąt tysięcy złotych publicznych pieniędzy.
"tu czy tam wyłożono kawałek kostki. Proszę Pana walory estetyczne. Miejsce publiczne musi wyglądać" To cytat z tegoż Animatora. - no tu to już mnie Pan rozśmieszyłeś jeżeli dostrzegasz Pan walory estetyczne betonowej kostki brukowej ułożonej tylko po to żeby wydać kolejne kilka czy kilkanaście tysięcy złotych z innego funduszu sołeckiego to gratuluje gustu i pomyślunku i Aż ciarki mnie przechodzą co będzie po następnej burzy mózgów. Może tor wyścigowy dla niewyżytych traktorzystów?
Animator Kultury dnia października 25 2012 21:24:46
I co Pan chciał zabłysnąć podając nr konta?! Konto każdy jakieś ma! -A ruszyć się do pracy i zarobić żeby coś na nim mieć jak wszyscy inni mieszkańcy Polski, a nie czekać aż Gmina, Powiat, Województwo czy Państwo poda na srebrnej tacy ! Nie jesteście pempkiem świata chodź za takich się uważacie.

To na co sołectwa przeznaczają pieniądze z funduszu jest tylko ich prywatną sprawą, z której są skrupulatnie rozliczani. Jak będziemy chcieli to nasadzimy drzew za te kilka tysięcy i wara Wam do tego.

Wleń zawsze szuka kogoś, kogo będzie można oskarżyć za jakieś niepowodzenie. A tak prawdę mówiąc w całym tym waszym Wielkim Mieście jest garstka osób które w cokolwiek się angażują. I są to zawsze te same osoby.
są do wszystkich od Burmistrza zaczynając przez dyrektora szkoły, OKSiT, do Radnych i Przewodniczącej rady, do sołtysów i mieszkańców "przywleńskich" wsi. Głos oburzenia do ludzi od ludzi których jedyną celem życia jest podpieranie rynkowych wierzb 365 dni w roku.
... dnia października 25 2012 21:26:45
Wleń zawsze szuka kogoś, kogo będzie można oskarżyć za jakieś niepowodzenie. A tak prawdę mówiąc w całym tym waszym Wielkim Mieście jest garstka osób które w cokolwiek się angażują. I są to zawsze te same osoby.
Pretensje za to są do wszystkich od Burmistrza zaczynając przez dyrektora szkoły, OKSiT, do Radnych i Przewodniczącej rady, do sołtysów i mieszkańców "przywleńskich" wsi. Głos oburzenia do ludzi od ludzi których jedyną celem życia jest podpieranie rynkowych wierzb 365 dni w roku
Propaganda sukcesu ciąg dalszy? dnia października 25 2012 21:38:38
Animator przestań przynudzać i nie rozśmieszaj.
Budowa świetlicy miała na celu pozyskanie jak największej liczby wyborców.
I to Mościckiemu i Fludrowi się udało.
Cztery następne lata ciepłej posadki za przeogromne pensje:
B.M.- 136.949.96 tysięcy rocznie,
M.F. 80.412.02. Tysięcy rocznie.
Pomnóż sobie animator razy cztery i wszystko zrozumiesz.
Jak sam widzisz.
Kwoty pensji przerażające jak na osiągnięcia obu Panów i dziedzinie rozwoju Gminy Wleń.
Ach przepraszam bym zapomniał.
Powstała świetlica w Marczowie.
do Animator dnia października 25 2012 22:05:36
To na co sołectwa przeznaczają pieniądze z funduszu jest tylko ich prywatną sprawą, z której są skrupulatnie rozliczani. Jak będziemy chcieli to nasadzimy drzew za te kilka tysięcy i wara Wam do tego.
Animator! Człowieku co za bzdury piszesz! Fundusz Sołecki to nie twoja prywatna sprawa ani prywatna sprawa nawet najwspanialszej pani Sołtys! Fundusz Sołecki to środki publiczne na które składają się wszyscy mieszkańcy gminy w formie podatków! Mamy prawo oceniać trafność i potrzebę tych wydatków! Zamiast kostki betonowej i setek metrów płotu ochronnego przed agresywnymi zającami można je było wydać bardziej sensownie. Czytając Twój komentarz mam wrażenie, że przy takim podejściu do publicznych pieniędzy wkrótce, wspólnym wysiłkiem sołectw powstanie w gminie pierwszy profesjonalny traktorowy tor wyścigowy.
ted dnia października 26 2012 01:41:03
Z mojego punktu siedzenia tak: w pewien deszczowy dzien, wpadlem z kumplami na pomysl aby skorzystac z ow nowego przybytku w Pilchowicach, specjalnie pofatygowalismy sie do jeleniej po sprzet - paletki i takie rozne. No dobrze, wszystko jest, no moze poza kluczami do sali. Pani d. jak dyrektor, przez male d z racji swego sposobu obchodzenia sie z ludzmi, zostala wykluczona. Po co psuc sobie popoludnie. Udalismy sie wiec do pani soltys - kolejnej osoby, ktora ma przywilej posiadania kluczy z racji swego jakze wysokiego stanowiska. Grzecznie, kulturalnie wyjasnilismy cel naszej wizyty i mniej kulturalnie zostalismy odeslani z kwitkiem. Najwiekszym argumentem przeciw tej pani bylo to, ze sprzatac po nas nie bedzie. Nie wiem co to za problem. Wiemy do czego sluzy miotla,. A i tak obuwie na zmiane bylo. Dzien jak co dzien, wypilismy pare piwek. Moze nastepnym razem wpadnie nam do glowy cos bardziej kreatywnego i rozwalimy kilka lawek?
do Propaganda sukcesu ciąg ... i do "do Anima dnia października 26 2012 05:13:07
Publiczne czyli czyje Wlenia, wlenian ? Bo z tego co czytam mam takie wrażenie że wsiom nie należy się zupełnie nic. Prawda jest taka że to co sołectwa mają w ramach funduszu to i tak nic w porównaniu z tym co Wleń ma na przeżarcie i to w dosłownym tego znaczeniu, więc skończcie dyskusję.
do Animator dnia października 26 2012 06:34:34
Oj Animator - czytanie ze zrozumieniem się kłania. Środki publiczne bo składaja się na nie wszyscy mieszkańcy gminy w formie podatków. Podział na wieś i miasto jest zły i zupełnie absurdalny! Jeżeli ktoś próbuje dzielić ludzi na wioski i Wleń to jest po prostu kompletnie głupi i nie powinien się publicznie wypowiadać! Chodzi o to żeby pieniądze z budżetu gminy wydawać racjonalnie i maksymalnie efektywnie, żeby wszystkim przynosiły pożytek. Patrząc na te setki metrów płotu, niewiadamo po co wybrukowany plac, puste świetlice i kilka innych absurdów mam spore wątpliwości czy faktycznie ktoś panuje nad wydatkami w tej gminie czy raczej uprawia "radosną twórczość" i aby do pierwszego!
mona dnia października 26 2012 09:05:34
Świetlice są potrzebne, tylko chciałbym odpowiedzi na pytanie czy są najważniejsze? W gminie, gdzie wiele dróg jest nadal do d..y, gdzie nie ma promocji, nawet święta się odwołuje burmistrz świetlice buduje!
Gospodarka komunalna leży, oświata jest niedofinansowana, ośrodek zdrowia to porażka wydaje się pieniądze na świetlice. Po co? Żeby zdobyć głosy i tyle!
K. dnia października 26 2012 09:31:14
Ot pospolite ruszenie, czytanie ze zrozumieniem?? A czego artykuł dotyczy? Dywagacji na temat płotu? Czy niedofinansowanej oświaty? Są świetlice i bardzo dobrze, nie wiem co się dzieje poza Marczowem, no ale jak widać tam jest grupa osób która dba o zagospodarowanie czasu mieszkańców, i systematycznie organizowane są zabawy różnego typu, nie tylko alkoholowe. Jak Animator napisał wystarczy odwiedzić stroną, aby wiedzieć co się dzieje. W Marczowie jestem kila razy do roku i mogę stwierdzić, ze tam przynajmniej coś się dzieje, ludzie idą do przodu, a nie tak jak we Wleniu, wszystko się sypie i żal przez to miejsce przejeżdżać.
J do K dnia października 26 2012 17:24:05
r30;r30;r30;. a nie tak jak we Wleniu, wszystko się sypie i żal przez to miejsce przejeżdżać.
Masz rację K.
Proponuję abyś swoje spostrzeżenia przekazał Burmistrzowi i sekretarzowi Gminy Wleń, gdyż oni tego nie widzą!!!
Do ted dnia października 26 2012 17:43:15
Dobrze gada Polać mu :D!!!
xxxxxxxxx dnia października 26 2012 19:40:20
szkoda,że tak dziwne jest zdanie mieszkańców Wlenia.Wam jest dożo łatwiej,dzieci nie muszą czekać na gimbus ani rano ani po zakończonych zajęciach.Macie blisko o Osrodka Kultury,ale nie korzystacie z tego co Wam proponuje a sami Mieszkańcy nie chcecie pokazać,że Wam się chce wziąć swój własny los w swe własne ręce.Może Pan administrator i wszyscy którzy ciągle narzekają wypowiadając sie na tej stronie powiedzą a przede wszystkim zrobią cokolwiek własnymi rękoma na rzecz ich małej społeczności to może docenia trud tych którzy im coś proponują.A tak nawiasem mówiąc co musi sie stać aby Pan Jaśnie Włdający tym portalem był zadowolony,bo od początku to według Pana nic dobrego się nie dzieje.Do Lubomierza niech się Pan wyprowadzi
doXXX dnia października 26 2012 20:42:22
To że dzieci muszą czekać na gimbus przed i po zajęciach świadczy tylko o tym, że źle został ułożony plan lekcji, a gminie brak pieniędzy na optymalizacje rozkładu jazdy gimbusa. Może warto dostrzec związek przyczyno r11; skutkowy między nietrafnymi wydatkami gminy np.: słynnym marczowskim płotem ochronnym przed agresywnymi zającami, a brakiem pieniędzy na optymalne rozwiązanie problemu dojazdów dzieci. Tylko dlaczego ludzie których dzieci dotyczy ten problem nic z tym nie robią! Dlaczego nie mają odwagi pójść do burmistrza i zażądać zorganizowania komfortowego dla dzieci dojazdu do i ze szkoły? Bo się boicie! Nie dbacie o własne dzieci! A dobro własnych dzieci jest wam obce!
OKSiT świeci pustkami nie dlatego że ludzie nie chcą tam chodzić, a dlatego, że nie ma nic ciekawego dla mieszkańców do zaoferowania! Czy to aż tak trudno zrozumieć? Jak działają świetlice na wsiach? Czy są tam organizowane jakiekolwiek systematyczne zajęcia ? Jaki procent mieszkańców Marczowa, Nielestna, Pilchowic, Kleczy i Radomic bierze udział w zajęciach kulturalnych organizowanych na waszych świetlicach? Może warto spojrzeć prawdzie w oczy i w końcu dostrzec, że więcej osób stoi na wsiach przed sklepami z butelką piwa niż bywa na świetlicy. Zresztą Wlenia dotyka ten sam problem.
Rano wychodzę do pracy o 6.00 wracam koło 17.00 i co po pracy mam jeszcze iść i sprzątać ulice z psich odchodów bo burmistrz i szanowna rada nie potrafią od lat rozwiązać najbardziej elementarnych problemów!
do " doXXX" dnia października 26 2012 21:49:21
do "doXXX"

a coś się tego płotu czepił. Lepszy wściekły zając niż nawalony w trupa mieSzczur z Wlenia
Rodzic dnia października 26 2012 21:49:32
Jak czytam komentarze xxx, animatorów kultury i innych propagatorów sukcesu obecnego burmistrza Mościckiego i sekretarza Fludra to mi nie tylko ręce opadają.
Panowie.
Czy to redakcja Wlenifo jest odpowiedzialna za to, że wasze dzieci musza wstawać o 6. 00 rano aby dojechać do szkoły.?
Nie
To nieudolność burmistrza i dyrektora szkoły.
Czy to wina wleninfo, że Wasze dzieci marzną w szkole?
Czy to wina wleninfo,że w okresie przerw Świątecznych i ferii zimowych jest wyłaczane ogrzewanie w hali sportowej?
Puknijcie się w te puste głowy.
Za te wszystkie nieprawidłowości odpowiedzialny jest burmistrz miasta.
Czy to wlenifo zadłużył Gmine Wleń.
Czy to wleninfo zamyka o przepraszam reformuje szkołę w Pilchowicach.
Kto dzieli społeczeństwo Gminy na wieśniaków i mieszczuchów?
Może też wleninfo?
Paradoksem i szczytem głupoty jest fakt, że osoba użalającą się nad losem swoich dzieci nie widzi kto doprowadził to takiej sytuacji.
Szanowny Kolego ustawa zobowiązuje władze samorządowe do zapewnienia bezpiecznego i sprawnego dowozu dzieci do szkoły.
I zamiast oskarżać redakcje idź do burmistrza na którego oddałeś głos i powiedz, że po to głosowałeś na niego aby twoje dziecko komfortowo mogło dojechać do szkoły.
łooo dnia października 26 2012 21:55:55
i troskliwy tatuś się odezwał albo troskliwa mamusia.

Już ja widzę jak Ci leży na sercu los marczowskich czy bystrzyckich dzieci. Masz to w głębokim, poważaniu bo liczy się tylko twoja wleńska rzeczywistość. nikomu nic się nie należy ważne byście mieli szklane domy i by wam płacono daniny za pachnienie.

Już tak na dzieci nie najeżdżaj bo nasze wiejskie nie mają ORLIKA tylko wasze. Równie dobrze można by się czepić sensowności budowy tego obiektu skoro wy wytykacie wioskom świetlice - jedyne miejsce w których mieszkańcy mogą się spotykać
Król Maciuś Drugi dnia października 26 2012 22:06:50
Wow!!! To w Marczowie jest Animator kultury??? !!!
Czego to człowiek się dowiaduje z tego inernetu?
Szkoda że w realnym świecie go ni ma !
No cóż takie czasy !
Tytułujcie mnie teraz Król Maciuś Drugi
Animator Kultury dnia października 26 2012 22:11:18
Królu Maciusiu Drugi w każdym miejscu i o każdym czasie jeżeli tylko udowodnisz że zasługujesz na tytuł Króla
Ola dnia października 26 2012 22:15:35
Rzecz w tym, że te świetlice nie są używane a ich budowa to bezsens skoro nic się tam nie dzieje. Jeszcze przed budową władze powinny przeprowadzić analizę możliwości i plany działania takiego obiektu. Jestem ciekawa kto przeprowadzał analizę SWOT tych świetlic? Cikawa jestem co w niej wpisano? I jak to się ma do rzeczywistości. Papier zniessie wszystko a rzeczywistość swoją drogą???
A tak na marginesie to dobrze wiedzieć że teraz na wsi można zorganizować impreze niemal za free!!!
Animator Kultury dnia października 26 2012 22:18:46
A skąd wiesz że nic się dzieje na świetlicach proszę podać dowody. bo ja mam że jednak się coś dzieje.
Panie Animatorze kultury dnia października 26 2012 22:20:53
Panie Animatorze Kultury dlaczego obraza i wyzywa pan ludzi z Wlenia? Takie osoby znajdą się w każdej miejscowości i należało by im pomóc a nie ubliżać. jak się ma do pana kultury osobistej?
Animator Kultury dnia października 26 2012 22:26:43
A jakim prawem obraża się mnie na tym portalu. tym samym prawem w odwecie używam słów ostrzejszych bo nie obdarzono mnie trzema policzkami, żebym je ciągle nastawiał.
!!!!! dnia października 26 2012 22:30:51
Przejrzałem portal marczowski i faktycznie na tej świetlicy niewiele się dzieje. Od czerwca jakaś jedna potupaja i dożynki. Poza tym kompletna mizeria!
Do Animator kultury dnia października 26 2012 22:36:06
Animator Kultury który w odwecie obraża ludzi - to nie groteska, to już tragedia tym większa, że sam się do tego przyznaje. Panie Animator nie spal nam w odwecie Wlenia.
Animator Kultury dnia października 26 2012 22:40:26
bo trudno pisać o gimnastykack czy ogniskach które dla dzieci są organizowane regularnie. Poza tym kilka weekendów odpadło bo świetlica była zajęta przez weselników poza tym nie tylko imprezy (czyt. zabawy taneczne się tam odbywają) bo nie po to budowano ten budynek. Na świetlicy organizowane są spotkania koła gospodyń, posiedzenia rad sołeckich, posiedzenia stowarzyszeń: jak np zjazd PSL czy Zjazd partnerstwa. Na świetlicy działa grupa gimnastyczna, świetlica środowiskowa, zajęcia integracyjne. Ponadto są zabawy jak np dożynki / andrzejki / potupuje itd.

W samym IV kwartale tego roku zaplanowanych jest 4 imprezy okolicznościowe. Andrzejki / Mikołajki / Jasełka i Bal sylwestrowy.
Jasełka i Mikołajki wymagają dodatkowego zaangażowania naszych dzieci i naszej młodzieży która poza zajęciami lekcyjnymi dodatkowo społecznie bierze udział w występach artystycznych.

Nie będę pisał na stronie Marczowa o tym wszystkim bo działam społecznie i muszę ponadto trochę pracować. Jak każdy kto w Marczowie angażuje się w przeróżne przedsięwzięcia.
hahaha dnia października 26 2012 22:43:53
Co zabrakło argumentów że siedliście na mnie. A siedźcie skoro mam Wam ulżyć. Nie rusza mnie to. Moje słowa nie były skierowane do ludzi, którzy uczciwie podchodzą do tematu.
Cytat z"Rejsu",a jak aktualny dnia października 26 2012 22:43:58
Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki panie to nikomu... Mmmm... Tak, nie... Nie podoba się. Więc dlatego z punktu mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było. Tylko aplauz i zaakceptowanie. Tych naszych, prawda, punktów, które stworzymy.
Przejdźmy od słów do czynów. Chciałem powiedzieć kilka słów.
Nic ując dnia października 26 2012 22:49:27
Ani słowa krytyki! TYLKO APLAUZ I ZAAKCEPTOWANIE!
Podatnik dnia października 26 2012 23:27:29
Uwaga cytuje animatora - IV kwartale tego roku zaplanowanych jest 4 imprezy okolicznościowe. Andrzejki / Mikołajki / Jasełka i Bal sylwestrowy.
Z czterech imprez trzy pijackie.
Brawo Panie animatorze?
Ale nie kultury, a imprez pijackich.
Po drugie.
Powtórzę jeszcze raz swoje pytanie.
Jakie kwoty i na czyje konto wpłynęły opłaty za wesela.
Batman. dnia października 27 2012 08:27:23
Popieram Animatora. Pisze prawdę a widzę że wielu osobom ona nie pasuje.Wleń to zapyziałe miasteczko prowincja niewiele różniącą się od jakiejś nieco większej wioski, ale za to mieszkańcy to mają się za mieszczaństwo z najwyższej półki stolica prawie niemal jak Warszawa. Dobrze, że za swoje nieudacznictwo macie, kogo obwiniać. Nikt nie ruszy czterech liter żeby coś zrobić, ale doskonale wiecie, jaka instytucja, za co jest odpowiedzialna.Na wsi raczej nikt nie czeka na mannę z nieba.
Oczywiście nie wszyscy mieszkańcy Wlenia to wieś i komuna i nie wszyscy wioskowi są tacy doskonali.
Animator Kultury dnia października 27 2012 08:52:28
Andrzejki i Sylwester są zabawami - z KALENDARZA na których pojawić się może alkohol.

Mikołajki i Jasełka raczej są dla dzieci panie podatniku
do Podatnika dnia października 27 2012 11:01:16
Chcesz wiedzieć to już informuję. Zyski z imprez okolicznościowych - kalendarzowych nie są Bóg wie na jakie. Z otrzymanej kwoty trzeba opłacić Zespół który gra w trakcie zabawy i jest to rząd 1200 - 3000 PLN w zależności od okazji. Poza tym prawo wymaga opłacenia ZAIKS-u, ponadto trzeba zapłacić prąd i inne media, zakupić środki czystości. Zysk się zawsze prawie w całości się bilansuje a to co zostaje idzie na bieżące naprawy. Kalkulacja bardzo prosta Podatniku
Zywie* dnia października 27 2012 15:09:46
"zawsze prawie w całości"
PRAWIE ROBI RÓŻNICĘ
Podatnik dnia października 27 2012 18:37:08
Po pierwsze pominąłeś podejrzewam świadomie imprezy weselne które się odbywały na świetlicy.
Zapiski które przedstawiłeś - nie nazywaj kalkulacja.
Jeśli tak prowadzisz kalkulacje to nie dziwie się że imprezy które organizujesz nie przynoszą spodziewanych zysków.
Skorzystaj z podanego wzoru.
Lp. Wyszczególnienie składników kalkulacyjnych
1. Olej opałowy
2. Energia elektryczna
3. Woda
4. Ścieki
5. Środki czystości
6. Obsługa sprzątanie
7. Amortyzacja
8. Zespól Muzyczny.
9. ZAiKS
10. Zysk.
Ale to nie jest moim celem w tej dyskusji.
Nie chodzi mi ile Ty na tym zarobiłeś.
Chce ci tylko uświadomić, że organizując jakiekolwiek imprezy komercyjne podlegasz opodatkowaniu.
O tym wszystkim powinien cię powiadomić Burmistrz albo sekretarz Gminy.
W przypadku ścigania Cie przez Urząd Skarbowy to nie urzędnicy pojadą na ulice Budowlanych tylko Ty.
A już nie rozumiem sytuacji, a potwierdzasz to kilkakrotnie, że zysk z organizowanych imprez zasila fundusz sołecki.

Dla potwierdzenia , że działasz niezgodnych z prawem :


Zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE.L. Nr 347), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują, lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże w przypadku, gdy podejmują one takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Stosownie do treści § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 73, poz. 392 ze zm.), zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Animator_kultury dnia października 27 2012 18:51:21
Człowieku opamiętaj się. Proszę mi udowodniać że przywłaszczyłem sobie jakiekolwiek pieniądze. Te pieniądze są a wpłatę potwierdza wydawany blankiet. Każda świetlica jest zamiejscową placówką OKSiT, tam jest księgowa. Zastanów się co piszesz i nie oskarżaj bo zrobiłeś w tej chwili złodzieja nie tylko ze mnie ale też z całej rady sołeckiej z sołtysem na czele. Za pomówienie też grozi odpowiedzialność karna.
Podatnik dnia października 27 2012 19:15:19
A kto to napisał świety Antoni czy Ty
Cytuję dnia października 27 2012 19:16:54
Animator_kultury dnia październik 25 2012 06:42:39
My płacimy z pieniędzy które zarobimy na organizacji bali.
Podatnik dnia października 27 2012 19:33:41
Animator Ty się szaleju najadłeś.
Co ma wspólnego konstruktywna informacja z oskarżaniem.
Ty się sam oskarżasz i próbujesz wrobić w to mnie.
Żal mnie Ciebie.
wlenianin dnia października 28 2012 09:56:17
Sprawą wydatkowania i "zarabiania" pieniędzy przez "świetlice" powinien zajac się Wojewoda kontrola jest tu jak najbardziej wskazana
a budowa za setki tysiecy czy nawet miliony swietlic tylko po to by kilka osób mogło wykorzystac je kilka razy w roku to delikatnie mówiąc BEZSENS
Wlenianin dnia października 28 2012 11:56:26
Andrzej, weź się lepiej za robotę a nie głupoty piszesz :|
Mieszkaniec Gminy Wleń dnia października 31 2012 21:10:22
Niech Rada się tak nie obraża.
Co ma wspólnego wasza praca do bezsensownie wybudowanej świetlicy?
Jeśli byście chcieli to i bez świetlicy, ( która kosztowała Gminę setki tysięcy ) pracowalibyście na rzecz swoich mieszkańców, tak jak inne Sołectwa w Naszej Gminie.
Jeżeli budowa świetlic jest wspaniałym pomysłem na rozwój Gminy Wleń to dlaczego zaprzestano budowy następnych świetlic w Bystrzycy, Łupkach, Tarczynie, Bełczynie i pozostałych wsiach?
No dlaczego zaprzestano jedynej słusznej linii rozwoju Gminy?
Budujmy następne świetlice.
A Budżet Gminy będzie wzrastał - w następne kredyty.
Podatnik dnia listopada 26 2012 21:14:41
Szanowni Państwo pozwolę sobie zacytować komentarze dwóch osób zainteresowanych działalnością świetlic.
Zdania tych Panów są całkowicie rozbieżne.


Burmistrz B. Mościcki :
r11; Możemy, jedynie pobierać opłaty, jeżeli na przykład ktoś organizuje z mieszkańców wsi wesele, komunię, czy też stypę, opłatę za media, czyli płaci za ścieki, za pobraną wodę, energię elektryczną, no czyli jeżeli tam jest gaz to, to butlę gazową musi i to są jedyne możliwe opłaty, które możemy pobierać.

Podatnik do Animator Kultury dnia październik 24 2012 23:12:49
Największy ruch jest wtedy gdy odbywa się wesele.
Jako podatnik mam pytanie.
Kto płaci za prąd zużyty w świetlicy.?
Gdzie wpływają pieniądze za wesela, sylwestra i inne zakrapiane imprezy.

Animator_kultury dnia październik 25 2012 06:42:39
My płacimy z pieniędzy które zarobimy na organizacji bali.

Który z tych Panów Kłamie?
luwisdqn dnia maja 30 2014 13:42:12
P53TwH <a ***="http://gidrirxtzfgo.com/">gidrirxtzfgo</a>, ulezlmhjzomp, [link=http://otltelexqhld.com/]otltelexqhld[/link], http://reigtmohebvt.com/
Pfegzhyj dnia czerwca 05 2014 14:36:21
oncologist free credit scores from all three bureaus
Dodaj komentarz
Nick:



4 + 5:
Do komentujących

Przypominamy: Komentarze, które łamią Regulamin wleninfo.pl, nie dotyczą artykułów, newsów, zdjęć, są wulgarne, obraźliwe, naruszające prawa osób postronnych, propagujące nienawiść i przemoc, wpisywane z bramek będą usuwane!

Treci komentarzy opublikowanych na portalu wleninfo.pl są wyłącznie prywatną opinią użytkowników. Za treć opublikowanych komentarzy odpowiada ich autor. Komentarze internautów nie przedstawiają stanowiska wleninfo.pl

Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Statystyka
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 394
Najnowszy Użytkownik: Anton25
ogłoszenia
GLKS Pogoń Wleń

Wulkanizacja

Wulkanizacja
ARTYKUŁY HISTORYCZNE RELACJE VIDEO Z ŻYCIA GMINY

Zapomniani - Chyliński
Lähnmühle - młyn we ...
90 rocznica tragedii...
ZAMEK WLEŃ ANNO DOMI...
Komu nie bije dzwon
Skradzione herby Pał...
Dzień zwycięstwa czy...
Jak promowano Lähn (...
O żmijach i złotym s...
Zamek Lenno w opałach!

więcej artykułów

Dzik(i) Wleń
Dzwon Dorothei
27 Rajd Karkonoski
Rewitalizacja miasta?
Sprawa Tarczynki
Spływ Bobrem
Podtopienia w Łupkach
Zrzut wody w Pilchowicach
DZIUNIA
26 Rajd Karkonoski
Sesja RMiG- sprawy różne
DERBY Pogoń : Czarni

video archiwum

Brak zawartości dla tego panelu

więcej artykułów
 
LOSOWE ZDJĘCIEOstatnio widzianiPogoda dla Wlenia

 Lähn - 1940
Lähn - 1940
Lähn - 1940


j23214 weeks
Administrator483 weeks
tender483 weeks
jasiek483 weeks
admin484 weeks
gisia485 weeks
jordan486 weeks
enisia486 weeks
lekul486 weeks
Maskonp486 weeks

new.meteo.pl
Copyright © Wleninfo.pl. Projekt i kodowanie : Piotr 'kintar' Kawecki - Satis sp. z o.o.
Powered by PHP-Fusion & EP IV © 2003-2005.
16903619 Unikalnych wizyt

Wszelkie materiały zawarte w serwisie zostały opublikowane nieodpłatnie oraz za zgodą ich właścicieli. Kopiowanie zawartości serwisu bez zgody redakcji zabronione.