 |
Co dalej z koleją? |
 |
Prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański na wczorajszym spotkaniu z władzami województwa przedstawił sytuację linii kolejowych na terenie Dolnego Śląska. Niestety większość z nich jest w katastrofalnym stanie do czego doprowadziły wieloletnie zaniedbania. Prezes poinformował, że jeżeli samorządy nie pomogą w naprawie infrastruktury to część połączeń może w przeciągu pięciu najbliższych lat zniknąć trwale lub tymczasowo z rozkładów jazdy. Wśród zagrożonych zamknięciem jest odcinek Jelenia Góra - Lwówek Śląski, który od wielu lat nie był modernizowany a którego stan z roku na rok jest coraz gorszy. Zdaniem Szafrańskiego wśród wielu linii czynnych na Dolnym Śląsku, ta linia jest warta tego, żeby wprowadzić ją do regionalnego programu operacyjnego. Wszystko jednak zależy od zaangażowania samorządu regionalnego jak wojewódzkiego, który poprzez dofinansowanie remontu może nie tylko uchronić linię przed likwidacją ale też przywrócić na niej prawidłowe parametry prędkości.
autor: Bonifas
|
|
 |
Komentarze |
 |
dnia lutego 05 2011 20:06:09
Na takich jak w/w Pan Szafranski to tylko guma , gaz i waskie drzwi. |
dnia lutego 05 2011 20:46:47
Niech ten pociąg jeździ w normalnych godzinach aby pasowało ludziom do pracy czy szkoły. A z resztą każdy nauczył się wygody i jeździ swoim autem często w pojedynkę do JG. Jakby się ludzie przeszli to by i kondycje mieli. |
dnia lutego 05 2011 23:19:22
Te okolice typu wlen jelenia gora lowoek slaski to sa ogromne dziury tutaj nic sie nie da zrobic. Po co sa pociagi ktore maja na liczniku 120 km/h a jada ledwo 30km/h ? niech ci ludzie cos zrobia z tymi torami a nie czekaja nie wiadomo na co. Moim zdaniem to są tępaki bo zamiast naprawić i mieć więcej klientów to jadą 30km/h ahshdah to jest żenada.. Jak by była droga obok torów to bym szybciej do domu dojechal niz pociagiem. Gmina we wleniu gówno z tym robi inne gminy tez. Tutaj sie jedynie wiecie co zmieni? zLIKWIDUJĄ kolej i to tyle będzie ..... cioty |
dnia lutego 06 2011 08:05:53
Najbardziej smieszy mnie widok autobusu pod tytulem "pociag". Odrazu przypomina mi sie "Mis" i tamte czasy. Do tego ciagly brak pewnosci: pojedzie-nie pojedzie? Calosc uzupelnia "zyciowy" rozklad jazdy, szkoda ze pociagi nie kursuja w nocy napewno bylyby tlumy podroznych. Zabytkowa linia z "pieknej limuzyny" stala sie zajezdzonym gruchotem przez lata zaniedban. I teraz samorzady maja to latac? Kolej niestety nie zna sie na zasadach gospodarki wolnorynkowej, ekonomie maja gdzies. Nalezy im podziekowac, samorzady powinny przejac linie i zaprosic przewoznikow z zewnatrz. A jezeli nie to bedzie sliczna sciezka rowerowa. Bedzie zdrowiej i na pewno dojedzie sie na czas tam gdzie potrzeba. |
dnia lutego 06 2011 08:27:16
Ścieżka rowerowa odpada już jedna w powiecie lwóweckim zarasta! Ale dogadanie się ze Złotoryją, Lwówkiem Śląskim, Jelenią Górą i Legnicą i przejęcie linii kolejowej z samej Legnicy do Jeleniej tą najkrótszą ale od wieków nie używaną trasą Lwówek - Złotoryja - Legnica; było strzałem w dziesiątkę. Pociąg go Legnicy nie toczył by 100 km koła tylko do Legnicy miałby km 64, dojazd do celu o połowę by się skrócił jeżeli oczywiście samorządy wyremontowały by trasę. Do Jeleniej pociąg by mógł wtedy jechać góra 26 minut. I to by były bardzo zadowalające parametry. |
dnia lutego 06 2011 08:52:55
26 minut to zadowalajace parametry,owszem. Pod warunkiem jednak, ze linia byla by wlasnoscia samorzadu a przewoznik-dzierzawca zobowiazalby sie do jej utrzymania w nalezytym stanie technicznym no i do ustalenia takiego rozkladu jazdy zeby mozna bylo dojechac do pracy i szkoly w odpowiednim czasie a nie jak teraz na ryby najwyzej. Osobiscie jednak watpie zeby nasze koleje na to poszly. Skoro im to nie wychodzi teraz, to im juz chyba nie wyjdzie. Jestesmy w Unii Europejskiej a w Europie na pewno jest jakis przewoznik ktory poradzilby sobie z taka linia. |
dnia lutego 06 2011 14:05:06
Przed II Wojna Swiatowa bylo w Polsce powiedzenie. " Gdzie pracujesz? Na kolei. A jak sie tam dostales?" Potem jego tresc sie zmienila. "Gdzie pracujesz? Na kolei. A z czego z czego zyjesz?" |
dnia lutego 08 2011 07:58:20
Uczestniczyłem w tym spotkaniu. Kilka informacji. Linia jest praktycznie do likwidacji ponieważ od jesieni ma nastąpić ograniczenie prędkości do 20 km na godzinę, to praktycznie doprowadzi do likwidacji połączeń pasażerskich. Linia mogłaby być modernizowana z RPO, ale dopiero z rozdania po 2014 roku, w obecnym okresie programowania nie ma takiej szansy. Są oczywiście i inne wyjścia, o których Szafrański nie wspominał. Pierwsze to remont linii elementami staroużytecznymi, choćby z nieczynnej i zdewastowanej linii Lwówek - Jerzmanice. Koszt kilka krotnie mniejszy od remontu za pomocą nowych elementów. Drugie rozwiązanie to przetrasowanie linii pod autobus szynowy. Ograniczenie prędkości na tej trasie obowiązuje dla wszystkich pojazdów. Autobus szynowy jest 4 krotnie lżejszy od lokomotywy. Mógłby zatem, ze względu na znacznie mniejsze obciążenia jechać szybciej. Niestety na tym spotkaniu zabrakło obecności gospodarzy naszej gminy i powiatu. Rozumiem, że temat dla nich nieistotny. Więcej postaram się opublikować na swojej stronie internetowej w ciągu kilku dni. Będę podejmował działania w celu obrony tej linii. Oczywiście poinformuję Państwa o nich.
Pozdrawiam!
Artur Zych |
dnia lutego 08 2011 13:02:56
O, i to jest konstruktywne podejscie do tematu. Pokazuje, ze jednak mozna sprobowac. Ale trzeba chciec. I myslec za przedsiebiorstwo ktore samo powinno wypracowywac sobie zysk? Chyba tak. Pozdrawiam. |
dnia lutego 08 2011 16:56:25
Niech Pan Mościcki też ruszy szanowny kuper i weźmie się do działania. Chyba jest świadomy że jeżeli doprowadzi do zlikwidowania linii kolejowej to straci elektorat. Pan Burmistrz chyba jest świadomy że pociąg przejeżdża przez pięć miejscowości z gminy a licząc Marczów doliczę szóstą Przeździedzę. Pozwoliłem sobie wymienić te dwie bowiem przy zawieszeniu przewozów to właśnie te miejscowości mogą zostać odcięte od świata |
dnia lutego 08 2011 20:30:27
Jaki gospodarz taka okolica i miasto....także nic dodać nic ująć. |
dnia lutego 08 2011 23:02:07
A właśnie to ten elektoret pomógł wygrać wybory.
Panie Burmistrzu to dzięki Nam Pan i Pana Zastępca macie przez cztery latz zapewniony byt.
Czekamy na zdecytowane kroki w celu ratowania przejazdów kolejowych przez Nasze Wsie. |
dnia lutego 09 2011 09:25:18
Burmistrz z zastępcą mają do dyspozycji samochód służbowy i nie są zainteresowani jazdą koleją. Ale dobrze że pojawił się ten artykuł, dzięki temu mieli okazję dowiedzieć się że w Gminie Wleń jeżdżą jeszcze pociągi.
Jeżeli chodzi o zdobywanie i utrzymywanie elektoratu to w tym przypadku są inne, lepsze sposoby niż kolej - prawda panie burmistrzu? |
|
 |
Dodaj komentarz |
 |
 |
Oceny |
 |
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.
Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.
Brak ocen.
|
|
|
|
Gości Online: 2
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanych Użytkowników: 394
Najnowszy Użytkownik: Anton25
|
|
|
|