wleninfo.pl wykorzystuje pliki cookie. Korzystanie z wleninfo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na stosowanie plików cookie. więcej w Regulaminie
Nazwa Użytkownika   Hasło      Zapamiętaj mnie



Kliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galerii
ŻEGNAJ SZKOŁO?!
Miejskie
W świetlicy wiejskiej w Pilchowicach, 01 lutego, odbyło się spotkanie w sprawie reorganizacji szkoły podstawowej.
W zebraniu udział wzięli Burmistrz Miasta i Gminy Bogdan Mościcki, dyrektor Zespołu Szkół im Św. Jadwigi Śląskiej, Wiesław Gierczyk, dyrektor szkoły podstawowej w Pilchowicach, Elżbieta Lanckorzyńska, dyrektor do spraw technicznych zespołu Szkół we Wleniu Jerzy Skwarek, Radni Rady Miasta i Gminy, nauczyciele oraz rodzice i mieszkańcy Pilchowic, Radomic i Strzyżowca.

Burmistrz Mościcki mówił, że ze względu na coraz mniejszą liczbę dzieci spada subwencja oświatowa, natomiast płace nauczycieli rosną, wydatki budżetowe na oświatę przekraczają otrzymywaną subwencję o 1.700.000 zł. Koszt utrzymania jednego ucznia w Pilchowicach wynosi 13.687 zł natomiast we Wleniu 10.938 zł W związku z trudną sytuacją finansową burmistrz zaproponował przekształcenie Szkoły Podstawowej w filię Zespołu Szkół we Wleniu oraz likwidację klas 4 – 6, co pozwoliłoby zaoszczędzić 100.000 zł do końca tego roku a w przyszłym roku budżetowym ok. 300.000 zł. Burmistrz kilkakrotnie podkreślał, że to nie on podejmuje decyzję, ale Rada Miasta i Gminy

Propozycję  likwidacji szkoły poparł dyrektor Wiesław Gierczyk, który przedstawił zebranym trudną sytuację  finansową Zespołu Szkół we Wleniu. Jednocześnie zapewniał, że dzieci klas 4 – 6 przeniesione ze szkoły w Pilchowicach, we wleńskiej szkole znajdą dobre warunki, nie nastąpi przegęszczenie klas a dzieci będzie uczyła wykwalifikowana kadra nauczycielska. W trakcie dyskusji dyrektor stwierdził, że reorganizacja szkolnictwa w gminie dotknie również nauczycieli szkoły we Wleniu.

- Planuję znaczące redukcje etatów u siebie w Zespole Szkół we Wleniu po to, żeby nie było takich sytuacji, że nauczyciele nie zarabiają tej średniej gwarantowanej
(...)
mówił.

Pan Jerzy Skwarek dyrektor, ds. technicznych gwarantował, że Szkoła we Wleniu bez żadnych problemów zapewni dowóz dzieci do szkoły w dogodnych dla uczniów godzinach.
- W związku z likwidacją Szkoły Podstawowej i powołaniem filii Zespołu Szkół wszyscy nauczyciele jak i pracownicy administracji i obsługi zostaną zwolnieni, natomiast nauczyciele którzy maja kwalifikacje zatrudnieni przy zachowaniu struktury klas 1 – 3 mogą napisać podanie z prośbą o przeniesienie do Zespołu Szkół we Wleniu i wtedy z dniem 1 września 2012 r. podpiszą nową umowę z dyrektorem Gierczykiem.


Mieszkańcy Pilchowic w większości nie podzielali opinii burmistrza  w sprawie likwidacji szkoły:
– likwidacja szkoły praktycznie zahamuje rozwój wsi argumentowali
- tu nikt nie będzie chciał się budować żadne młode małżeństwo się na to nie zdecyduje, jeżeli dzieci w perspektywie będą musiały dojeżdżać do sąsiedniej miejscowości!!!


Radna Katarzyna Kotołowska - zlikwidowano szkołę w Marczowie i Marczów żyje, Nielestno żyje.

- Dlaczego oszczędności szuka się na szkołach? Szukaliście może oszczędności u siebie w Gminie na przykład na Radnych  - ripostował mieszkaniec Pilchowic (nagrodzony oklaskami) Braliście to pod uwagę.

- Czy Rada Gminy, księgowość pan Burmistrz przygotowali inne wyjścia inne alternatywy (rozwiązania sytuacji w Pilchowicach) np. szkoła integracyjna?

Dyrektor Gierczyk i Burmistrz zgodnie stwierdzili, że to jest niemożliwe ze względów finansowych. Ze strony finansowej jest to jedna wielka porażka - powiedział dyrektor Gierczyk.


- Czy została sporządzona symulacja kosztowa, jakie były by koszty gdyby była tu jedynie filia szkoły wleńskiej? Pytali mieszkańcy

Dyrektor Elżbieta Landkorzyńska - Przekształcenie Szkoły w filie przyniosłoby niewielkie oszczędności rzędu 20 - 30 tysięcy.

Okazuje się, że poza wariantem przedstawionym przez Burmistrza i Panią Lanckorzyńska nie przedstawiono żadnej innej koncepcji. Brak innych alternatywnych rozwiązań reorganizacji szkoły oraz w praktyce stopniowa likwidacja placówki w Pilchowicach doprowadziło do wielu emocjonalnych wypowiedzi ze strony mieszkańców.

- Budynek jest wasz chciałbym abyście Państwo powalczyli o tą szkołę. Powalczmy widzę po radnych, że nie są przekonani specjalnie. Pan Burmistrz powiedział, że są jakieś perspektywy demograficzne, (…) jeżeli zejdzie do (poziomu klas) 1-3 to potem będzie zero. Przecież (szkoła) jest dla mieszkańców a nie dla nauczycieli. A czym jest wioska bez szkoły? Prosiłbym o walkę!

- Może w naszej gminie są jakieś mniej ważne instytucie, (..) a naprawdę sporo pieniążków na nie idzie, może są jakieś jednostki nie tak bardzo potrzebne jak edukacja i nasze dzieci?

- Radni niech szukają gdzie indziej oszczędności! Mamy w szkole 65 klientów (jeżeli można tak powiedzieć) zapewniamy im edukację wyżywienie, opiekę i mnóstwo serca a może są takie instytucje, które takich klientów nie mają a też idzie na takie instytucje bardzo dużo pieniędzy?! Są takie dziedziny w naszej gminie, na które idzie mnóstwo pieniędzy a które nie mają 65 stałych klientów (...) ja mówię o wleńskim Domu Kultury.
 
- Czy szkoła w Pilchowicach to jedyne oszczędności w gminie, jakie chce robić Rada?

- Pamiętam jak pan burmistrz kandydował rok temu: słuchajcie do póki będę ja, zapewniam Was ta szkoła nie zostanie zmniejszona ani nie zostanie zlikwidowana. Panie burmistrzu pamięta Pan?

- Słuchajcie, krótko i na temat. Ja muszę Radzie przedłożyć tak, bo do tego zostałam zobowiązany przez Komisję Rewizyjną (…) Mam ja przygotować możliwości szukania oszczędności, wykazać je w szkole i oświacie.  Ja im to przedłożę. Będą komisje, będzie dyskusja, później po dyskusji będzie projekt uchwały na sesję Rady, która odbędzie się jeszcze w miesiącu lutym i głosowanie o zamiarze likwidacji czy przekształcenia (...) cała moja rola to jest przygotowanie materiałów. (...) Zaproszę jeszcze raz panią księgową, zaproszę dyrektorów i będziemy młócili ten temat – tłumaczył się Burmistrz Bogdan Mościcki.

- Proszę zaprotokółować - mówiła w podsumowaniu jedna z mieszkanek, że mieszkańcy Pilchowic Strzyżowca i Radomic tu obecni proponują i proszą o pozostawienie Naszej Szkoły w takim kształcie jak obecnie. Bardzo prosimy Radę, że My tutaj obecni jesteśmy za tym, aby pozostawić szkołę w kształcie, jaki jest obecnie.

Biorąc pod uwagę tylko statystykę, mieszkańcy Pilchowic już swoją walkę przegrali. O ile się nie mylimy, w ciągu ostatnich pięciu lat tylko jeden projekt uchwały złożonej przez burmistrza nie uzyskał akceptacji Rady Miasta i Gminy. Projekt ten jednak został przeforsowany na kolejnych sesjach Rady a dotyczył sprzedaży budynku Basztowej. Życzymy mieszkańcom Pilchowic aby za pięć lat budynek ich szkoły nie wyglądał tak jak dzisiaj Basztowa a Radni nie musieli się wstydzić za podjęte decyzje.
Andrzej Jaśkiewicz, Marek Dral



fot. www.sppilchowice.pl

Komentarze
lol dnia lutego 03 2012 23:49:11
no prosze Burmistrz nawet źle robi dla swojej wioski w której mieszka ..

po co likwidować szkoły ? $$$$$$$$$ ważniejsze od edukacji ??

a przecież Nauka to klucz do sukcesu ..

co za tępaki .. masakra jakaś
lol dnia lutego 03 2012 23:52:03
aha dodam jeszcze tyle że tego skąpego Burmistrza powinniśmy zlikwidować jak najszybciej .. bo kurcze zaraz zlikwiduje gimnazjum we wleniu haha

nie wiem .. trzeba coś z nim zrobić .. bo dla niego liczy się kasa ....

kurcze po co mu te $$$$$$ skoro on i tak nic nie robi ? nie naprawia ulic nie naprawia światła .. kurcze w nocy ciemno jak w dupie zaraz będzie kurki z wodą zamykał bo "trzeba oszczędzać" tylko ja się kurcze pytam po co oszczędzać ? po co kasa skoro i tak na nic pożytecznego ten "szanowany" burmistrz nie wyda ??
. dnia lutego 04 2012 00:07:47
A miały być miliony...
mieszkaniec dnia lutego 04 2012 01:21:19
burmistrz ze swita nie dotrzymuje nawet obietnic ktore sam sklada, zal sie robi czlowiekowi jak pomysli ilu ludzi mozna oszukac aby tylko dostac sie do wladzy.

choc nie do konca o wladze tu chodzi a o pieniazki. zeby przy tak malym budzecie gminy 3 osoby uszczuplaly jej kase o prawie 400.000 zl, a utrzymanie naszej wladzy kosztuje prawie 1,5mln. wobec tego oszczednosci rzedu 100.000 za szkole w pilchowicach wcale nie sa duza kwota.

zachowajcie resztki godnosci i honoru ludzkiego i zabierzcie sobie a nie biednym
Animator kultury dnia lutego 04 2012 08:45:56
A ja uważam że skoro trzeba to trzeba. Nas w Marczowie i Strzyżowcu w 2001 r. nikt nie pytał tylko zamknęli i już i zamknęli wszystko. Pilchowice są w dużo lepszej sytuacji zostaną chociaż 3 klasy co za tym idzie najmłodsze dzieci będą miały szkołę na miejscu. Reszta ma dojeżdżać. Skoro myśmy mogli to niech Pilchowice też mogą!
Mieszkanka Pilchowic dnia lutego 04 2012 08:58:04
"Ja muszę Radzie przedłożyć tak, bo do tego zostałam zobowiązany przez Komisję Rewizyjną" Może pan Mościcki najpierw rzetelnie przeanalizowałby wydatki i najpierw poszukał oszczędności.
Wymiana "co" w szkole to oszczędność może 20 tyś
połączenie szkół we Wleniu i Pilchowicach to kolejne kilkadziesiąt tysięcy oszczędności, do tego dołóżmy oszczędności w oksit i gminie. TO MOŻE NASZEJ SZKOŁY NIE TRZEBA BĘDZIE LIKWIDOWAĆ
oczadziały dnia lutego 04 2012 08:59:02
Więcej pieniędzy na polityków! Mniej naszkoły!
ups dnia lutego 04 2012 09:37:42
zlikwidowac straz miejska 60000 na 1 osobe i przekazac na szkole
!!! dnia lutego 04 2012 09:43:53
zlikwidować OKSiT 380000,00 rocznie i przekazać na szkołę
miszkaniec Pilchowic dnia lutego 04 2012 10:45:34
Faktycznie dzieci mało, ale juz za dwa lata ponoc ma byc ich znacznie więcej i co dalej? Zostawic oddzial 0-3. Po co?Liczba tych dzieci tez nie jest powalajaca. Filia 0-6 jest jakaś perspektywa i to o wiele lepsza niz 0-3. szkoda tylko ,że Pan burmistrz ciagle "odrzucal" opcje przedstawiane przez mieszkanców, a o dziwo nawet dyrektorka szkoły, która z miejsca miała gotowe odpowiedzi, ze i tak nie ma oszczędności. Dziwi mnie jedno.krążą plotki , że i tak" zasłużeni " maja juz miejsce pracy łącznie z dyrektorką,więc czyje dobro w tym wszystkim jest najważniejsze: dzieci czy tych co kurczowo chca się trzymac swoich stolków?
Likwidator dnia lutego 04 2012 11:05:57
Zlikwidować stanowisko SEKRETARZA, ten człowiek nic nie robi! Obniżyć pensje burmistrzowi i dyrektorce goku! Zamiast tych cholernych świetlic inwestować w edukacje.
sposób na oszczedności dnia lutego 04 2012 12:24:01
Odebrać Wleniowi prawa miejskie.
Jako wieś do rządzenia wystarczy Sołtys z uposażeniem 100 zł /m-c.
Zaoszczędzone pieniądze pozwolą między innymi przekształcić szkołę w Pilchwicach w Uniwersytet MiL, gdzie nasz burmistrz będzie mógł podjąć przerwaną edukację, bo jak widać ma ogromne braki i rządzenie mu zupełnie nie wychodzi.
ktosia dnia lutego 04 2012 14:11:57
a ja to bym chciała poznać te wykwalifikowana kadrę Wleńskiej szkoły
xyz dnia lutego 04 2012 14:51:57
Burmistrz to jest Gość !!
Klucznik dnia lutego 04 2012 15:00:29
zebranie oczywiście w tygodniu - gdzie duzo mieszkańców nie mogło zdążyć... naprawdę szkoda że szuka sie oszczędności na dzieciach...reorganizacja szkoły na pewno jest potyrzaba zarówno w pilchowicach jak i we wleniu , bo niestety nauczycielom to trochę sie w głowach poprzewracało , pracują po 20 godzin w tygodniu i narzekają ...tylko trzeba to zrobić z sensem a nie szybko i bez analizy a tak to wyglada , burmistrz zbędzie odpowiedzialnosc na radnych , którzy powiedzmy sobie szczerze nie patrzą szeroko i długofalowo na naszą gminę.....poszukajmy również oszczędności w urzędzie gminy , OKSiT( słyszę kwotę 380000 to jakaś paranoja , na co idą te pieniądze ???? przecież tam się nic nie dzieje , nawet dla mieszkańców Wlenia a co dopiero dla całej gminy)...
Ludzie powiedzmy w końcu NIE , przecież burmistrz , radni nie mogą nam wszystkiego dyktować - to nasza gmina a nie garstki osób...
KRZYCHU dnia lutego 04 2012 15:03:47
do ktosia.A po co kwalifikacje?Wystarczy doświadczenie przekazywane z pokolenia na pokolenie,albo bardzo dobre koneksje ! Po co zaraz kadra wykwalifikowana ?! Doświadczenia się nabiera "ucząc " cudze:-)
ludzie czego Wy chcecie ?wleńska szkoła to rzadki unikat atrybutów takich jak poszanowanie ucznia i rodzica,bezpieczeństwo (szczególnie imprezy-dyskoteki nastoletnich tak dobrze monitorowane ,przemyślane i zorganizowane),czego więcej chcieć? Szkoła spełnia wszelkie wymogi to ta młodzież jakaś niereformowalna i rodzice jacyś ....ŻAL!
mieszkaniec gminy dnia lutego 04 2012 15:49:11
Gmina szuka oszczedności, rozumiem.
Szkoła spełnia ważną rolę edukacyjną ale nauczanie jest zbyt drogie, ok.
Oszczędności z tego tytułu to ok.100 000 zl
Ale niech ktoś mi wytłumaczy jaką rolę w Urzędzie Miejskim spełnia Sekretarz !!!
CZY ZAMIAST ŻEGNAJ SZKOŁO NIE POWINNO NAJPIERW BYĆ ŻEGNAJ SEKRETARZU.
DOBRY GOSPODARZ SZUKA OSZCZĘDNOŚCI NAJPIERW NA SWOIM PODWÓRKU, DAJĄC TYM SAMYM DOBRY PRZYKŁAD.
Wydaje mi się, że stanowisko sekretarza to swego rodzaju nagroda za lojalność i przywiązanie.
Czego ten człowiek dotychczas dokonał dla gminy poza oczywiście pobieraniem pensji?
Czy naszą gminę stać na taką rozrzutność ?
ramir dnia lutego 04 2012 15:52:19
Brawa dla Pani dyrektor Szkoły w Pilchowicach,która tak dba o budżet gminy nie bacząc na dobro własnych wychowanków i preferowanych przez siebie tyle lat przesłanek pedagogiki Montessori,która podczas jej kadencji królowała w szkole ,no cóż trzeba iść z czasem ,postępem a otrzyma się przyzwoitą pensyjkę i posadkę@@@@
i... dnia lutego 04 2012 16:02:07
to fakt :) pani dyrektor za lojalność i przywiązanie pewnie też nie bedzie musiała sie bać o posade:)
lolo dnia lutego 04 2012 16:08:51
zamknac to trzeba bylo juz dawno ta szkole !!!!!!
!!! dnia lutego 04 2012 16:10:39
kogo zamknac zastanów sie cyniku
. dnia lutego 04 2012 16:34:24
Kogo zamknąć? Chyba wiadomo.
do i.... dnia lutego 04 2012 18:25:57
Każdy zarzadzający powinien dbac o dobro swojej placówki i umiejetnie nia zarządzać ; przewidywac i zapobiegać ewentualnym zagrozeniom. W tym przypadku tego zabrakło. Ktos za późno sie obudził........a moze checi brak?
!!! dnia lutego 04 2012 19:40:31
kierowanie placówką to coś więcej niż dekorowanie budynku.To praca z ludzmi! Umiejętność konwersacji .Bycie nie tylko asertywnym,ale także empatycznym,nie rządzenia a współdziałania ,umiejętność negocjowania a nade wszystko umiejętności zarządzania -nie RZĄDZENIA!Pan Artur Zych posiadał wszystkie te cechy dlatego za czasów jego kadencji szkoła kwitła nie tylko przyjazną atmosferą......
wsiok dnia lutego 05 2012 00:06:04
Czy w budynku Pilchowickiej szkoły nie mogłoby funkcjonować również przedszkole a nawet żłobek?
Pilchowice to duża wieś, żyje tu sporo młodych ludzi którzy chętnie podjęli by pracę zawodową ale z uwagi na małe dzieci zrobić tego nie mogą.
Łatwo jest zabierać nadzieję na lepsze jutro ludziom młodym, wówczas gdy jest się już dziadkiem i czeka się już tylko na ciepłą emeryturkę.
Zapominał wół jak cielęciem był !
czarnyroman dnia lutego 05 2012 09:26:01
Uff! Nareszcie ktoś pomyślał pozytywnie.
. dnia lutego 05 2012 09:45:37
To ja też pozytywnie. Czy budynek szkoły nie mógłby stać się kolejną świetlicą?
i ja dnia lutego 05 2012 11:53:10
spójrzcie prawdzie w oczy takie szkoły to przezytek, nie ma dzieci nie ma szkoły dla garstki uczniów generować koszty bezsens, tak sie dzieje w całej Polsce
.... dnia lutego 05 2012 14:10:29
mniej urzędasów i już są oszczędności. łatwiej coś zlikwidować niż przyznać sie do błedów. osmieszacie sie coraz bardziej z dnia na dzien
Jan Łobocki dnia lutego 05 2012 14:39:11
To jednen z komentarzy internautów odnośnie wspaniałej pracy obecnego burmistrza.
"Luk Vanhauwaert dnia październik 22 2010 21:33:16
Czytam tu duzo emocjonalnych krzykow ludzi, ktorzy maja osobisty zal do jednego lub drugiego kandydata na burmistrza. Prawie nikt nie bierze pod uwage, jak tegoroczny wybor burmistrza moze wplynac powaznie na przyszlosc naszej gminy. Z wszystkich tych kandydatow, mysle, Gorlach, Kobirecka, Szeffs sa strata czasu. Nikt z nich nie ma wystarczajaco profesjonalizmu, wizji, nie maja kontaktow zagranicznych a przez to nie sa w stanie wziac czesci z tych 4 mld euro dotacji z transgranicznej wspolpracy.
Fluder nawet nie statruje jako kandydat na burmistrza.
dlatego ja widze tylko 3 powazne kandytatury we Wleniu: Mrowka, mam bardzo dobre wrazenie co do tego czlowieka jako przewodniczacego Rady Powiatu, ktory jest szczery, niekontrowersyjny i ma wysoka moralnosc, ktory jest w stanie wokol swojej osoby laczyc nasza gmine teraz tak podzielona na dwie wrogie strony. Zych tez dobrze pracowal jako starosta. potrafil rozwiazac pare bardzo trudnych spraw, ale mial pecha przez ta obwodnice. Moscicki, konkretny, multifunkcjonalny. Zna sie na administracji, technice i bardzo wielu rzeczach. Dobrze gospodarowal finansami gmny i potrafil zainwestowac z malego gminnego budzetu az do 35 procent. Moze czasami jest zbyt bezposredni, ale to dla mie jest plus, bo jak rozmawia sie z nim, to wiadomo gdzie sie stoi i jego tak jest tak, a nie jest nie.
To mamy trzech powaznych kandydatow. Kazdy z nich jest podobnie wykwalifikowany, ale tegoroczne wybory nie sa glosowaniem na osobe tylko wyborem polityki kontynuacji. W tej chwili lezy 5 mln. zlotych w gminnej szufladzie. Jest przygotowane mnostwo projektow i gmina ma mocne kontakty ze swoimi zagranicznymi partnerami po stronie czeskiej i niemieckiej. Te przygotowania kosztowaly gmine 3 lata ciezkiej pracy, ktorych ludzie, co widza tylko tyle co wlasny nos, nie sa w stanie docenic.
Mozna spodziewac sie 2 scenariuszy. Wyborcy wybiora emocjonalnie i zaglosuja na osobe mila ale niekompetentna i wszystka ta praca jest stracona. Lub wyborcy zaglosuja na kontynuacje i od razu po wyborach gmina moze skorzystac wiecej niz gminy, ktore beda dopiero organizowac nowa wladze. Przez fakt bycia natychmiast gotowym po wyborach (kontakty, projekty, 5 mln.) mozna skorzystac min. z niskich cen przetargow, bo tradycyjnie po wyborach wykonawcy maja malo pracy, z mniejszej konkurencji we wplywajacych wnioskach do Unii innych gmin, w ktorych nie glosowano na kontynuacja, i te 5 mln. kredytu uzyc jako wklad wlasny i powiekszyc ta sume 3, 4 razy. Kontynuacja bedzie wielka szansa dla przyszlosci naszej gminy".
Ciekaw jestem co jeszcze może spotkać mieszkańców gminy Wleń pod przywództwem burmistrza Mościckiego, sekretarza Fludra, skarbnik Gierczyk dyr. KZOM Kostki?
(...) dnia lutego 05 2012 16:32:28
Jestem ciekaw co z tego wyjdzie?
!!! dnia lutego 05 2012 19:48:00
Gdy czytam kampanię wyborczą Luk Vanhauwaert dostaję odruchów wymiotnych.
Czy ta osoba ma poczucie wstydu?
Nieznajomy dnia lutego 05 2012 23:46:41
jak patrze na te wszystkie komentarze to mozna jedno stwierdzic jak w Polsce moze byc dobrze, jak na przykladzie Wlenia widac jak kazdy kazdemu jest wrogiem.Panuje wszedzie zazdrosc i chec dokopania kazdemy kto popelni bląd ( pisze ogolnie o spoleczenstwie ) , nie widzialem na tej stronie zadnych pozytywnych komentarzy. Ludzie cieszcie sie zdrowiem, bo wielu go nie ma, cieszcie sie ,ze macie piekne krajobrazy co wielu wam zazdrosci.Troszke pozytywnego myslenia. Przszkadza Wam cos starajcie sie to zmieniac, nie obrazajac sie nawzajem tylko probowac zmain, robic cos spolecznie,ze by zylo sie lepeij i usmiech zapanowal na wielu twarzach, a komentarze staly sie bardziej pozytywne
. dnia lutego 06 2012 09:39:03
Władza dobra, tylko społeczeństwo złe... Już to kiedyś słyszałam. Ludzie! Cieszta się, że wam szkołę zamykają!
lolo dnia lutego 06 2012 09:58:51
czytajac wypowiedz,a raczej cytat p.Lobockiego o kontaktach zagranicznych burmistrza - na usta samo cisnie sie pytanie o jakich kontaktach zagranicznych dokladnie pisano,czyzby chodzilo tu o znajomosci burmistrza i siostry p. Anny z Essen i ta pseudowspolpraca OKSIT'U z nieprzypadkowym miastem Essen w tak dluuugich i szerokich Niemczech,no,w koncu burmistrz i dyr.OKSIT to dwa bratanki z jednej wsi wyciagnieci jakby nie patrzyl a kruk krukowi oka przeciez nie wykole,wrecz przeciwnie.Po co szukac kontaktow zagranicznych gdzies daleko i wsrod obcych jak mozna ciagle w tym ,,samym chlewie i przy tym samym korycie'' odgrywac swoja szopke.Po co kasa ma byc wydana na obcych jak mozna ja ,,wyprac'' lub obrocic ( jak kto woli)w swoim srodowisku w ktorym wszyscy sa ,,szczesliwi''.Powod jest jeden-jakby kto pytal to cos sie robi,nikt nie siedzi bezczynnie dlubiac przyslowiowym palcem w nosie.
A LUD (?)
LUD BEDZIE TO LYKAL-BO TEN LYKA WSZYSTKO O ILE MA DUUUZY BEBEN !!!!!!
OSZCZĘDNOŚCI dnia lutego 06 2012 11:00:26
ZGADZAM SIĘ Z MIESZKAŃCAMI PILCHOWIC ŻE OSZCZĘDNOŚCI MOŻNA SZUKAĆ W INNYCH MIEJSCACH A DZIECI I SZKOŁĘ ZOSTAWCIE W SPOKOJU.
1. ZAROBKI:
Dyrektor Ośrodka Kultury i Sportu w Lubomierzu - 37 017,73
Dyrektor Ośrodka Kultury Sportu i Turystyki we Wleniu - 55 589,24
looc dnia lutego 06 2012 12:35:45
Może mi ktoś wyjaśnić pierwszą pozycję w planowanych wydatkach budżetu - Rolnictwo i łowiectwo- 173 tys. złotych?
Jakiś niedochodowe gospodarstwo rolne na garnuszku Gminy?
http://www.wlen.com.pl/userfiles/k6_12_u80_z1-12.pdf
obserwator dnia lutego 06 2012 14:50:21
Po co szkoła do której chodzi 10 osób? Do Wlenia z Pilchowic jest 4 km nie ma żadnej tragedii żeby dzieci dojeżdżały, bardzo dobrze, że likwidują bo jest to nie rentowne co mądrzejsze społeczności rozumieją, że to ze względów ekonomicznych, ale nie klika Pana naczelnego... bo podejrzewam że pisze tu na zmianę 5 osób z otoczenia wielmożnego Jaśkiewicza i tylko smarują ludzi gównem ;/ blokują tych, którzy są niewygodni i piszą wbrew myśleniu naczelnego... z zaoszczędzonych pieniędzy zbudować stajnie dla WLENINFO niech się tam kupą nawzajem rzucają jak im się tak to podoba :) a i wcale nie będzie mi żal tej ****** pani dyrektor ze szkoły w Pilchowicach, może jak nie będzie pracowała(będzie miała trochę czasu) ************:) Bez wątpienia by to się jej przydało...
Sławek Osiecki dnia lutego 06 2012 16:21:25
Chciałem powstrzymać się od komentowania pod tym wątkiem, ale trudno kiedy tu głupota tryumfuje:
Po co szkoła do której chodzi 10 osób?

No właśnie! Dlaczego chodzi tylko 10 osób? Dlaczego kiedyś było dobrze a teraz jest źle? Dlaczego młodych ludzi ubywa, dlaczego nie widzą perspektyw? Czy brak szkoły zachęci młodych do zamieszkiwania w Pilchowicach? Te pytania już nie są Waszą troską. Mądry wódz podjął jedyną słuszną decyzję w oparciu o rezultaty swoich 9 letnich rządów.
Do Wlenia z Pilchowic jest 4 km

Chyba samolotem? Z centrum wsi pod szkołę jest dokładnie 7 km. A co jak bus nie dojedzie? Pieszo? Poboczem wąskiej drogi?
Na słowa prawdy reagujecie jedynie pomówieniami, oszczerstwami - taka jest Wasza zakichana polityka. A gmina podupada, ubożeje, traci miejsca pracy i ludzie się wyprowadzają. I znowu trzeba będzie coś zlikwidować. Na głupotę i złą wolę nie ma lekarstwa. Teraz odmawiacie ludziom nawet prawa do poskarżenia się i wyrażenia własnych opinii niezgodnych z jedynie słuszną. Moje podstawowe pytanie jest takie - Dlaczego pod rządami burmistrza Mościckiego w tej gminie nic się nie opłaca?
obserwator dnia lutego 06 2012 16:42:26
Twoja głupota? Szkoły nieopłacalne likwidują nawet dużo bogatsze gminy i jakoś jest to zrozumiałe. Nawet głupi wie, że trzymanie szkoły dla kilku osób jest nieekonomiczne i przynosi więcej strat i dla dzieci i dla gminy. We Wleniu dzieci mają dużo lepsze warunki do nauki lepiej wyposażone klasy, lepsze zaplecze sportowe, nie wiem czy wiesz, ale w dużych miastach rodzice posyłają dzieci tam gdzie dziecko będzie mogło prawidłowo, bez przeszkód się rozwijać. Takie małe szkoły nie mają racji bytu. Dziecko jest przyszłością społeczeństwa więc nie każmy dzieciom gnieździć i marnować się w tak małej i ograniczającej rozwój placówce. Co to uciekania ludzi to jak tu mieszkać jak każdy każdemu skacze do gardła??? Tu aż śmierdzi zawiścią na ulicach... ;/
easy do obserwator dnia lutego 06 2012 16:49:43
Skąd obserwujesz? !
Z okien ratusza?!!!
:)
obserwator dnia lutego 06 2012 16:56:21
z wieżyczki...lepszy widok ! :)
Sławek Osiecki dnia lutego 06 2012 16:56:30
Podobne argumenty przedstawiano likwidując szpitale. Że nie opłaca się utrzymywać wielu małych, więc trzeba je "zreorganizować", czytaj zlikwidować. Że wtedy podniesie się jakość obsługi i wszyscy na tym skorzystają. Skorzystaliśmy tak, że do niektórych specjalistów czeka się kilkadziesiąt lat w kolejce. Myśl Pan tak dalej to zrobisz z Polski Afganistan.
Jedna z nielicznych dobrych rzeczy, które zrobiła komuna, to bardzo dobrze nas wykształciła. Polacy są cenionymi specjalistami w wielu krajach świata. Pamiętam, że kiedy studiowałem, to moi wykładowcy przenosili się do Stanów i tam zajmowali od razu wysokie stanowiska w korporacjach komputerowych.
Czy nadal o polskim szkolnictwie na wszystkich szczeblach możemy mówić, że jest na tak wysokim poziomie? A może nie potrzebujemy wykształconych ludzi? Tumanami lepiej się rządzi?
Pozostał nam jedynie sarkazm, bo burmistrz i tak zrobi co chce, obojętnie co ludzie na ten temat myślą.
obserwator dnia lutego 06 2012 17:28:39
Jakoś Ci nie zazdroszczę, że studiowałeś w czasach komuny...Polacy są nadal cenionymi fachowcami za granicami państwa... Moi profesorowie też mają swoją renomę za granicą...Ale nie o studiowaniu tutaj mowa...im więcej dzieci tym większa rywalizacja, chęć udowodnienia, że jest się lepszym, mobilizacja do nauki..więcej dzieci w szkole to więcej poglądów, szersze horyzonty(oczywiście kadra też musi się rozwijać bo bez tego dzieci też stoją w miejscu), i wcale nie chodzi tu by wychować dzieci do wyścigu-sam bym tak nie chciał, ale realia teraźniejszego świata są okrutne..teraz liczą się procenty i punkty, także takie Twoje komunistyczne podejście do tematu jest nie na miejscu...bo z tym świata dzieciom nie otworzysz:) kiedyś może tak, ale teraz jest inaczej..a tak wracając do komuny-to przecież kiedyś też istniały szkoły zbiorcze i zobacz jacy mądrzy ludzie z was są :))
Z Pilchowic do obserwator dnia lutego 06 2012 17:52:20
Od kilku miesięcy szkoła we Wleniu nie płaci za opał. Kto jest za to odpowiedzialny? Nieracjonalna polityka kadrowa doprowadziła do sytuacji w której gmina dopłaca do oświaty 1 700 000 zł kto ponosi za to odpowiedzialność? Dlaczego za lata zaniechań braku kompetencji mają płacić dzieci z Pilchowic. Zbyt wielu rodziców znam, którzy oddychają z ulgą gdy ich dzieci opuszczają mury wleńskiej szkoły żeby bezkrytycznie przyjmować to co piszesz! Jak myślisz dlaczego tak się dzieje? kilka postów wyżej obrzucałeś gównem Jaśkiewicza i wleninfo. Może teraz wymień z nazwiska odpowiedzialnych za sytuację w oświacie w gminie!!
yeti dnia lutego 06 2012 18:06:50
obserwator popieram cie w 100%
obserwator dnia lutego 06 2012 18:08:12
Kolejna osoba z kręgu WI :D widzisz jak czują się ludzie, których się tutaj oczernia mimo, że pracują i chcą dla społeczeństwa jak najlepiej? chciałbym tylko żeby w tej śmiesznej wsi Wleń było normalnie i nikt nie musiał doznawać przykrości przez kompletnie nie kompetentne osoby, które tutaj chyba się dowartościowują!!!!!!!!!!!!!
Z Pilchowic do obserwator dnia lutego 06 2012 18:11:52
A ja prosiłem tylko na prostą odpowiedz! KTO ZA TO ODPOWIADA!!!
Sławek Osiecki dnia lutego 06 2012 18:17:13
Widzę że dalsza dyskusja z propagandzistą nie ma sensu. Zamiast argumentów - slogany. Mógłbym odpowiadać podobnymi - Mniejsza szkoła to indywidualne podejście do ucznia, gdzie uczeń nie jest jednym z tysiąca przyprawiającychj nauczycieli o agresję już choćby tylko z powodu samej ilości. itd. itd. Dlaczego Twoich mądrości nie widział burmistrz ręcząc swoim stanowiskiem za utrzymanie szkoły w Pilchowicach? Teraz dorabiacie slogany do swojej pustej kiesy gminnej. Wstyd, wstyd i jeszcze raz wstyd! Proszę mi komunizmu nie imputować. To wasze stare metody. Zawsze byłem przeciwko temu systemowi. Komunista likwiduje szkołę a jego propagandziści wmawiają przeciwnikom komunizm - to już szczyty zakłamania. Świetnie się w tym bagnie poruszacie.
Ps. dnia lutego 06 2012 18:19:09
Nikogo nie oczerniam, nawet nikogo nie oceniam. Ja zadaję proste pytanie KTO ODPOWIADA ZA ZAPAŚĆ FINANSOWĄ GMINY?
??? dnia lutego 06 2012 18:20:41
Tak się zastanawiam: do szkoły chodzi kilkanaście dzieciaków, siedzą tam codziennie po parę godzin, uczą się i bawią- koszty 300.000 w skali roku. A w GOK-u dzieciaków na palcach jednej ręki można by zliczyć, a zajęcia pożal się Boże, raz na tydzień, albo w ogóle nie ma a koszt utrzymania to 380.000! Czy to nie jest prosta kalkulacja, co się bardziej opłaca???
obserwator dnia lutego 06 2012 18:21:41
Z tamtymi pytaniami to do gminy proszę...po raz kolejny chce tylko zwrócić uwagę na to jak gnoją tutaj ludzi.. dziwne, że piszą tutaj ludzie raczej Ci którzy są przeciwnikami wszystkiego co się dzieje, myślę że przeszkadzałby im nawet jakies wysokie dofinansowanie bo zaraz zaczęłaby się tu dyskusja: a skąd? a czy rozliczone? itd...z takim społeczeństwem nie da się współpracować. Wiem, że tutaj rozpisuje się ogromna mniejszość społeczeństwa, ale dlaczego ta większość nie reaguje??? dlaczego pozwalacie by tak ten śmieszny portal niszczył ludzi? Przechodzicie obok tego obojętnie! Pozwalacie by gromada niespełnionych ludzi psuła atmosfere w tak małym społeczeństwie! Coś im się nie udało to teraz gnoją i obsmarowują gównem przy każdej okazji!!!
. dnia lutego 06 2012 18:29:38
widzisz jak czują się ludzie, których się tutaj oczernia mimo, że pracują i chcą dla społeczeństwa jak najlepiej?

I ty cwaniaczku nie jesteś z urzędu? Nie mydl ludziom oczu. Społeczeństwo złe a wy dobrzy. Jesteście całkowicie odporni na konstruktywną krytykę. Rodzice zadali wam proste pytania. Czy rozważyliście inne możliwości oszczędzania? Nie rozważyliście. To nie mydlcie oczu!
Do ??? dnia lutego 06 2012 18:35:23
Pożal się Boże to jest Twoja wypowiedź :) dla Ciebie nie powinny nawet istnieć szkoły...bo po co??? tak z boku dodając to szkoła jest obowiązkowa..dla Ciebie to powinni zaorać wszystko bo dla myślących tak jak Ty nie opłaca się nic :)
obserwator dnia lutego 06 2012 18:40:31
Cwaniaczku dla Twojego info nie jestem z urzędu!!! najlepiej jakby zaorać ta wieś Wleń i ziemniaki tu posadzić :)
do obserwatora dnia lutego 06 2012 18:41:07
To co nazywasz"konstruktywną krtyką" jest w rzeczywistości ubliżaniem, oczernianiem mieszkancow tej wsi jak i dzieci, z których nieświadomie robisz ułomnych. Pisząc o liczbie dzieci w Pilchowicach zbierz najpierw prawdziwe informacje, a potem poruszaj temat/ dzieci jest ponad 60!/. Zal mi cię. jekis zakompleksiony chyba jestes albo w zyciu ci nie wyszło.
do obserwator dnia lutego 06 2012 18:44:53
nic dodac nic ujac cała prawda, nawet jak bedzie dobrze to i tak bedzie zle
Sławek Osiecki dnia lutego 06 2012 18:50:17
No nie mogę się powstrzymać od śmiechu ;))))
Wiem, że tutaj rozpisuje się ogromna mniejszość społeczeństwa

Po manifestacjach w Gdańsku w latach 80tych, kiedy na ulice wyszły tysiące robotników, studentów i "umysłowych", w Dzienniku Telewizyjnym mówiono o "nielicznych grupkach wyrostków".
No jak nic we Wleniu mamy skansen komunizmu.
białykoń dnia lutego 06 2012 18:52:53
Można też zlikwidować wiejskie sklepy, bo we Wleniu przecież lepsza obsługa i niższe ceny...
Dlaczego brojlery wcale nie chwalą sobie pobytu w nowoczesnych fermach drobiu?
Dlaczego nie przekażemy władzy nad Gminą Wleń burmistrzowi Lwówka, będzie przecież lepiej i mądrzej.
Dlaczego okoliczne pijaki otrzymują comiesięczną pensję ze środków gminy?
Prościej posłać na bruk kilku nauczycieli???
obserwator dnia lutego 06 2012 18:53:28
,,konstruktywna krytyka,, to nie moja wypowiedź!!!!!!!!!
obserwator dnia lutego 06 2012 18:55:23
Ja też się z Ciebie śmieje ;D skansen to masz Ty bo jestes ode mnie starszy studencie z czasów komuny :D
Redukcja dnia lutego 06 2012 19:22:37
Nie niszczmy tego co jest najbardziej wartościowe w naszym życiu ( czyli dzieci które sa nasza przyszłością) Wywalmy sekretarza jego wynagrodzenie przekażmy na szkole w Pilchowicach i po sprawie . Lepiej wywalić jednego nieroba jak odbierać dzieciakom ich szkole i ludziom prace. Taki wykształcony gość jak on szybko znajdzie sobie prace. Może wróci na dawna posadkę inkasenta do energetyki (Za 2000zł). Jak go przegonią od domu do domu w -20 stopni to możne mu rozum wróci.
ela dnia lutego 06 2012 19:26:31
ludzie ,co ta ******** szkoly wPilichowicach robi dla dzieci?
wiejskie pijackie zabawy dla wiesniakow ?

pijackie balangi z nauczycielkami z za plota?
a co z dochodami z tych imprezek? na co zostaly przeznaczone?
bo nie na dzieci szkolne ?
O promowaniu kultury nie ma tu momowy111
ela do redaktora wi dnia lutego 06 2012 19:28:36
niszczycie dzieci ktore czytaja wasze wypociny i wulgaryzmy !!!!!
jak Boga kocham jak za komuny!!!!!!!!!!!1
Sławek Osiecki dnia lutego 06 2012 19:41:26
Czy ktoś wreszcie odpowie, gdzie sa te miliony, które Mościcki miał w szufladach i po wyborach mieliśmy z nich korzystać? Jakiś wstydliwy temat dla władzy?
Głos narodu dnia lutego 06 2012 19:43:06
Ludzie ..Zjednoczmy sie .!!!!!!Koniec Waśni!!!! Nie patrzmy na to , czy to Pilchowice czy Wleń , lub Bystrzyca ....JESTEŚMY JEDNA GMINA!!!jednym narodem!!!!! Wiec łapmy taczki ,widły w dłoń i wywieźmy gówno tam gdzie jego miejsce!!!!!
nikt ważny dnia lutego 06 2012 19:47:56
szkoda, że portal inspirujący do miana informacyjnego przekłamuje rzeczywistość, wyrywa z kontekstu informacje- manipuluje nimi wedle swojego dziwnego planu, pozwala na obrażanie ludzi
do jednego worka? dnia lutego 06 2012 19:59:06
likwidacja szkoły jest zawsze poważnym problemem, trudną decyzją, niesprawiedliwością, to fakt.nie zrozumiem jednak, dlaczego zamiast skupić się na atutach, pozytywach szkoły podważa się dorobek innych instytucji. Przecież ich praca jest nieporównywalna, mają zupełnie inne zadania do spełnienia, inne cele , inne formy pracy. Taka zagrywka jest nie w porządku- przenosić problemy na innych. Niesmaczne- walczyć o jednych kosztem poniżania innych
wnerwiony dnia lutego 06 2012 20:02:12
te nikt wazny co ci ten portal wrwal z kontekstu? podaj przyklad! gdzie w tym artykule masz manipulacje? szkola nie bedzie likwidowana? to jest proste sprawozdanie ze spotkania. podziel sie swoimi prawdziwymi informacjami.
do wnerwiony dnia lutego 06 2012 20:13:49
nie jeden przykład mozna by podac nieprawdziwych informacji,ale rozum podpowiada ignorowac, niech spuszczja wentyl frustracji w koncu to dla ich zdrowia psychicznego
wnerwiony dnia lutego 06 2012 20:24:13
do wneriony, ela, do jednego worka, nikt wazny, ela do redaktora wi = obserwator, jestem przekonany. kto sie pod tym kryje?
obserwator dnia lutego 06 2012 20:32:30
wnerwiony co się tak bulwersujesz :D wrzuć na luz brachu:D heheheh w końcu ktoś pisze nie tak jak chcecie to gul skacze co :D, zawsze byli tylko Ci którzy objeżdżają, to teraz troszkę ktoś was objechał-bo ile można czytać waszych bzdur i malkontenckich wpisów :D pozdrawiam normalnych :)) dobrze, że ktoś do mnie dołączył-dziękuje :))
Z Pilchowic do obserwator dnia lutego 06 2012 20:46:43
Czy to prawda, że pan Wiesław Gierczyk dyrektor szkoły we Wleniu w ramach "RACJONALIZACJI" ZATRUDNIENIA BĘDZIE OD NOWEGO ROKU SZKOLNEGO ZWALNIAŁ NAUCZYCIELI?
. dnia lutego 06 2012 20:50:14
On ma za zadanie odwracać uwagę a nie odpowiadać na trudne pytania.
obserwator dnia lutego 06 2012 20:52:06
Skąd mam to wiedzieć ? :)
obserwator dnia lutego 06 2012 20:56:28
KROPKO masz racje mam za zadanie odwracać uwagę :D oj żałosny chłoptasiu :)
Z Pilchowic do obserwator dnia lutego 06 2012 21:00:06
Nie byłeś na zebraniu? nie masz wiedzy a oskarżasz innych o oszczerstwa i kłamstwa jesteś niewiarygodny! pan Skwarek powiedział wprost wszyscy nauczyciele i pracownicy szkoły w Pilchowicach zostana zwolnieni!!! Dzisiaj likwidacja klas 4-6 jutro 0-3 za trzy lata na drzwiach szkoły będą wisiały kłódki CZY TEGO CHCESZ!!
obserwator dnia lutego 06 2012 21:04:16
Nikogo nie oskarżam :) ciągle zmierzam do tego żeby tutaj nie gnojono ludzi czaisz to w końcu czy nie???!!! tylko tyle, a szkole to już sobie pogadajcie :)
Z Pilchowic do obserwator dnia lutego 06 2012 21:08:22
Ciećmaryno ściemniasz jak jakaś ciota! Wal prosto z mostu. kogo gnoją na tym portalu bo nie czaję. Wymień nazwiska co to za ludzie których tak gnoją. Jak masz jaja to pisz jak nie to zamilknij.
obserwator dnia lutego 06 2012 21:14:07
oo wyzwiska lecą-super :) no cudownie :D tak zapytam...-> umiesz czytać to poczytaj-tylko ze zrozumieniem wszystko do góry i wczesniejsze artykuły to się dowiesz :)
Z Pilchowic do obserwator dnia lutego 06 2012 21:20:13
Co jaj nie masz? Strach Cię obleciał ? "bo podejrzewam że pisze tu na zmianę 5 osób z otoczenia wielmożnego Jaśkiewicza i tylko smarują ludzi gównem" Czy to aby nie cytat z twojego wcześniejszego postu? Jeżeli ktoś tu rzuca gównem to Ty. Zero kultury. I ty chcesz wychowywać innych. Idź do łazienki i umyj sobie ręce po tym g***e. Na twoim miejscu nie patrzył bym w lustro!
obserwator dnia lutego 06 2012 21:36:03
No to jednak nie potrafisz czytać ze zrozumieniem :) Tak to jest mój cytat-ale cóż on ma wspólnego z zadaniem jakie dostałeś ode mnie? :)) Ja chłoptasiu akurat bardzo kulturalnie się do Ciebie odnoszę, Ty do mnie raczej nie :)
Z Pilchowic do obserwator dnia lutego 06 2012 21:50:01
Co to uciekania ludzi to jak tu mieszkać jak każdy każdemu skacze do gardła??? Tu aż śmierdzi zawiścią na ulicach... ;/ To również twój cytat. Jeżeli ktoś tu obraża ludzi to właśnie Ty. Jesteś biednym sfrustrowanym człowiekiem, który zupełnie wyalienował się ze społeczeństwa który gardzi zwykłymi ludźmi którzy mu "śmierdzą" szkoda mi Ciebie. Jeżeli żądasz od kogoś kultury zachowaj ja najpierw sam. Coś im się nie udało to teraz gnoją i obsmarowują gównem przy każdej okazji!!! Jeżeli to KULTURA w twoim wydaniu i twoja opinia o ludziach którzy maja inne niż Ty poglądy to naprawdę żal mi Ciebie.
do obserwatora dnia lutego 06 2012 22:10:22
Człowieku, rozejrzyj się w swoim środowisku, w którym pociągasz za sznurki, bo i Ty zaraz będziesz musiał podjąć decyzje o zwolnieniach . Kilka postów wyżej pisano o ,,gnoju i taczkach r0; oby Ciebie nie wywieziono na nich . Dobrze znasz swoje słabe strony i uważaj aby one nie ujrzały światła dziennego, bo będziesz spalony i co wtedy poczniesz bez pomysłu na dalszą przyszłość.
obserwator dnia lutego 06 2012 22:11:10
Chłopie TY chyba naprawdę nie potrafisz czytać ;/ Od dłuższego czasu próbuje zdziałać coś by ten portal nie kłócił ludzi... Tak to są moje cytaty, które przedstawiają istotę problemu...ale chyba się nie dogadamy, bo ani trochę nie rozumiesz o czym piszę;/ Czym obraziłem pisząc, że każdy każdemu skacze do gardła? Czym obraziłem pisząc, że ,,śmierdzi,, zawiścią?-to są przenośnie kolego, jak wiesz zawiść nie ma zapachu:) ...szczerze gratuluje, że potrafiłeś się wyalienować z tego środowiska...ja też mam ogromnie wyluzowane, ale nie pozwolę by przy każdej okazji ludzie pisali przeróżne głupoty i nawiązywali do rzeczy, o których dany artykuł nie dotyczy...czaisz już???
:) dnia lutego 06 2012 22:15:49
Czy to prwada , że w 10 lutego jest komisja w sprawie szkoły w Pilchowicach.
obserwator dnia lutego 06 2012 22:19:30
Musisz mnie chłoptasiu bardzo dobrze znać jak mówisz o moich słabych stronach :) aj zeby tylko nie ujrzały światła dziennego, bo coż wtedy pocznę-no jak nic będę spalony :) Tak dla Twojej wiadomości nie mam pod sobą żadnych ludzi, nie jestem na żadnym z takich stanowisk...
. dnia lutego 06 2012 22:25:09
Pisze jak ten nawiedzony antyk.
Z Pilchowic do obserwator dnia lutego 06 2012 22:27:12
"a i wcale nie będzie mi żal tej ****** pani dyrektor ze szkoły w Pilchowicach, może jak nie będzie pracowała(będzie miała trochę czasu) ************:) Bez wątpienia by to się jej przydało..."
Ależ ja Ciebie doskonale czaję. Przecież to Ty we własnej osobie napisałeś to o osobie którą zapewne doskonale znasz. Ja przeczytałem ten post zanim został "wygwiazdkowany" Czy to też była przenośnia? Czy będziesz miał odwagę podejść do Pani Dyrektor i powiedzieć że to Ty napisałeś? Przecież spotykacie się czasami! To jest KULTURA w Twoim wydaniu! Ty śmiesz pouczać innych! Ludzie może piszą różne głupoty ale jak nazwać to co Ty piszesz? Załóżmy, że wiem jak się nazywasz, załóżmy, że powiem pani ****** kto to napisał, Będziesz miał odwagę podejść do tej osoby i popatrzeć jej w oczy?
KOMISJA dnia lutego 06 2012 22:40:37
Dnia 8 lutego 2012r. o godz. 10.00 w sali Ośrodka Kultury Sportu i Turystyki we Wleniu odbędzie się wspólne posiedzenie Komisji Stałych Rady Miasta i Gminy Wleń.
Tematy :
1. Analiza i wydanie opinii do projektu uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej w Pilchowicach.
2. Sprawy różne.
Przewodnicząca Rady
Miasta i Gminy Wleń
/-/ Katarzyna Kotołowska
Sławek Osiecki dnia lutego 06 2012 22:41:08
O czym tu jeszcze dyskutować? Burmistrz nie ma odwagi powiedzieć - Tak fatalnie zarządzałem tą gminą, że teraz muszę wam zamknąć szkołę, aby starczyło na moją pensję, premie i nagrody.
Więc różne trolle będą wam wmawiać różne głupoty, że ta szkoła to przez Wleńinfo, będą swoim starym zwyczajem rzucać kalumnie, wyzwiska i posługiwać się typowym dla nich językiem rynsztokowym. Nie zmieni to faktu, że winien zadłużeniu gminy, jej fatalnej sytuacji ekonomicznej i braku perspektyw dla mieszkańców jest nie kto inny niż burmistrz. On sam chętnie przekierowuje winę na swoją marionetkową radę. I to musi być zrozumiałe dla wszystkich.
lolo dnia lutego 06 2012 22:47:29
@ obserwator
po co sadzic ziemniaki w zaoranym juz Wleniu skoro burakow mamy pod dostatkiem (?) pyt.retoryczne
Jan Łobocki dnia lutego 06 2012 23:50:12
Szanowny/na internauto/ko "obserwator" proponuję zachować trochę więcej ostrożności przy formułowaniu zapisów w których obrażasz publicznie o godz. 14:50 osobę Pani dyr. Lackorzyńskiej.
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z art. 212kk ale wiedz, że publicznie to uczyniłeś. To że ukrywasz się pod nickiem to wcale nie znaczy ,że jesteś całkiem anonimowy. W moim przypadku miałbyś już lekki stres, gdyż Domy Dziecka potrzebują każdej gotówki zasądzonej przez Sąd a jeśli nie wierzysz to sprawdź.
easy :) dnia lutego 07 2012 00:24:59
Najważniejsze aby w tej całej dyskusji nasz burmistrz zrozumiał i postawił się w roli tych uczni, którym lada chwila być może zlikwidują szkołę.
Kim i gdzie byłby dzisiaj Ten człowiek gdyby np. kilkanaście lat temu, ktoś zamkną mu Uniwersytet MiL we Wleniu ?
No gdzie?!!!
Czy było by mu dane np. zamknąć prężne poniekąd PGR-y lub pogrążyć w biedzie gminę Wleń?!!
Pewnie nie !
A tak, głównie dzięki małemu uniwersytetkowi wpisze się na stałe w historię Wlenia, niczym Neron po spaleniu starożytnego Rzymu !!!
Panie burmistrzu !!!
Nie wolno stawać na drodze kariery młodym pokoleniom !
Każdy z tych młodych ludzi ma prawo również za przeproszeniem g**** robić i brać za to ciężkie pieniądze.
:)
heh dnia lutego 07 2012 00:29:28
Prawda jest taka ze pod przykrywka "restrukturyzacji" kryje się likwidacja, jeśli niema pieniędzy by utrzymać 6 klas, to tym bardziej nie będzie ekonomicznie uzasadnione utrzymywać tak dużego budynku dla klas 1-3. A że będzie to już filia a nie samodzielna szkoła, nie będzie najmniejszego problemu z jej zamknięciem.
zielony dnia lutego 07 2012 08:53:21
do heh - Nic dodać, nic ująć. Szkoła musi zniknąć z mapy gminy, bo generuje koszty. A tak będzie na spłatę zaciągniętych kredytów...Proszę WI o informację, jak nad "restrukturyzacją" szkoły zagłosują na sesji poszczególni radni.
zniesmaczony dnia lutego 07 2012 15:39:05
Ciekawe ile prawdy jest w informacji, że nową nauczycielką klas 1-3 ma zostać córka aktualnej p. Dyrektor? Pachnie strasznym nepotyzmem i kumoterstwem, a to jakby nie patrzeć publiczne stanowisko...
:) dnia lutego 07 2012 16:10:54
prawda jest taka, że obecnie córka P dyrektor robi specjalizacje w tym kierunku i masz odpowiedź
propozycja dnia lutego 07 2012 19:02:06
Przekształcenie Szkoły Podstawowej w Pilichowicach w filię Zespołu Szkół we Wleniu to skutki niewłaściwego zarządzania gminą.
Pan Burmistrz powinien o tym pomyśleć, gdy w poprzedniej kadencji utworzył etat zastępcy burmistrza i przez kilka lat generował koszty,
W tej kadencji zastępcę przekształcił w sekretarza.
A może zamiast likwidować szkołę zlikwidować niepotrzebny powyższy etat?
Koszt tylko pensji za rok 2010 to 80.704,32 plus podatek , ubezpieczenie przekroczy kwotę 100.000 tysięcy złotych.
... dnia lutego 07 2012 19:26:12
Jestem za!
i ja dnia lutego 07 2012 19:38:13
Ja też
WLEN dnia lutego 07 2012 19:41:11
TYLKO MATOŁY LIKWIDUJĄ SZKOŁY
uczeń dnia lutego 07 2012 21:15:01
Rada - bardzo ogólne pojęcie.
Panie Burmistrzu który to z Radnych wnioskował o likwidacje szkoły?
margo dnia lutego 07 2012 21:54:40
likwidacja szkoły praktycznie jest przesądzona, może rodzice pomyśleliby o utworzeniu stowarzyszenia, które poprowadziłoby ich dzieciom szkołę, inne stowarzyszenia tego rodzaju napewno doradzą, jak to przeprowadzić ? dotacja na uczniów z ministerstwa zostałaby w Pilchowicach, dopiero burmistrz zgrzytałby zębami :)
moralność dnia lutego 07 2012 21:57:37
A dlaczego czepiacie się dyrektorki z Pilchowic? Ona ma wysoka moralność ,przerosła niektóre swoje kolezanki i zazdrosc niektórym ,że swój tytuł nosi z godnoscia i poszanowaniem.Czemu nagonka na ta kobiete co ona likwidatorka jest .Opanujcie sie
czarnyroman dnia lutego 08 2012 10:08:55
Ludzie opamiętajcie sie! Tą dyskusje czyta wiele osób nie związanych ze sprawą ale zainteresowanych kondycja gminy. Ta dyskusja przerodziła sie już nie w magiel a jatkę. Poniechajcie osobistych wycieczek, skupcie sie na tym, jak pomóc mieszkańcom Pilichowic.
Margo, nie śmiałem sugerować stowarzyszenia ale masz rację.
Trzeba ustalić prawa własności do tego pięknego budynku, który znam tylko ze zdjęcia, nie pozwólcie go sprzedać. Tchnijcie w niego życie kulturalne, wśród Was jest mnóstwo ciekawych ludzi ponadto mieszkacie bliżej Jeleniej, bliżej kultury.
Macie świetny zespół dziecięcy, kultywujcie to, dopieszczajcie tych, którzy to robią, ogarniajcie własne zasoby zanim będzie za póżno.
Nie liczcie na władze, te zajęte są utrzymaniem stanowisk a więc likwidacją następnych placówek i podległych jednostek budżetowych, ich sprzedażą, na ich pensje muszą być pieniądze - ekonomia jest bezwzględna!
do moralność dnia lutego 08 2012 10:16:55
"tytuł nosi z godnoscia i poszanowaniem" hahaha....
Jako osoba tak cudowna dlaczego nie broni dobra swych wychowanków, lecz dla zachowania cieplej posadki zgadza się na likwidacje szkoły... Wspierając w pełni inicjatywę burmistrza alias rady, bo jakoś się stało ze w tej gminie burmistrz steruje radą a nie rada burmistrzem.
O W MORDĘ! PROGRAM O LIKWIDACJI SZKÓŁ dnia lutego 11 2012 00:27:34
http://www.tvp.pl/publicystyka/polityka/jan-pospieszalski-blizej/wideo/09022012/6337062
LUDZIE PROTESTUJCIE! ONI PROTESTAMI POWSTRZYMALI L dnia lutego 11 2012 00:59:11
http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110221/POWIAT06/577654018
Dodaj komentarz
Nick:



4 + 3:
Do komentujących

Przypominamy: Komentarze, które łamią Regulamin wleninfo.pl, nie dotyczą artykułów, newsów, zdjęć, są wulgarne, obraźliwe, naruszające prawa osób postronnych, propagujące nienawiść i przemoc, wpisywane z bramek będą usuwane!

Treci komentarzy opublikowanych na portalu wleninfo.pl są wyłącznie prywatną opinią użytkowników. Za treć opublikowanych komentarzy odpowiada ich autor. Komentarze internautów nie przedstawiają stanowiska wleninfo.pl

Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Statystyka
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 394
Najnowszy Użytkownik: Anton25
ogłoszenia
GLKS Pogoń Wleń

Wulkanizacja

Wulkanizacja
ARTYKUŁY HISTORYCZNE RELACJE VIDEO Z ŻYCIA GMINY

Zapomniani - Chyliński
Lähnmühle - młyn we ...
90 rocznica tragedii...
ZAMEK WLEŃ ANNO DOMI...
Komu nie bije dzwon
Skradzione herby Pał...
Dzień zwycięstwa czy...
Jak promowano Lähn (...
O żmijach i złotym s...
Zamek Lenno w opałach!

więcej artykułów

Dzik(i) Wleń
Dzwon Dorothei
27 Rajd Karkonoski
Rewitalizacja miasta?
Sprawa Tarczynki
Spływ Bobrem
Podtopienia w Łupkach
Zrzut wody w Pilchowicach
DZIUNIA
26 Rajd Karkonoski
Sesja RMiG- sprawy różne
DERBY Pogoń : Czarni

video archiwum

Brak zawartości dla tego panelu

więcej artykułów
 
LOSOWE ZDJĘCIEOstatnio widzianiPogoda dla Wlenia



Galeria Wlenia i okolic


j23216 weeks
Administrator484 weeks
tender484 weeks
jasiek485 weeks
admin485 weeks
gisia487 weeks
jordan487 weeks
enisia487 weeks
lekul488 weeks
Maskonp488 weeks

new.meteo.pl
Copyright © Wleninfo.pl. Projekt i kodowanie : Piotr 'kintar' Kawecki - Satis sp. z o.o.
Powered by PHP-Fusion & EP IV © 2003-2005.
16932489 Unikalnych wizyt

Wszelkie materiały zawarte w serwisie zostały opublikowane nieodpłatnie oraz za zgodą ich właścicieli. Kopiowanie zawartości serwisu bez zgody redakcji zabronione.