 |
Ważą sie losy obwodnicy Wlenia... |
 |
Wczoraj odbyła się nadzwyczajna sesja Rady Powiatu Lwóweckiego podczas której podejmowano decyzję w sprawie remontów oraz budowy dróg w latach 2010-2011.
Podczas sesji głosowano nad czterema wnioskami:
- Budowa obwodnicy Miasta Wleń - 10 Głosów
- Remont drogi Lwówek Ślaski - Rakowice Wlk. - 8 głosów
- Remont drogim w gminie Mirsk - 7 głosów
- Remont drogi w gminie Lubomierz - 3 głosy
Zarząd Powiatu Lwóweckiego w składzie: Artur Zych, Zbigniew Grześków, Zenon Zatchiej wbrew radzie zajął stanowisko, że zostaną złożone wnioski jedynie na remonty drogi Lwówek Śląski - Rakowice Wlk. oraz na drogi w gminie Mirsk.
Dziś o godzinie 14:30 odbędzie się posiedzenie Zarządu Powiatu, podczas którego jeszcze raz przeanalizują podjęte decyzje i zadecydują o przyszłości wleńskiej obwodnicy.
Jutro o godzinie 14:00 w sali koncertowej w Pałacu Lenno odbędzie się LII Sesja Rady Powiatu Lwóweckiego, podczas której m.in. będzie można głośno zadać pytanie w sprawie wleńskiej obwodnicy.
Aktualizacja: Podczas dzisiejszego zebrania Zarządu Powiatu Lwóweckiego podtrzymał wczorajsze stanowisko, zatem zostaną złożone wnioski jedynie na remonty drogi Lwówek Śląski - Rakowice Wlk. oraz na drogi w gminie Mirsk.
|
|
 |
Komentarze |
 |
dnia września 29 2010 13:50:13
winiety trzeba bedzie wykupic bo teraz to nawet z psem nie mozna wejsc |
dnia września 29 2010 16:29:33
Zych Nas sprzedał!!! Przez 4 lata nic nie zrobił dla Naszej Gminy!!! Jeszcze chce startować w wyborach??? !!! Panie Arturze Panu już DZIĘKUJEMY !!!!!!!!!!!! |
dnia września 29 2010 17:01:04
To nie czas na dzielenie mieszkancow. Trudno mi uwierzyc, ze Pan Starosta Zych glosowal przeciw wlenskiej obwodnicy.
Obecne wladze, opozycja i wszyscy, ktorzy chociaz maja troche serca dla naszego miasteczka powinni oprotestowac ta decyzje! Powinnismy wszyscy stanac po jednej stronie, bo to jest skandal! Wiekszosc radnych glosowala za Wleniem, a Zarzad Powiatu decyduje inaczej?!
Obwodnica dla Wlenia jest marzeniem wielu burmistrzow i wszystkich mieszkancow. To jest jeden z najwazniejszych priorytetow dla naszego miasta dajacych bezieczenstwo i komfort mieszkancom. Nie ma porownania jesli chodzi o palaca potrzebe takiej obwodnicy do drogi Lwowek Sl. - Rakowice czy drog Mirska. Teraz byla unikalna okazja, aby spelnic to marzenie. Tyle, co wiem, projekt juz jest kompletnie przygotowany, pieniadze sa i jak teraz nie ruszy praca, za dwa lata wszystko sie zmarnuje i znow jestesmy spowrotem na ZERO!
Popieram goracy apel tu na wleninfo, aby jutro zadac glosno pytanie o obwodnice Wlenia |
dnia września 29 2010 17:14:05
mysle,ze po takiej decyzji ze strony obecnego starosty lwoweckiego nie bedzie mial cywilnej odwagi aby startowac na Burmstrza MiG WLEN.Panie starosto troche ptriotyzmu lokalnego nie zaskodzi.Przeciesz Decyzja zostala w sposob legalny i demokratyczny przeglosowana z korzyscia dla Wlenia.Spojrz Starosto wstecz,skad wywodza sie Twoje korzenie. |
dnia września 29 2010 17:15:33
Wielka szkoda, że nici wyszły z obwodnicy Wlenia jako jedyna gmina proponowaliśmy dofinansowanie do inwestycji, projekt gotowy i wyszło z tego wielkie G.... Panie Starosto to chyba będzie gwóźdź do Pana politycznej "trumny" we Wleniu. |
dnia września 29 2010 17:38:13
nie smak Panie Starosto ... |
dnia września 29 2010 18:09:23
Co Wam da obwodnica odlegla o 100 metrow od obecnej drogi?
Jesli bedzie przez Lenno, to jestem za. |
dnia września 29 2010 18:56:30
Z tego co tu jest napisane,to stoi że Zarząd Powiatu składa się z trzech osób, a nie tylko z pana Zycha.Nie widzę żadnej wzmianki o jednomyślnym stanowisku Zarządu w tej sprawie.Nie wiem więc,skąd taki atak od razu bez rozeznania uprzedniego tematu.Nikogo nie bronię,ale chyba najpierw należałoby się zorientować jak było dokładnie.Fakt jest faktem,że w obecnej sytuacji chciałbym znać osobiste stanowisko pana Artura w tym temacie i pewnie nie tylko ja.Chyba nie powinno być żadnych trudności gdyby Redakcja wleninfo.pl poprosiła Pana Artura o krótki wywiad na ten temat,prawda?Poza tym Pan Luk jako gospodarz jutrzejszego wydarzenia,jestem o tym przekonany,poruszy ten temat zapewne bardzo dogłębnie również. |
dnia września 29 2010 19:25:42
PIPI=idiot |
dnia września 29 2010 19:48:19
A ja mam pytanie. Moze ktos mi wyjasni - uklon do Pana Luka - ktoredy ta przyszla "OBWODNICA" mialaby przebiega???? Z gory dziekuje za wyjasnienie. |
dnia września 29 2010 19:54:07
Jak to ktoredy?Przez "obwodnice".Ty jestes z Wlenia?Glupie pytania jakies tu zadajesz. |
dnia września 29 2010 20:04:24
Panie Arturze wracaj Pan do Wlenia tu się robi niezłe wały a koledzy dopilnują aby już nie zginął Pan w naszej gminie.
Burmistrz Wlenia to nie to co Starosta ale jako przyczółek pod przyszłe stanowiska - dobry :) |
dnia września 29 2010 20:21:31
Panie Luk co się stało, że zmienił Pan swojego kandydata na Burmistrza. |
dnia września 29 2010 20:30:40
Stanowisko mniej lukratywne, ale pensja wyższa |
dnia września 29 2010 21:00:24
Redakcja WI zachowała się jak najbardziej fachowo! Rada powiatu składa się z trzech osób
Zarząd Powiatu Lwóweckiego w składzie: Artur Zych, Zbigniew Grześków, Zenon Zatchiej wbrew radzie zajął stanowisko,
Nie zmienia to faktu, iż przez 4 lata w sprawie obwodnicy nie zrobiono NIC a teraz gdy wniosek jest gotowy t...
Szkoda słów! Współczuję mieszkańcom Kościuszki Pl. Boh. Nysy we Wleniu
Panie Starosto na głosy we wleniu to liczy Pan może tylko na kalkulatorze. |
dnia września 29 2010 21:09:10
Jeżeli Wy wyborcy chcecie ujrzeć naszych obecnych Radnych oraz Burmistrzów przy pracy, czyli jak w pocie czoła uczciwą pracą ( czyli jak większość z nas) zarabiają na swoje i swojej rodziny utrzymanie - to ich nie wybierajcie !
Jeżeli przez ostatnie cztery lata rządzili mądrze i uczciwie to problemów ze znalezieniem uczciwej pracy na naszym lokalnym rynku - nie powinno dla nich stanowić problemu;)
A tak na marginesie - przydałaby się im taka lekcja pokory !
Oderwani od rzeczywistych problemów mieszkańców czekają chyba tylko na ciepłą emeryturkę. |
dnia września 29 2010 21:37:37
Dla zobrazowania powyższej wypowiedzi dodam iż wybory samorządowe to taki mały teatr.
Wszystkie urzędujące dotychczas "św. kruki" nagle zrywają się do lotu, czarują ludzi swą gracja i techniką lotu po czym siadają na tym samym drzewie tyle, że każdy kruk na innej gałęzi.
Ciemny lud to kupuje, wszak przecież nastąpiły zmiany !
Kruki natomiast mają się nadal dobrze a co najważniejsze - kruk krukowi oka nie wykole wszak kolejne przedstawienie już wkrótce. |
dnia września 29 2010 22:04:51
Do komentarz: ma Pan sluszna racje, nie wiemy jak te trzy osoby: Artur Zych, Zbigniew Grzeskow i Zenon Zatchiej glosowali. Ja osobiscie nie wierze, ze pan Zych glosowal przeciwko obwodnicy. Bo to byloby polityczne samobojstwo z jego strony. Poza tym on wiedzial, ze gmina pracowala i inwestowala w projekt, uzyskala wszelkie formalnosci i organizowala pieniadze. Wszystko bylo gotowe i czekalo na wczorajsze glosowanie. projekt gotowy, pieniadze gotowe i Rada glosowala pozytywnie. Decyzja Zarzadu Powiatu chlodzi euforie zimnym prysznicem.
Dajmy na to, ze Pan Starosta Zych glosowal za obwodnica, a Zbigniew Grzeskow i Zenon zatchiej glosowali przeciw. ciekawe dlaczego? To daje do myslenia. Moze tu chcieli politycznie skompromitowac Artura Zycha. W ten sposob chcieli pomoc w tej chwili jescze nieujawnionemu kandydatowi na burmistrza Wlenia. Mam nadzieje, ze myle sie i ze ci ludzie maja logiczne wytlumaczenie na fakt, ze pomineli wiekszosc glosow radnych. |
dnia września 29 2010 22:39:00
A może znalazł nową żonę na tamtej trasie. Kawał świni. Najgorzej jak się z dziada PAN zrobi, święte przysłowie. |
dnia września 29 2010 22:40:16
Któż tak perfidnie wystawił P. Artura?
Kruki zaczynają się dziobać. |
dnia września 29 2010 23:09:11
Wybory tuż tuż, zapewne wszyscy potencjalni kandydaci na radnych i burmistrzów śledzą ten portal społecznościowy, który poniekąd jest głosem i uchem mieszkańców MiGW ale jakoś żaden/żadna jakoś nie ma odwagi imiennie wyrazić swojej opinij w jakiejkolwiek ze spraw tu poruszanych.
Mnie to akurat osobiście jednak nie dziwi, niektórzy nasi radni przez całą swoją kadencję nie zabrali ani razu głosu na jakiejkolwiek sesji o złożeniu jakiegokolwiek projektu ustawy nie wspomnę, więc dlaczego mieliby się tu akurat udzielać.
Na dwa tygodnie przed wyborami rozwieszą swoje plakaty wyborcze i rozrzuca wszędzie swoje ulotki wyborcze w których będą obiecywać kolejne gruszki na wierzbie. Co po niektórzy ( żeby nie powiedzieć - wszyscy ! ) wyciągną po prostu z szuflad ulotki z poprzedniej kadencji i o zgrozo ! - wszystkie obietnice i sprawy do załatwienia będą wciąż aktualne !
O obecnych burmistrzach mam podobne zdanie.
Wzorem Fidela Castro wolą przemawiać do ludu niż z nimi rozmawiać publicznie.
Ale do brzegu. Morał mej wypowiedzi brzmi :
Na czas wyborów nie kupujta ludzie papieru toaletowego, wszyscy ci tchórzliwi kandydaci przyniosą go Wam bezpośrednio do domu, tyle że w postaci ulotek przedwyborczych.
Ich wartość i przeznaczenie - będzie ta sama. |
dnia września 29 2010 23:09:39
A może kruk który siedzi obecnie w gminie na najwyższej gałęzi. |
dnia września 30 2010 07:35:23
no właśnie, jaka obwodnica, skoro zakaz wstępu na wały jest? |
dnia września 30 2010 09:05:37
Panie Vanhauwaert. Nawet jeżeli jest tak jak pan pisze, że starosta chciał dobrze, ale go przegłosowali, to po co nam nieskuteczny polityk? Ja bym chciała takiego, co załatwi wszystkie ważne dla nas sprawy. Po co mi taki co tylko chce dobrze, a nic mu się nie udaje. Czy nie mam racji? |
dnia września 30 2010 11:14:31
Wszyscy na sesje. Pokażmy jaką siłą jest Wleń! |
dnia września 30 2010 13:39:50
Z cala pewnoscia jestem duzo starszy od wszystkich piszacych komentarz pod tym tekstem. Mieszkam we Wleniu od urodzenia czyli ho ho ho a moze i dluzej.Doskonale pamietam jak w jakis czas po wielkiej powodzi 1977 r. zaczal byc sypany WAL PRZECIWPOWODZIOWY . Od mostu w dol biegu rzeki. Jakis czas pozniej budowa stanela i stala bardzo dlugo. W tym czasie zaczelo sie pojawiac magiczne slowo "obwodnica". Na poczatku XXI wieku - nie pamietam dokladnie dat - budowa ruszyla od nowa. Tym razem z wielkim rozmachem . A zreszta to juz wszyscy wiedza. Po okolo trzech latach budowa zostala ukonczona i UMOCNIENIA PRZECIWPOWODZIOWE miasta Wlenia staly sie faktem.Przez caly okres trwania wspomnianej budowy co jakis czas jak bumerang wracalo magiczne slowo "obwodnjca". Teraz znowu wrocilo - to juz chyba jakas mania przesladowcza. Budowla ciagnaca sie od mostu "jeleniogorskiego" w dol rzeki Bobr az do zakretu rzeki obok przejazdu kolejowego jest WALEM PRZECIWPOWODZIOWYM a zadna "obwodnica". Po koronie WALU PRZECIWPOWODZIOWEGO nie wolno budowac drogi ani puszczac ruchu kolowego ( samochosowego ). To wszystko w tym temacie. Koniec , kropka. Pozdrawiam wszystkich rozsadnie myslacych. |
dnia września 30 2010 14:00:44
Ho,ho... gratuluję,że sięgasz swoją pamięcią tak bardzo odległych czasów jak lata`70.To się już dziś niebywale rzadko zdarza.Często za to zdarza się zmiana przeznaczenia obiektu.Jesteś w błędzie,zastanów się jaki sens miało by stawianie wału przeciwpowodziowego tylko na tym odcinku na który mówi się "obwodnica".Z całym szacunkiem,ale zważywszy na to że wiele pamiętasz,być może chodziło Ci o Wał Pomorski. Nie ważne zresztą... .Obwodnica we Wleniu jest bezwzględną koniecznością i tu nie ma o czym dyskutować.Wał na tak krótkim odcinku można by np. przesunąć,czyli wybudować na nowo, czy cokolwiek,pewnie ktoś się zna na tym lepiej jak ja.Nie jest to technicznie niewykonalne w każdym razie,żeby Wleń miał obwodnicę. |
dnia września 30 2010 18:33:36
Za mlody kolego jestes zeby kazac ni sie zastanawiac. WAL PRZECIWPOWODZIOWY jak wspomnialem zaczal byc usypywany pod koniec lat 70 XX w. Pamietam jak stala tam taka wielka zolta tablica na ktorej "wielkimi jak woly" , czarnymi literami bylo napisane - budowa WALU PRZECIWPOWODZIOWEGO . Dlaczego byl budowany akurat od tego miejsca nie mam pojecia. Slowo "obwodnica" pojawilo sie we Wleniu znacznie pozniej. Zgadzam sie z Toba ze obwodnica we Wleniu jest potrzebna czy "bezwzglednie" to rzecz dyskusyjna . Nasze miasto lezy na uboczu , nie przebiega przez nie zadna glowna droga, ruch samochodow jest znikomy . Te atuty moga byc wykorzystane - jako przeciw - przy rozpatrywaniu wniosku o dofinansowanie. Moze wlasnie Zarzad Powiatu tym sie kierowal przy podejmowaniu decyzji.Dwa slowa na temat zmiany przeznaczenia obiektu.Masz racje taka zmiana jest mozliwa niemniej jak juz wspomnialem po koronie WALU PRZECIWPOWODZIOWEGO nia moze sie odbywac ruch samochodowy i to tez moze byc argument przeciw. POZDRAWIAM. |
dnia września 30 2010 18:59:13
No,może trochę przesadziłem z tym Wałem Pomorskim,to miało być bardziej w formie żartu.Ja późne lata 70-te pamiętam,owszem, ale z nieco innej perspektywy;).Odkąd moja pamięć sięga to zawsze była "obwodnica".Może i faktycznie w założeniu miał to być wał przeciwpowodziowy,bez sensu tylko taki odcinek,ale takie rzeczy za komuny się zdarzały.Taki "wał na miarę naszych możliwości":).Ruchu tranzytowego przez Wleń nie da się porównać z A4,ale nie jest on też wcale taki mały.Jest na tyle duży,że mieszkańcy odczuwają go jako bardzo uciążliwy.Być może z powodu gęstej zabudowy wokół rynku,która potęguje hałas a także drgań podłoża przenoszących się na budowle bez przeszkód.Bo jeżeli dodać do tego kawalkady 50-cio tonowych "patelni" (które nota bene nie powinny w ogóle tą trasą jeździć,ponieważ rujnują nie przystosowaną do takiego obciążenia drogę do Jeleniej Góry)to takie natężenie ruchu można uznać za co najmniej mało komfortowe dla mieszkańców.Słowo "bezwzględnie" jest jak najbardziej na miejscu mając na względzie "rychliwość" załatwiania takich tematów przez odpowiednie organa.Czyli czekaj tatka latka.Wielka szkoda,że tym razem ta inicjatywa nie przeszła.Pozdrawiam serdecznie. |
dnia września 30 2010 20:18:31
Polskie piekło - jeden chce zrobić coś dobrego, dwóch "ściąga do kotła". Zastanawiający jest też ten mieszkaniec Wlenia, który nie chce obwodnicy.
Panie Luk - Kogo miał pan na myśli? Mościckiego? |
dnia września 30 2010 20:31:56
Pan Grzeskow to ten sam co tu?http://www.lwowekslaski.net/index.php?m=open&id=728 |
dnia września 30 2010 21:00:44
Ja widze inne wyjscie z sytuacji i dziwie sie ze nikt do tej pory na ten pomysl nie wpadl. Szkoda wydawac nasze pieniadze na projekty obwodnicy ktorej i tak nigdy nie bedzie. A przynajmniej nie przebiegnie tedy jak mysli wiekszosc mieszkancow. Glowna droga Jelenia Gora - Lwowek Slaski prowadzi przez Pasiecznik. Przez Wlen przebiega droga , nie jestem pewny , gminna moze powiatowa. Czy nie prosciej , latwiej i szybciej byloby "dogadac sie" z zarzadem tej drogi. W Jeleniej Gorze i na skrzyzowaniu Wlen - Jelenia Gora - Plawna to jest ten trojkat przed Plawna , nalezy postawic znaki - Zakaz wjazdu pojazdow o ciezarze przekraczajacym 3.5 tony. Oczywiscie z adnotacja "Nie dotyczy autobusow PKS , Krycha i innych regularnych przewoznikow jak rowniez mieszkancow i zaopatrzenia". Ewentualne wycieczki , ktore i tak zdarzaja sie rzadziej niz powodz moglyby wjezdzac po uzyskaniu specjalnego zezwolenia. Czy to takie skomplikowane? A przy okazji Policja dostalaby zajecie takie do jakiego jest stworzona. "Komentarz" jestes , w odroznieniu od wiekszosci , rozsadnym czlowiekiem. Jesli juz mamy isc "kupa" na sesje i pokazywac "co to znaczy Wlen" jak chce "Lokalny Patriota" to moze z moja propozycja. Pozdrawiam!!! |
dnia września 30 2010 21:30:49
Propozycja jest bardzo rozsądna,ona jest po prostu oczywista.Ciekawe dlaczego takie rozwiązanie jest proste dla mnie i dla Ciebie,ale nie dla tych których obowiązki służbowe polegają na myśleniu o takich rzeczach,a przedewszystkim na działaniu?To jest inny temat chyba.Z tym,że to jest jakieś remedium na coraz gorszy stan drogi z Wlenia do Jeleniej Góry.Inną sprawą jest to,że aut po drogach jeździ dziś coraz więcej i należy się liczyć z tendencją wzrostową w tym temacie.I dlatego moim skromnym zdaniem mimo wszystko obwodnica we Wleniu jest konieczna tak czy siak,nawet przy tym natężeniu ruchu jakie mamy dziś. |
dnia września 30 2010 21:42:33
Nigdy i nigdzie nie bedzie dobrze tam gdzie do wladzy przychodza "golodupcy" po to zeby sie dorobic. A niektorych ludzi myslenie po prostu boli. Skutki tych zjawisk widzimy i odczuwamy codziennie. |
dnia września 30 2010 22:18:49
Tak było,jest i pewnie będzie.Są też plusy całej sytuacji.Możemy dziś,w porównaniu do wczesnych lat 70-ych,otwarcie mówić co nam leży na wątrobie.Inna sprawa,że tyle naszego co sobie pogadamy;). |
dnia września 30 2010 23:46:04
Do uslyszenia przy nastepnej "wpadce" naszych wladz. |
dnia października 02 2010 08:39:53
...czyli do jutra :) |
|
 |
Dodaj komentarz |
 |
 |
Oceny |
 |
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.
Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.
Brak ocen.
|
|
|
|
Gości Online: 3
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanych Użytkowników: 394
Najnowszy Użytkownik: Anton25
|
|
|
|