 |
ILE PŁACIMY ZA UTRZYMANIE GMINNEJ BRYGADY REMONTOWEJ? |
 |
Na wniosek Pani Agaty Hołdowicz, Przewodniczącej Komisji Budżetu, Finansów i Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej Gminy Wleń, Gmina na dzisiejsze posiedzenie przygotowała „Analizę kosztów utrzymania brygady remontowo- porządkowej oraz zadania zrealizowane w I półroczu 2017 r.”. Poniżej przedstawiam całość otrzymanej w tym temacie dokumentacji.
Radny Marek Dral – W mojej ocenie, na podstawie tej dokumentacji trudno mówić o analizie kosztów utrzymania, czy opłacalności funkcjonowania tej brygady. Mamy tu wykaz 42 zadań, ale nie wiemy ile osób pracowało przy każdym z nich i ile czasu na to poświęcili oraz ile nas to kosztowało. Ogólne podsumowanie nie zawiera wszystkich elementów. Z informacji uzyskanych od burmistrza Zycha wynika, iż w brygadzie zatrudnionych jest 6 pracowników interwencyjnych a do tego dochodzi zmienna liczba pracowników opłacanych z Urzędu Pracy. Zliczając wszystkich burmistrzowi wyszło 11 osób. Dla mnie w całości analizy brakuje m.in. bardziej precyzyjnego rozliczenia pracowników tej brygady, informacji ile czasu i ile osób pracowało przy każdym z tych zadań. Z wyjaśnień burmistrza Zycha wynika, iż pracownicy nie prowadzą „zeszytu zadań” nie rozliczają się z godzin i wykonanej pracy na papierze, co powoduje, że niemożliwe jest przeprowadzenie dokładniejszej analizy ich działalności. Ponadto z tłumaczenia burmistrza Zycha wynika, iż w Urzędzie nie ma na tyle ludzi, żeby przygotować bardziej szczegółową analizę. W podsumowaniu burmistrz pytał radnych: „Czy dla przeciętnie inteligentnego człowieka zestawienie na tej liście robót, które jest, nie wystarczy, żeby pokazać, że ta ekipa robi swoje?”
Ja chciałbym zapytać Państwa, jak Wy oceniacie pracę i opłacalność pracy wleńskiej brygady remontowo- porządkowej?
KOMENTARZ
Nie sposób nie odnieść się do zarówno wypowiedzi pana Marka Drala jak i tak zwanej analizy dotyczącej funkcjonowania Gminnej Brygady Remontowej, tym bardziej, że kilka tygodni temu złożyłem w Urzędzie Gminy wniosek o udzielenie informacji dotyczący kosztów funkcjonowania tej grupy pracowników. Odpowiedzi nie otrzymałem, bo burmistrz jak rozumiem takich informacji nie posiada, a przygotowanie danych przerosło możliwości urzędników magistratu.
CO PAN BURMISTRZ MA DO UKRYCIA?
Rąbka tajemnicy dotyczących kosztów uchylił Zych dopiero na wniosek Radnej Agaty Hołdowicz.
W pierwszym półroczu wydatki na wynagrodzenia jedenastu pracowników wyniosły ponad 150.000,00 złotych. Niestety Zych nie podaje wszystkich kosztów zatrudnienia. Zabrakło odpisu na fundusz socjalny (1.185,66zł x 11 osób tj.13.042,26 zł rocznie), brak wydatków na szkolenia BHP, zakup ubrań roboczych, badań lekarskich. Nie uwzględniono również kosztu zakupu maszyn i urządzeń, narzędzi, paliwa, kosztów eksploatacji sprzętu itd. Roczny koszt utrzymania tej brygady uwzględniając wszystkie wydatki może oscylować w granicach 400.000 zł – 500.000 zł, a może więcej? Wygląda na to, że nikt, łącznie z Zychem, tego nie wie!
Jakie są wydatki jednostkowe wykonywanych przez pracowników gminy robót? Na bardzo duże, wręcz horrendalnie wysokie koszty może wskazywać jeden z punktów projektu uchwały na najbliższa sesję.
- zwiększenia wydatków bieżących o kwotę 43.432,06 zł na wynagrodzenia osobowe pracowników interwencyjnych wraz z pochodnymi oraz zakup materiałów niezbędnych do remontu chodników we Wleniu.
Jeżeli uwzględnimy pozostałe koszty, to może się okazać, że za ułożenie w bardzo niechlujny, nie spełniający żadnych norm jakościowych bruku zapłaciliśmy nawet ponad 50.000 złotych.
Jak w tym kontekście można oceniać jakość pozostałych wykonywanych przez Gminę prac?
Lepiej panie Marku nie pytać, a pan burmistrz swoim pytaniem niech nie obraża inteligencji przeciętnego mieszkańca gminy!
|
|
 |
Komentarze |
 |
dnia września 27 2017 20:37:22
Zych zupełnie nie nadaję się do sprawowania tej funkcji on nad niczym nie panuje! łatwo wydaje się nie swoje! |
dnia września 27 2017 21:28:56
..ale..zaraz...o co chodzi? Czy kogoś szczypie w oczy, że ta ekipa jest?.. Za najniższą krajową starają się byśmy nie ślizgali się na naszych wspólnych ( przepraszam za określenie) gównach... |
dnia września 27 2017 21:29:51
Czyli jak? Lepiej zatrudnić firmy zewnętrzne poprzez przetargi czy dać ludziom zarobić po niecałe 2000 na miech? Przeliczycie to? |
dnia września 27 2017 21:36:16
Krzywe brudne osrane chodniki za 500000 tysięcy rocznie? No tak trzeba dać zarobić swoim przecież za rok wybory |
dnia września 27 2017 21:55:20
ta, wg ciebie ekipa remontowa ma gówna ***c? To może nauczycieli i lekarzy do tego czynu pogonić? Albo Ciebie? |
dnia września 27 2017 21:58:05
126.651,03 + 21.657,45 + 2.129,00 = 150.437,48 a nie jak w piśmie 150.4327,48. Chyba ze szkolenia i reszta wyniosły ponad milion złotych? Ten co to pisał w urzędzie powinien chyba się do okulisty wybrać albo chociaż sprawdzić co pisze na dokumentach.... |
dnia września 28 2017 06:17:16
Brawa dla Burmistrza ciekawe ja myślę że doliczył się sam a napisał co musiał |
dnia września 28 2017 16:22:00
WYDATKI NIE SĄ ADEKWATNE DO WYKONANYCH ROBÓT,NIE ZNAM SIĘ NA BUDOWNICTWIE,ALE REMONTOWANA DROGA PRZY MOIM BLOKU WOŁA O POMSTĘ DO NIEBA TO FUSZERKA TRWA OD KILKU MIESIĘCY I KOŃCA NIE WIDAĆ,PEWNIE ŚNIEG PRZYKRYJE TE NIEDORÓBKI |
dnia września 28 2017 18:02:48
No i będzie ładnie pod śniegiem ,drogo długo i do d... |
dnia września 28 2017 18:23:33
Lepiej nie komentować i tak jest jak jest trzeba w końcu puknąć się w głowę i wybrać następnego nowego Burmistrza a nie wymiana co kilka lat i wiecznie ci sami dość dać szanse młodym |
dnia września 28 2017 20:54:40
Fajna praca w tym ratuszu i dla gminy. Nikt nie wie ile pracownicy pracują, nikt nie wie ilu ich jest, nikt nawet nie wie czy w ogóle pracuje tyle osób ile powinno. Dobry burmistrz powinien być też dobrym przedsiębiorcą, a żaden dobry przedsiębiorca nie pozwoliłby sobie na takie coś - ale jak widać, jak nie wydaje się swoich pieniędzy to zupełnie inna sytuacja. Ciekawy jestem czy te kwoty w ogóle są prawdziwe, bo odpowiedzi są dość wymijające - skoro obliczono całą kwotę za brygade, to powinny być również ktowy składowe, za poszczególne zadania (ile kosztował materiał, ile trzeba było zapłacić pracownikom itd.). Skąd się wzięło te 150tys. zł? Takie "zestawienie kosztów" to śmiech na sali. Zwykły obywatel sie pomyli o pare groszy w księgowości i go ciągają po urzędach z każdą fakturką, a tutaj proszę, kwoty wywróżone z fusów, nie wiadomo za co, nie wiadomo komu, nie wiadomo nic. I takie "zestawienia" burmistrz przygotował na zebranie rady? Śmiech na sali. Powinni go na taczkach wywieźć już dawno. |
dnia września 28 2017 20:56:18
Panie burmistrzu czytając treść decyzji jaka została upubliczniona nie myliłem się co do pewnych kwestii. Proszę przeczytać pierwsze zdanie i odpowiedzieć sobie samemu kto to przygotował!!!!!
To słowa z pisma: Działając na podstawie oraz art.itd......
Kto tak formułuje decyzje?????? Na podstawie czego????? Niech Pan wyśle osobę na szkolenie z przepisów samorządowych, Kpa, lub skorzysta z usług profesjonalnych kancelarii bo tym zapisem w decyzji nie podając podstawy prawnej a odnosząc się do poszczególnych artykułów ustawy o dostępie do informacji publicznej wykazał Pan brak podstawowej wiedzy.
Panie Andrzeju w każdej decyzji administracyjnej musi być podana podstawa prawny z konkretnego kodeksu czyli w tym przypadku Kpa.
Trzy lata i żadnych wniosków nie wyciąga burmistrz więc pytanie proste. Czy ktoś nad tym panuje????? |
dnia września 28 2017 21:12:28
Już nawet nie wspomne o tym, że w posumowaniu kwoty widzimy, że na brygade wydano 1,5mln zł. Ale co tam, jedno zero w tą czy w tamtą nie robi w urzędzie różnicy. Przy wypłatach pewnie jest podobnie... |
dnia września 29 2017 06:31:49
No i super urzędnicy jak dać plamę to na całego chcieli wyliczeń to macie i nie dajcie sobie luzu trzeba być elastycznym i tak nikt za to nie odpowie a nastepny Burmistrz wyprostuje budżet jest po to by się nie zgadzał albo był z minusem |
dnia września 29 2017 10:21:38
Niech karzdy pilnuje kur.. Swoih zarobków i w tedy bendzie super |
dnia września 29 2017 20:26:48
Widzę żę p. Jaśkiewicz chce startować na burmistrza - hhahahha |
dnia września 30 2017 11:02:39
A ty co adwokat urzędu czy osoba mająca coś z tego wiliczenia ha ha podatnicy mają prawo do w głodu co z ich pieniędzmi się robi i jak się je wydaje ić pouczaj Burmistrza |
dnia września 30 2017 19:26:55
Ja czegos tutaj nie rozumiem. P. Jaskiewicz zawsze jak pisze to bez szacunku Zych a nie Pan Zych? strasznie to razi w oczy, brak kultury Jaskiewicz!!!! Jak chce Jaskiewicz byc dziennikarzem to niestety trzeba miec kulture i pisac przez PAN! |
dnia października 01 2017 09:33:04
Obaj Panowie szli razem do wyborów. Ramie w ramie. A teraz proszę..To po części dzięki Panu Jaśkiewiczowi mamy Pana Zycha. |
dnia października 01 2017 10:26:07
Kompletna bzdura. |
dnia października 05 2017 09:28:10
Jest ekipa i coś tam robią, wszystko kosztuje i materiały zakupione do wykonania danej roboty i praca ludzi którzy to wykonują. Jak by nie było to i tak będzie źle .Jjak by nie było brygady to musieli by to robić firmami zewnętrznymi i też by było źle bo trzeba by było za to zapłacić . Tak że jak się nie odwrócimy to zawsze dupa z tyłu, a pisać ,pisali i pisać będą bo jeszcze się taki nie urodził żeby wszystkim naraz dogodził. |
dnia października 05 2017 13:50:34
Oczywiście masz rację że jeśli rozpoczyna się jakaś pracę to musi ją ktoś wykonać i na końcu trzeba za nią zapłacić. Tylko płacąc z pieniędzy wszystkich mieszkańców należy się dobrze zastanowić czy za wykonaną pracę w taki a nie inny sposób należy się wypłata. Można płacić za przelewanie wody z wiaderka do wiaderka co pewnie jest bez sensu ale można płacić. Ta brygada urzędowa po pierwsze kosztuje więcej niż nie jedna zewnętrzna firma,ale dla pewnej części mieszkańców byle jakość jest normą warunków wleńskich🙈🙉. |
dnia października 12 2017 15:42:20
Z pewnością wynajęcie firmy zewnętrznej wyjdzie drożej!!! W firmie remontowej pracują ludzie za najniższą krajową wypłatę ,częsc z tych ludzi ma grupę inwalidzką co zmnijsza koszty utrzymania. Co do jakości wykonywanych robót nie wypowiadam się bo nie wiem co wykonują. Jedynie co widziałem to swojego czasu odśnieżanie i sypanie chodników,potem kilka kobiet zamiatało ulię i coś tam plewiły na rynkua w ostatnim czasie remontowali kaplicę i naprawiali rury wodne w m. Klecza. Poz tym jeżdżąc po okolicy kilkakrotnie widziałem ekipe czyszczącą przepussty przy drogach.Ani nie bronię ani nie jestem za a moja opinia jest tylko z tego co widzę. A dla przykładu jak by gmina chciała wynająć jakąś firmę do wykonania danego zadania to z pewnością musiał by być najpierw kosztorys potem przetarg a potem wykonanie no i zapłata. a Taka ekipa jest na miejscu i bez kosztorysów,przetargów na zawołanie w ten lub inny sposób coś tam zrobią w czasie godzin pracy.To tylko moje zdanie. A jestem pewien że tak jak przy poprzednich kadencjach innych Burmistrzów i przy następnych kadencjach ludzią nie dogodzisz bo jak napisałem wyżej pisali i będę pisać i zawsze się znajdzie ktoś komu coś nie pasuje. Pozdrawiam wszystkich. |
|
 |
Dodaj komentarz |
 |
 |
Oceny |
 |
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.
Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.
Brak ocen.
|
|
|
|
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanych Użytkowników: 394
Najnowszy Użytkownik: Anton25
|
|
|
|