wleninfo.pl wykorzystuje pliki cookie. Korzystanie z wleninfo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na stosowanie plików cookie. więcej w Regulaminie
Nazwa Użytkownika   Hasło      Zapamiętaj mnie



Kliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galerii
Dokąd zmierzasz Służbo Zdrowia?
Miejskie

Rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 10 listopada 2006 r. w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej przewiduje dostosowanie placówek medycznych do standardów unijnych do 2012 roku.

Czy Ośrodek Zdrowia we Wleniu spełni te standardy w terminie? Czy gmina Wleń starała się o uzyskanie środków finansowych na dostosowanie naszego ośrodka? Kto sfinansuje niezbędne prace dostosowawcze? Te i inne pytania padły na ostatniej sesji.

A. Jaśkiewicz – Ośrodek Zdrowia we Wleniu, jest niedostosowany do aktualnych norm i przepisów. Proszę mi powiedzieć, jaki jest ostateczny termin dostosowania tego ośrodka?

 Po dłuższej chwili ciszy.

A. Jaśkiewicz – Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć mi na to pytanie?

 Po chwili ciszy.

A. Jaśkiewicz - Może Pani przewodnicząca (Komisji Budżetowej).

Radna Grażyna Lebiedz- Okres dostosowawczy został przedłużony do 2012 roku. Mamy program dostosowawczy złożony w sanepidzie, czy to nie będzie przedłużone? to nie tylko nasz problem, ale w całej Polsce jest problem starych przychodni.

A. Jaśkiewicz – Z jakich środków ten program będzie realizowany? Czy będą to środki gminy? Czy Gmina będzie występowała o środki zewnętrzne.

 Po chwili ciszy.

Przewodnicząca rady Miasta i Gminy Wleń Katarzyna Kotołowska po konsultacji z Burmistrzem B. Mościckim -Odpowiedz będzie na piśmie.

A. Jaśkiewicz – Pani Przewodnicząca też nie umie mi odpowiedzieć?

 Cisza.

 A Jaśkiewicz – W 2008 roku był realizowany program Urzędu Marszałkowskiego ,,Poprawa Opieki Zdrowotnej woj. Dolnośląskiego. Środki z tego programu były przeznaczone na dostosowanie Ośrodków Zdrowia do aktualnych norm i przepisów

- Czy Gmina brała udział w tym programie?

- Czy gmina Wleń składała wniosek o dofinansowanie?

 Po dłuższej chwili ciszy.

A. Jaśkiewicz- Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie?

B. Mościcki – Nie składała.

A. Jaśkiewicz – Dlaczego nie składała?

B. Mościcki – Bo nie składała.

A. Jaśkiewicz – Nie było takiej potrzeby? Ośrodek zdrowia w 2008 roku spełniał te normy?

 Po chwili ciszy.

A. Jaśkiewicz – Około 60-70% środków (na remont Ośrodka Zdrowi) można było uzyskać ze źródeł zewnętrznych. Teraz trzeba będzie to pokryć ze środków gminy w 100%

Pani Przewodnicząca jak Pani skomentuje taką sytuację?

K. Kotołowska – Nie będę komentować.

G. Labiedź – Część pieniędzy będzie zabezpieczone przez przychodnię. O remont i przebudowę nie występował kierownik. ZOZ nie zwracał się do rady o pomoc.

A.Jaśkiewicz – Rada też nie występowała do kierownika ZOZ z propozycjami?

G.Labiedź – były pytania, ale Kierownik miał decydujący głos.

A.Jaśkiewicz – Konsekwencje tego będą takie, że gmina w 100 % pokryje remont Ośrodka Zdrowia.

G.Lebiedź – Nie wiem w jakim procencie, ale sporo pieniędzy jest w gestii SPZOZ Wleń.

 Pytanie odnośnie problemów związanych z procesem dostosowania Ośrodka Zdrowia zadałem również Kierownikowi SPZOZ we Wleniu. Pan Czesław Romaniuk z całym przekonaniem zapewnił, że wszystkie niezbędne prace związane z przebudową i rozbudową Ośrodka Zdrowia we Wleniu zostaną wykonane i do 2012 roku spełni wymagania rozporządzenia ministra zdrowia.

 Pozostaje wiara w zapewnienia Pana Romaniuka, że Ośrodek Zdrowia do 2012 roku zostanie zmodernizowany i dostosowany do standardów europejskich, Czy jednak dobra wola i nawet najlepsze chęci Kierownika SPZOZ wystarczą do wykonania wszystkich prac związanych z modernizacją „Ośrodka Zdrowia” bez niezbędnego wsparcia ze strony gminy?



A. Jaśkiewicz

Komentarze
amdale dnia kwiecień 24 2010 06:58:16
co tu sie dziwic jaka gmina taki osrodek lub odwrotnie
Wilma dnia kwiecień 24 2010 10:03:16
Panie Jaśkiewicz! Pan to normalnie serca nie masz! Przez Pana nasi Najwspanialsi w nerwicę wpadną i jeszcze się mogą zacząć jąkać... Nie można tak ludzi nękać: mieli nadzieję na cieplutkie, bezstresowe posadki, a Pan tu jakieś oczekiwania zgłasza! A feeee!!!
haha dnia kwiecień 24 2010 14:01:28
Fakt, czy musi ich Pan tak gnębić? Przecież to już "końcówka" ich panowania- miej Pan litość!!!A swoją drogą to chyba niezłe cyrki na tych Radach...chyba trzeba zacząć chodzić:)
tracer dnia kwiecień 24 2010 20:48:41
Założę się, że środki na odprawy i premie za czteroletnie rpanowanier1; są już dawno zabezpieczone w budżecie Gminy !
chory dnia kwiecień 24 2010 21:26:33
po co remont kto miałby tam leczyć, skład służby jest jak stan ośrodka sądze że decyzja o dostosowaniu była 100% trafna w 2012 nastąpi zamknięcie z braku lekarzy ile ta "kamerka" da rade leczyć, a Romaniuk zabierze się i kto mu co zrobi. Już dziś zmień przychodnię.
Wilma dnia kwiecień 24 2010 21:40:24
tracer dnia kwietnia 24 2010 20:48:41
Założę się, że środki na odprawy i premie za czteroletnie rpanowanier1; są już dawno zabezpieczone w budżecie Gminy !

No przecież trzeba mieć jakieś priorytety, nie?
Sławek Osiecki dnia kwiecień 25 2010 10:40:21
...ale za to magnolia jaka piękna ;)
Wilma dnia kwiecień 25 2010 12:26:36
Panie Sławku, ćććććććććććććććć..... Bo wytną!!!
dla nie wtajemniczonych dnia kwiecień 25 2010 12:43:02
Nie wiem jak jakie sa plany Przychodni jesli chodzi o dostosowanie budynku do wymagan Uni, ale z mich obserwacji chyba cos sie ruszyło. Ostatnio odwiedzilem Przychodnie i zobaczylem niezle wyremontowany gabinet dentystyczny...jest tam nowy sprzet, nowe meble itd. Moze to poczatek czegos w tym kierunku... Pozdr
tracer dnia kwiecień 25 2010 15:37:50
...gabinet stomatologiczny wyposażony !
- a kasa fiskalna tam jest, bo na gębę ciężko jest później o jakąkolwiek reklamację gwarancyjną np. na taką plombę.
W Polsce to nie my doimy krowy, to święte "krowy" - doją nas !
:)
hmm dnia kwiecień 26 2010 12:28:18
Z ciekawości wrzuciłem nazwę tego programu do wyszukiwarki internetowej, znalazłem informacje o "Poprawa jakości opieki zdrowotnej" artykuł jest chyba o tym programie, nie jestem do końca pewien bo jednak jest mała różnica w tytułach. Wracając do treści programu podanych zarówno na Portalu Funduszy Europejskich ( http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/RPO/AKTUALNOSCI/Strony/OgloszonenaborwnioskowdoDzialanieRPWDolnoslaskiego3009.aspx ) jaki stronie Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Dolnośląskiego ( http://dolnyslask.pl/default.aspx?docId=6499&newsId=466&templId=188 )
Możemy wyczytać iż program ten ma na na celu pozyskanie środków na:

zakup i wdrożenie technologii informacyjno-komunikacyjnych (np. zintegrowanych systemów wspomagających zarządzanie placówką)

wdrożenie usług elektronicznych związanych z ochroną zdrowia (e-zdrowie).

Niestety nie udało mi się znaleźć programu pozwalającego na modernizacje ośrodków zdrowia organizowanych przez Urząd Marszałkowski w 2008 roku, całkiem możliwe że poprostu przeoczyłem go, stąd prosił bym na przedstawienie pańskiego źródła informacji o takowym programie.
Wlenianin dnia kwiecień 26 2010 14:35:14
A ja sie pytam dlaczego akurat teraz zrobila sie wileka wrzawa wokol osrodka? Wybory tuz tuz, wiec trzeba sie wykazac
A. Jaśkiewicz dnia kwiecień 26 2010 17:54:04
http://www.dolnyslask.pl/default.aspx?docId=14641 - podstawowe informacje na temat programu modernizacji ZOZ- ów
http://dolnyslask.pl/upload/RPO/02_nabory_wnioskow/wyniki_naborow/8/100120_7s_81_08_uchwala3887.pdf lista ZOZ- ów które otrzymały dofinansowanie w ramach tego konkursu

Jednym z punktów sesji z dnia 17 marca była informacja o funkcjonowaniu SP ZOZ we Wleniu w zakresie opieki zdrowotnej i medycznej. Pytania, które wówczas zadałem były więc jak najbardziej na "temat" Zapewniam, że w trakcie zadawania pytań nie było żadnej wrzawy a zupełna cisza, określiłbym ja nawet jako "grobowa cisza"
a-z dnia kwiecień 26 2010 19:01:08
a mi się wydaje, że modernizacja nie polega tylko, na wymianie sprzętu na nowszy ale również na dostosowaniu obiektu dla osób niepełnosprawnych, w tym ośrodku to nawet podjazdu nie ma
Wlenianin dnia kwiecień 26 2010 20:18:14
Do A.Jaskiewicz!

1. Jak dobrze rozumiem program priorytet obowiazuje do 2010, wiec wcale nie jest za pozno.
2. Wnioski zostaly zlozone w 2008 - dlaczego czekal Pan 2 lata? ciekawe nieprawdaz? Na pewno ludzij sie Pan,ze Gmina zlozyla wniosek i bal sie zapytac...hehee
3. Winnych trzeba szukac gdzie indziej - co na to Pan Dyrektor Romaniuk i osoba odpowiedzialna za skladanie wnioskow w Urzedzie?
A tak na koniec - latwiej atakowac niz cos madrego zaproponowac...
Czy bedzie Pan kandydowal w wyborach samorzadowych?
Wlenianin dnia kwiecień 26 2010 20:45:16
Do Pana Osieckiego

O co chodzi z ta magnolia? Czyzby w jej kwiatach mieszkaly jakies tajemnicze, niesamowicie wazne w ekosystemie owady, ktore za wszelka cene trzeba chronic tak jak Tarczynke?
pawelk dnia kwiecień 26 2010 21:14:54
Szczerze mowiac to osrodek nie jest dostosowany dla jakichkolwiek osob a w szegolnosci gabinet stomatologiczny...na wymioty mnie zbiera jak pomysle ze tam chodzilem...ale mniejsza o moje osobiste zniesmaczenia.
Osrodek jest w oplakanym stanie od dawien dawna i rzezywiscie sklonibym sie do twierdzenia ze osoby bezposrednio nim zarzadzajace za to odpowiadaja(patrz np wspomniany Pan Dyrektor).
Ja wiem wiem ze chasla o Osrodku sa fajne i chwytaj ludzi lecz w okresie przed wyborczym daja np mojej osobie zupelnie inne odczucia...
pawelk dnia kwiecień 26 2010 21:17:26
hasla oczywisie przepraszam polonistow
proponuje wrzucic magnolie na liste dziedzictwa UNESCO zaraz za "piekna laka z przekaznikiem"
A. Jaśkiewicz dnia kwiecień 26 2010 23:29:53
do Wlenianin
1.Wnioski należało składać od lipca do września 2008 roku. Kłania się czytanie ze zrozumieniem drogi Panie. Teraz trwa realizacja złożonych w 2008 wniosków. Z tego co mi wiadomo drugiego naboru nie będzie.
2. Złudzeń żadnych nie miałem wystarczyło przejrzeć listę wniosków złożonych.
3.Zgodnie z ustawą o ZOZ na organie założycielskim spoczywa obowiązek spełnienia przez SP ZOZ warunków fachowości i sanitarnych. W naszym przypadku organem założycielskim jest Gmina Wleń. Dyrektor ZOZ odpowiada za bieżące kierowanie zakładem ( zapewnienie opieki medycznej na odpowiednim poziomie) a nie za budowę nowego Ośrodka Zdrowia.
4.Czasy władzy której należna była nabożna cześć bezpowrotnie odeszły w przeszłość. Czego Ty zdaje się nie zauważyłeś.
5. "Nie chcem i nie muszem".
zdrowa dnia kwiecień 27 2010 09:55:18
remont remontem a co z obsługą? Dentysta sadysta, babcia pediatra ... ludzie i tak jeżdżą prywatnie bo tu ani diagnozy ani tym bardziej leczenia. Że warunki skromne i ośrodek nie jest dostosowany do wymogów to fakt jednak ja wolałabym w tych skromnych warunkach mieć przyzwoitą opiekę medyczną a tu ani wyglądu ani opieki!!!
Sławek Osiecki dnia kwiecień 27 2010 09:58:08
Pani Wilmo. Już żałuję, że wspomniałem o tej biednej magnolii ;)
Rok temu (a może dwa) w maju przechodziłem ulicą Stachowicza i zobaczyłem w jednym z ogrodów piękną, właśnie kwitnącą magnolię. W ogrodzie pracowała jakaś pani. Powiedziałem - Dzień dobry - i pochwaliłem za piękne drzewko. W odpowiedzi zostałem zmierzony wzrokiem, który zabija. Ja na szczęście jestem odporny na rzucane uroki. Na drugi dzień magnolie w ogrodzie były wycięte. Ot, taka scenka rodzajowa.
Wilma dnia kwiecień 27 2010 10:23:41
Panie Sławku - realia dnia codziennego we Wleniu potrafią zaskoczyć, przyznaję! A już podejście autochtonów do estetyki otoczenia jest nie do podrobienia i nie do przebicia... No - może stepy Kazachstanu mogą się równać z tym, co jest tutaj...
Sławek Osiecki dnia kwiecień 27 2010 10:37:02
Wilma - no o ogrodach to raczej nic złego powiedzieć nie można. To był raczej wyjątek i zdaje się, że tam mogło chodzić o jakieś sprawy sąsiedzkie, bo te magnolie wylewały się za płot od sąsiada. Aaa, kto tam dojdzie.
Co do ośrodka, to częściowo zgadzam się z Panem Pawłem w części dotyczącej gabinetu stomatologicznego.
Generalnie, to ten ośrodek chyba nie nadaje się do modernizacji, tylko wybudowania na nowo.
Wilma dnia kwiecień 27 2010 11:19:48
No to, panie Sławku, proszę obejrzeć "ogrody" na hmmm... zapleczu "Stodoły" czy naprzeciw Białego Domku, albo przy wyjeździe na Bystrzycę (nie pamiętam, jaka to ulica). Fakt - są też ogrody przepiękne, ale wrażenie niknie wobec "całokształtu"...
Wlenianin dnia kwiecień 27 2010 20:48:18
Do Pana Jaskiewicza
Serczenie dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz...tak szybciutko konczac ten temat pozwole na sobie na krotkie podsumowanie:
1. Nie wiem w ktorym momencie przeszlismy na TY - szanuje Pana i niestety nie znam sobiscie wiec proponuje zwracac sie w formie gzecznosaciowej
2. Jeszcze raz przypominam - wiedzial Pan,ze gmina nie zlozyla wniosku w 2008 roku - czekal Pan az 2 lata by sie nia publicznie podzielic - oj nieladnie
3. Dyrektor ZOZ jak i inni Dyrektrzy placowek publicznych placowek oraz Radni sa,ze tak powiem "uszami i oczami" Burmistrza. wiec jak cos jest nie tak na rzeczy - powinni Gospodarza poinformowac.
4. Nie rozumiem aluzji do dawnych czasow bo jestem mlodym czlowiekiem i prosze mi uwierzyc mam calkiem inne priorytety w zyciu. Robie co Chcem i nic nie musze...jak na razie niezle sobie radze.
5. Typowe NASZE polskie biadolenie - plakanie nad rozlanym mlekiem - JAKBY naprawde cos PAN chcial dla Wlenia zrobic to zrobilby to Pan w 2008 roku... Teraz zostaje tylko zwalanie winy i wypominanie
Serdecznie Pozdrawiam i milego wieczoru zycze
A. Jaśkiewicz dnia kwiecień 27 2010 21:51:39
Trudno nazwać to podsumowaniem. Raczej powtórzenie kolejny raz tych samych argumentów.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Wilma dnia kwiecień 27 2010 22:39:15
Panie Wlenianinie -
2. Jeszcze raz przypominam - wiedzial Pan,ze gmina nie zlozyla wniosku w 2008 roku - czekal Pan az 2 lata by sie nia publicznie podzielic - oj nieladnie
- trochę nie w temacie chyba jestem, bo nie rozumiem, o co chodzi? Czy każdy z nas, mieszkańców Wlenia, ma obowiązek pilnować terminów wszelakich i zmuszać wybranych demokratycznie naszych przedstawicieli do działania??? To po co oni pełnią swoje funkcje i za co biorą kasę?
. Dyrektor ZOZ jak i inni Dyrektrzy placowek publicznych placowek oraz Radni sa,ze tak powiem "uszami i oczami" Burmistrza. wiec jak cos jest nie tak na rzeczy - powinni Gospodarza poinformowac.
A "Gospodarz" to co? Pozbawiony zmysłów??? Oj, nieładnie, nieładnie coś takiego sugerować... ;)
Wilma dnia kwiecień 27 2010 22:43:13
Acha! Dopóki nie piszę na tym forum posługując się swoim imieniem i nazwiskiem, uprzejmie proszę o nieużywanie wobec mnie formy "pani", bo jakoś to tak śmiesznie brzmi :D. Gdybym używała nicka "mrówka", to byłoby "pani mrówko"??? 8-)
pawelk dnia kwiecień 28 2010 08:58:11
a Wilma wiaz nie rozumie o co chodzi:

"- trochę nie w temacie chyba jestem, bo nie rozumiem, o co chodzi?"
Wilma dnia kwiecień 28 2010 09:59:43
Specjalnie dla pawelk, bo jakoś nie doczytał, czego nie rozumiem:
Czy każdy z nas, mieszkańców Wlenia, ma obowiązek pilnować terminów wszelakich i zmuszać wybranych demokratycznie naszych przedstawicieli do działania??? To po co oni pełnią swoje funkcje i za co biorą kasę?
pawelk dnia kwiecień 28 2010 14:08:00
dzieki za specjal...

"naszych przedstawicieli "

wiec prosze miec pretensje tylko do siebie...choc pewnie tego tez niezrozumiesz aszkoda
Wilma dnia kwiecień 28 2010 15:12:39
pawelk - powiem Ci spokojnie i drukowanymi literami: przedstawiciele "nasi" są pracownikami, jak każdy inny człowiek, który bierze pieniądze za wypełnianie powierzonych obowiązków. Nikt normalny nie zakłada, że podejmie się zobowiązań, których nie ma zamiaru realizować i wszyscy będą happy. "Wybrańców" naszych nikt by nie wybrał, gdyby szczerze powiedzieli, że nie mają zamiaru robić tego, do czego są powołani. W innym miejscu za takie coś już dawno by wylecieli z cieplutkich posadek, ale tutaj jest duża tolerancja dla nieudolności
Wlenianin dnia kwiecień 28 2010 16:14:22
Do Wilma
Jakiez to typowe, polskie rozumowanie - po prostu NIE WYCHYLAC SIE. Mam pomysl, cos mi nielezy o tym sie mowi, a nie publicznie oznajmia kiedy juz za pozno na reakcje. Co do Wlodarzy Wlenia - mieszkancy wybieraja, pozwalajala placic kase przez 3 lata, a dopiero w roku wyborczym rozliczaja....A najlepsze jest to ,ze wiekszosc z Radnych "sluzy" druga kadencje albo i lepiej....
Wilma dnia kwiecień 28 2010 17:27:00
Do pana Wlenianina: mam obawy, czy posiadł pan umiejętność czytania ze zrozumieniem, bo widzę, że "pop swoje, a czort swoje". Mam rozumieć, że jak pan zatrudni np. księgową, to od rana do nocy sprawdza pan, czy aby robi ona to, za co kasę bierze i w porę reaguje, jeśli owa "specjalistka" coś zaniedba. Ja taką księgową pognałabym w diabły bez wynagrodzenia!
Sławek Osiecki dnia kwiecień 28 2010 22:29:52
Wilma - nie dyskutuj! Nie masz racji. Przecież wiesz, że nasze władze są nieomylne. Jak możesz im to robić? To wszystko wina Jaśkiewicza i twoja.
Wilma dnia kwiecień 28 2010 22:50:44
:D Sorki, już padam na klęczki i wielbię... ;)
Wlenianin dnia kwiecień 29 2010 09:31:01
Do Wilma
Czasy komuny bezpowrotnie minely, o czym chyba zapomnialas. Skonczylo sie picie kawki i plotkowanie od 8 do 3. Pozwol wyjasnie Ci jak funkcjonuje nowoczesna firma, w ktorej pracuje. Podzial obowiazkow z gory okreslony, nikt nikogo nie sprawdza od rana do nocy. Rozlicza sie srednio co miesac - fiansowe wyniki i satysfakcja klientow sa najwazniejsze.
Nikt nie jest idealny - nawet Nasze Wladze. chcem tylko zwrocic uwage,ze winne ponosza wszyscy:
mieszkancy, ktorzy boja sie wypowiadac swoje zdanie, wybieraja tych samych, bezbarwnych radnych co 4 lata
i Radni, ktorzy zamiast kreowac i przedstawiac pomysly - przyklepuja uchwaly zeby sie nikomu nie narazic
Ludzie nie kleczcie, wstancie z kolan i w koncuobudzcie sie tego letargu (w grupie sila - zmienmy cos zeby zylo nam sie lepiej)
Wilma dnia kwiecień 29 2010 10:09:43
Panie Wlenianinie, o czym pan, do licha, pisze? Zdaje się, że ma pan niezły mętlik w głowie!
chcem tylko zwrocic uwage,ze winne ponosza wszyscy
;) Słowa "księgowa" użyłam dla tak zwanego "naprzykładu" :D :) I dziękuję za indywidualne wyjaśnienia - nie wiem, co bym bez pana zrobiła... :D :D :D :D
Gosc do Wilmy dnia kwiecień 29 2010 11:56:28
Wilma, ironia nie wymaga wytluszczenia... Masz jakies kompleksy? Pewne niedowartosciowanie?

A co do meritum droga Wilmo: Oczywiscie masz racje piszac o tym, ze wybrani przez mieszkancow przedstawiciele biora kase i niespecjalnie dzialaja. Ale temat jest troche innych... Pozwol, ze uzyje innego przykladu niz 'ksiegowa'.
Wyobraz sobie, ze jestes swiadkiem pozaru. Powiedzmy, ze plonie dom a w nim sa uwiezieni ludzie. Mozesz im pomoc. Ale Ty tego nie robisz, bo od tego jest straz pozarna, ktora dostaje kase. Ty umywasz rece.
Albo ktos potrzebuje zeby szybko zawiezc go do szpitala - normalny czlowiek szybko mu pomaga... Ale Ty nie, Ty czekasz na pogotowie ratunkowe, ktore bierze za to kase...

Czy teraz widzisz problem? Chodzi o to, ze 'sluzby' nie zawsze dzialaja super. W przypadku naszej Gminy to w ogole slowo 'super' jest nie na miejscu. Ale zwykly czlowiek widzac pewien problem i mozliwosc pomocy - to wlasnie robi.
Nie czeka z zalozonymi rekami, nie obraza sie, tylko dziala. No chyba, ze dla takiego czlowieka nie ejst wazny cel (np. dzialanie ZOZ) a jedynie splendor splywajacy na wlasna osobe.

Mam nadzieje, ze choc troche przyblizylem Ci faktyczny problem.
Wilma dnia kwiecień 29 2010 12:30:30
Wilma, ironia nie wymaga wytluszczenia... Masz jakies kompleksy? Pewne niedowartosciowanie?

Stosuję się do dość dziwnego w wirtualnym świecie życzenia (przyjęto raczej, że podczas używania nicków nie ma sensu forma pan/-i). Wytłuszczam, żeby uwypuklić moje spolegliwe dostosowanie się ;)
Nie wiem w ktorym momencie przeszlismy na TY (...) nie znam sobiscie wiec proponuje zwracac sie w formie gzecznosaciowej

Podany przykład ma się tak do tematu, jak pięść do nosa.
Nie czeka z zalozonymi rekami, nie obraza sie, tylko dziala.

To po ... choinkę jakiś samorząd, wybory, itp. bzdety? Niech działa, kto wcześniej wstanie! "Faktyczny problem" to mieszkańcy (niektórzy) mają z pojmowaniem roli samorządu. Nie wiem, skąd to się bierze - może jakieś niekorzystne miazmaty w powietrzu, czy co?
Zatroskany dnia kwiecień 29 2010 12:30:33
Do Gosc do Wilmy
Próbowałem kilkukrotnie jak to ująłeś POMÓC Naszym Kochanym władzą w dostrzeżeniu problemu i przedstawiałem nawet kilka lekarstw . Jak myślisz co otrzymałem? Ironiczny i pobłażliwy uśmiech. Ktoś nawet rzucił `Wleń to nie Ameryka`.
Co Ty na to???
Wilma dnia kwiecień 29 2010 12:34:09
A!!! Nie wyobrażam sobie tutaj wobec siebie formy "pani", natomiast zwracanie się do mnie per
droga Wilmo
uważam za nadmierną i niczym nieuzasadnioną poufałość... ,:
Gosc dnia kwiecień 29 2010 13:49:36
do Zatroskany: Przynajmniej probowales. Rozumiem, ze oczekiwales 'czegos w zamian'... Naturalnie, ze i tak wszystko zalezy od wybranych wladz. Ale kazda proba, kazdy pomysl, kazda pomoc jest dla mnie przejawem patriotyzmu lokalnego.
Natomiast sa ludzie, dla ktorych celem najwyzszym jest dopchac sie do koryta (stad pewnie tyle razy teksty typu 'przeciez biora za to pieniadze'). I ponad rozwiazanie danego problemu przekladaja wlasne interesy.

do taniej Wilmy:
Odnosze wrazenie, ze to wlasnie Ty blednie pojmujesz idee samorzadnosci. Calosc instrumentow jest w rekach ludzi (mieszkancow). To ludzie wybieraja sobie przedstawicieli i ludzie moga ich odwolywac. Moga tez czekac z zalozonymi rekami i krytykowac. I niestety takich ludzi jest najwiecej... Zwyklych krzykaczy i krytykantow. Pewnie w nadchodzacych wyborach dopchaja sie do ratusza i tez nic nie zrobia... Bo umieja tylko krytykowac. Komentowany artykul doskonale sie wpisuje w to o czym pisze... Osmiesza i kompromituje obecne wladze (i slusznie), a nie wnosi nic konstruktywnego. Slusznie zauwazyli poprzedni komentujacy, ze gdyby Pan Jaskiewicz mial na sercu dobro naszego ZOZ'u, to pisalby o sprawie dwa lata wczesniej.

Takze najbardziej razi mnie taka obluda, kiedy pod plaszczykiem dobra Gminy rozgrywa sie wlasne interesy. Doskonale to robi obecna wladza, ale i jej oponenci nie robia nic konstruktywnego.

Taki piekny, szablonowy popis 'lepperiady'.

Pozwol, ze zakoncze doskonale pewnie Ci znanym cytatem z Boya-Zelenskiego: Krytyk i eunuch z jednej sa parafii... Obaj wiedza jak - zaden nie potrafi.
Wilma dnia kwiecień 29 2010 14:22:09
Po pierwsze, Gościu, za dużo sobie pozwalasz względem mnie i tego sobie nie życzę.
Po drugie:
ze gdyby Pan Jaskiewicz mial na sercu dobro naszego ZOZ'u, to pisalby o sprawie dwa lata wczesniej

Pan Jaśkiewicz, jak i każdy inny przedstawiciel naszej społeczności, nie ma obowiązku dbać o niczyj - oprócz swojego - interes, bo o interes wspólny powinni dbać przedstawiciele tegoż społeczeństwa. Ma natomiast prawo mówić, co mu się nie podoba - i to czyni. Ja także mam to prawo i z niego korzystam. Znam swoje prawa i obowiązki obywatelskie i nie potrzebuję pouczeń domorosłych mentorów, którzy niech decydują o własnych poczynaniach - nie moich! Chyba, że zostaną wybrani w demokratycznych wyborach na moich przedstawicieli!
Po trzecie: "Konstruktywnie" to krytykowano za tzw. "komuny", teraz się - po prostu - krytykuje.
Po czwarte: zmieniając nicki, zmieniaj styl wypowiedzi, bo się demaskujesz swoją nieprzemakalnością i maniakalnym uporem.
pawelk dnia kwiecień 29 2010 14:33:12
Do Goscia ------ DZIEKUJE
Do Wilmy ------ z g...a bata nie ukrecisz

mAM NADZIEJE ZE DLA WSZYSTKICH ZROZUMIALE
Wlenianin dnia kwiecień 29 2010 14:43:27
Do Wilmy!
Trafiona, zaotopiona...latwo mowic, znacznie ciezej cos zrobic...

A tak z ciekawosci kto wedlug Pani bylby najlepszym kandydatem na Burmistrza?
wyborca dnia kwiecień 29 2010 14:45:56
WILMA NA BURMISTRZA I PO WLENIU UF
pawelk dnia kwiecień 29 2010 14:48:00
Wlenianin chyba zle zadales pytanie...
Wydaje mi sie ze bez "Pani" byloby grzeczniej.
Gosc dnia kwiecień 29 2010 15:40:55
Wilmo,

Tak jak Ty sobie gwarantujesz prawo do pustego krytykowania, tak ja sobie gwarantuje prawo do wysmiewania i napietnowania Twojej postawy. Ja wobec Ciebie tez mam cala liste zyczen, ale sie powstrzymam.

Co do nickow - nie za czesto zabieram tutaj glos, ale jak pisze to zawsze pod nickiem 'Gosc'.

Co do meritum - ciesze sie, ze w koncu zauwazylas, ze kazda ze stron dba tylko o wlasny interes. Robi to tez autor tego artykulu - i ma do tego prawo.

Tak miedzy Bogiem a prawda, to czesciowo mamy podobne poglady. Mi tez zdecydowanie nie pasuja poczynania obecnej wladzy (a w sumie to zupelny ich brak). Jednak ktos w tym urzedzie musi siedziec... A jezeli tylko nieudacznicy chca to robic - to i ludziom przychodzi wybierac sposrod nieudacznikow.

Czlowieku! Chcesz zmian? Wez zrob cos pozytywnego jeden z drugim i sie tym pochwal. Chcesz sie dostac do urzedu - zrob wokol siebie pozytywna kampanie.

Najgorzej, ze takich wlasnie ludzi jakos nie widac... Za to mamy cale rzesze postaci, ktore uzurpuja sobie monopol na racje i z pozycji wiecznego krytykana i malkontenta troluja na forach.

A jacy kandydaci - taka potem wladza.
Gosc do Wilmy dnia kwiecień 29 2010 15:47:27
I jeszcze jedno... Nie wiem co ma wspolnego 'konstruktywna krytyka' z komunizmem...
Czy musze Ci tlumaczyc jaka jest roznica miedzy 'po prostu krytykowaniem' a 'konstruktywna krytyka'?

Ta druga wskazuje na alternatywne rozwiazania i jest domena ludzi inteligentnych i zaangazowanych w problem.

Ta pierwsza to zwykle uliczne awanturnictwo.

Ciesze sie, ze sama piszesz, ze wolisz uprawiac 'po prostu krytykanctwo'. Kazdy moze miec jakies hobby, tak wiec i Tobie nikt nie ma prawa zakazywac tego co robisz.
Wilma dnia kwiecień 29 2010 16:59:39
Zwykle staram się nie wchodzić w dyskurs z ludźmi pewnego pokroju, ale niech tam...
Nie wiem co ma wspolnego 'konstruktywna krytyka' z komunizmem...

Otóż termin "konstuktywna krytyka" miał wielkie wzięcie w czasach realnego socjalizmu - towarzysze nic, tylko uprawiali "konstruktywną krytykę"... Źle mi się to kojarzy, bo ja za minionym ustrojem nie przepadałam - z wzajemnością.
Poza tym, Gościu, reszta Twojej wypowiedzi to mieszanina bzdur i prowokacji.
Ciesze sie, ze sama piszesz, ze wolisz uprawiac 'po prostu krytykanctwo'. Kazdy moze miec jakies hobby, tak wiec i Tobie nikt nie ma prawa zakazywac tego co robisz.

Puknij się w głowę, zanim coś takiego napiszesz.
Czlowieku! Chcesz zmian? Wez zrob cos pozytywnego jeden z drugim i sie tym pochwal. Chcesz sie dostac do urzedu - zrob wokol siebie pozytywna kampanie.
Leć i wyręczaj wszelkie służby! Dlaczego nie robisz sam tego, co sugerujesz innym?
I kończę tę wymianę zdań, bo mi się zaczyna niedobrze robić od tej logiki na opak...
pawelk dnia kwiecień 29 2010 17:35:54
"I kończę tę wymianę zdań, bo mi się zaczyna niedobrze robić od tej logiki na opak..."

I dzieki Bogu bo juz czytac sie nie chce tej wilmowskiej logiki na opak.
Gosc dnia kwiecień 29 2010 19:00:35
I ja tez Wilmo dziekuje, ze konczysz. Z pozytkiem dla wszystkich :)
Wilma dnia kwiecień 29 2010 19:44:39
Przestało mnie dziwić, że "wybrańcy" są, jacy są. Przy takim elektoracie nie może być inaczej...
Wlenianin dnia kwiecień 29 2010 20:11:36
A Ona swoje dalej...Skoncz juz, oszczedz wstydu - obejrzyj sobie M jak milosc albo inne dyrdymaly albo najlepiej walnij sobie piwko - wyluzuj. Slaba jestes i tyle...idz spac bo kury dawno juz to zrobily....
DEVIL dnia kwiecień 29 2010 20:52:47
Powtórze sie:

Wilma jak zwykle próbuje błysnąć,jak nie wie co ma pleść to plecie byle co.Nie wiem co bierzesz
dziewczyno ale zmniejsz dawke albo zmien dilera.!!!!!!
Asia dnia kwiecień 30 2010 09:16:30
A CO DO CHOLERY MAJĄ TE KOMENTARZE DO TEMATU " Dokąd zmierzasz Służbo Zdrowia?" ???
grabarz dnia maj 01 2010 15:17:53
Dziękuję naszym władzom za dbałość o interesy lokalnych przedsiębiorców.
azebgegirmh dnia maj 30 2014 13:41:04
8Mr1cE <a ***="http://enl***cygneo.com/">enl***cygneo</a>, mmwqejjdwlpa, [link=http://uzrkppjxzoox.com/]uzrkppjxzoox[/link], http://gktujqawozig.com/
Wjdxybgg dnia czerwiec 05 2014 14:24:18
pieps free credit scores from all three bureaus
Dodaj komentarz
Nick:



5 + 2:
Do komentujących

Przypominamy: Komentarze, które łamią Regulamin wleninfo.pl, nie dotyczą artykułów, newsów, zdjęć, są wulgarne, obraźliwe, naruszające prawa osób postronnych, propagujące nienawiść i przemoc, wpisywane z bramek będą usuwane!

Treci komentarzy opublikowanych na portalu wleninfo.pl są wyłącznie prywatną opinią użytkowników. Za treć opublikowanych komentarzy odpowiada ich autor. Komentarze internautów nie przedstawiają stanowiska wleninfo.pl

Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 50% [1 Głos]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [Żadnych głosów]
Dobre Dobre 0% [Żadnych głosów]
Przeciętne Przeciętne 0% [Żadnych głosów]
Słabe Słabe 50% [1 Głos]
Statystyka
Gości Online: 2
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 394
Najnowszy Użytkownik: Anton25
ogłoszenia
GLKS Pogoń Wleń

Wulkanizacja

Wulkanizacja
ARTYKUŁY HISTORYCZNE RELACJE VIDEO Z ŻYCIA GMINY

Zapomniani - Chyliński
Lähnmühle - młyn we ...
90 rocznica tragedii...
ZAMEK WLEŃ ANNO DOMI...
Komu nie bije dzwon
Skradzione herby Pał...
Dzień zwycięstwa czy...
Jak promowano Lähn (...
O żmijach i złotym s...
Zamek Lenno w opałach!

więcej artykułów

Dzik(i) Wleń
Dzwon Dorothei
27 Rajd Karkonoski
Rewitalizacja miasta?
Sprawa Tarczynki
Spływ Bobrem
Podtopienia w Łupkach
Zrzut wody w Pilchowicach
DZIUNIA
26 Rajd Karkonoski
Sesja RMiG- sprawy różne
DERBY Pogoń : Czarni

video archiwum

Brak zawartości dla tego panelu

więcej artykułów
 
LOSOWE ZDJĘCIEOstatnio widzianiPogoda dla Wlenia

Pogoń Wleń - Lechia Piechowice
Pogoń Wleń - Lechia Piechowice
Pogoń Wleń - Lechia Piechowice


j2322 weeks
Administrator290 weeks
tender290 weeks
jasiek291 weeks
admin291 weeks
gisia292 weeks
jordan293 weeks
enisia293 weeks
lekul293 weeks
Maskonp294 weeks

new.meteo.pl
Copyright © Wleninfo.pl. Projekt i kodowanie : Piotr 'kintar' Kawecki - Satis sp. z o.o.
Powered by PHP-Fusion & EP IV © 2003-2005.
10835954 Unikalnych wizyt

Wszelkie materiały zawarte w serwisie zostały opublikowane nieodpłatnie oraz za zgodą ich właścicieli. Kopiowanie zawartości serwisu bez zgody redakcji zabronione.