 |
NASZ BARDZO DROGI URZĄD. |
 |
 Nasz bardzo drogi urząd.
Od trzech lat systematycznie rośnie zatrudnienie w Urzędzie Miasta i Gminy. Obecnie wleński magistrat jest jednym z największych pracodawców na terenie Gminy. Jeszcze w 2014 roku UMiG zatrudniał 28 osób uwzględniając osoby zatrudnione na podstawie umów z PUP oraz stażystów. W pierwszym roku urzędowania wybranego w ostatnich wyborach samorządowych burmistrza Artura Zycha zatrudnienie skokowo wzrosło do 41 osób. W roku bieżącym magistrat daje zatrudnienie łącznie 37 osobom. Ponad dwukrotnie więcej niż w 2006 roku.
Na ile tak duży przyrost osób pracujących w Gminie przekłada się na wzrost wydatków na utrzymanie pracowników?
W 2006 roku na zakończenie kadencji burmistrza Bogusława Szeffsa gmina zatrudniała 17 osób płace wraz z pochodnymi pochłonęły wówczas około 906.080,00 zł. W ciągu kolejnych pięciu lat kadencji Bogdana Mościckiego nastąpił wzrost tych wydatków o około 200.000,00 zł. W 2012 roku wydano na ten cel 1.106.213,10 zł, a w 2013 roku 1.117.785,35 zł. Poważny wzrost nastąpił w 2014 roku. Warto zauważyć, że był to rok wyborczy. Na wypłaty wydano wówczas o blisko 195.000,00 złotych więcej niż zaledwie rok wcześniej, bo aż 1.313.101,48 zł. Kolejne lata to niemal skokowy przyrost środków przeznaczanych na utrzymanie pracowników urzędu. W 2015 roku było to 1.434.321.44 zł w roku bieżącym na płace zaplanowano 1.520.775,00 zł. W przeciągu zaledwie trzech lat środki przeznaczone na wynagrodzenia wraz z pochodnymi wzrosły o ponad czterysta tysięcy złotych, to jest o około jedną trzecią.
Wzrost płac nie jest niczym nadzwyczajnym pod warunkiem, że idzie w parze ze wzrostem efektywności zarządzania i wymiernymi efektami pracy urzędu. Na ile wzrost zatrudnienia oraz związane z tym koszty przełożyły się w praktyce na jakość życia mieszkańców pozostawiamy ocenie czytelników.
Warto również wspomnieć, iż jednym z elementów pochodnych płac są nagrody pieniężne które burmistrz może przyznać pracownikowi gminy nawet kilka razy w roku. Przynajmniej w teorii jest to sposób wyróżnienia za szczególne osiągnięcia w pracy.
Wiele urzędów w naszym kraju wysokości nagród dla poszczególnych pracowników oraz tytuły ich przyznania publikuje na stronach BIP, Katarzyna Nylec rzecznik prasowy UM w Piekarach Śląskich, wyjaśnia, że w świetle obowiązujących przepisów udostępnienie takiej listy jest obowiązkiem urzędu. W naszym powiecie na pytanie o wysokość nagród odpowiedziały wszystkie (poza wleńskim) urzędy udostępniając listy nagrodzonych urzędników sprawujących funkcje publiczne wraz z przyznanymi im kwotami. Jedynie Burmistrz Artur Zych nie udzielił odpowiedzi za jakie osiągnięcia przyznał nagrody, w jakiej wysokości i którzy urzędnicy je otrzymali. W odpowiedzi burmistrz poinformował jedynie, że w 2015 roku przyznał nagrody w łącznej kwocie 9.870 złotych dla 25 pracowników.
We Lwówku Śląskim czy Gryfowie władze nie miały większych problemów z udostępnieniem list nagrodzonych pracowników. Dlaczego burmistrz Artur Zych woli zachować te dane w tajemnicy przed mieszkańcami?
Więcej na temat nagród w urzędach powiatu lwóweckiego: Lwowecki.info
Koszt utrzymania pracowników UMiG Wleń

Przęciętna liczba zatrudnionych uwzględniająca stażystów oraz osoby zatrudnione na podstawie umowy z PUP.
ANDRZEJ JAŚKIEWICZ MAREK DRAL - LWOWECKI INFO
|
|
 |
Komentarze |
 |
dnia listopada 09 2016 22:06:44
Banda leni i darmozjadów! |
dnia listopada 10 2016 06:41:38
Zatrudnianie tylu osób powinno wiązać się z lepszymi efektami niż poprzednie lata.Bez owijania tak ma wyglądać zmiana? Tylko jaka i czemu ma służyć??????
Ukrywanie informacji publicznych ogólnie dostępnych to szczyt chamstwa, arogancji, buty i chęci ukrycia przed mieszkańcami czegoś co może być źle odebrane przez nich, bo przecież chodzi o wydane pieniądze. Ale to jest ta lepsza zmiana. Więc proszę zatrudnić jeszcze kilka osób do pomocy bo może wówczas ruszymy do przodu przed STAGNACJĄ!!!! |
dnia listopada 10 2016 07:24:01
sami inspektorzy,tylko po co?,wystarczyłby sołtys |
dnia listopada 10 2016 07:24:11
Te nagrody to chyba na waciki! |
dnia listopada 10 2016 07:34:20
I Już wiadomo dlaczego WLEN dziurawy i ciemny,a w URZEDZIE ciepło widno i bogato,no ale tam większość z PO |
dnia listopada 10 2016 07:39:11
co to inspektor ds.obsługi kasy? |
dnia listopada 10 2016 08:31:18
Typowa arogancja władzy pan burmistrz zaraz się obudzi i ogłosi przed wyborami Nowy plan naprawczy swojej władzy w ratuszu ,"stop przeciw stagnacji obecnej wladzy" |
dnia listopada 10 2016 09:52:29
Ciekawe jaki będą podatki w 2017r,ponoć o połowę niższe,drewka na chodnikach kosztują,a potem korzenie będą niszczyć,drgę |
dnia listopada 10 2016 13:57:14
WLEN dziurawy i ciemny,a w URZEDZIE ciepło widno i bogato,no ale tam większość z PO
Za to burmistrz z PiS-u. ;) |
dnia listopada 10 2016 15:36:52
HAHAHAHAHAHAAAAAAA |
dnia listopada 10 2016 15:59:21
Psy muszą zapracować na urząd(wiadomo właściciele),czekamy panie burmistrzu na kolejną wizytę przed wyborami |
dnia listopada 11 2016 17:16:04
to tu znikaja pieniadze, dlatego gmina wlen jest tak zacofana i na nic nie ma kasy. to wychodzi jakos ponad 3,000 zl na osobe. ciekawe czym sie zajmuja ci ludzie. moim zdaniem przy wzroscie zatrudnienia powinien iscwzrost rozwojowy..... a nie ma tego postepu.... FUCK |
dnia listopada 12 2016 13:48:18
Niezłe 3.448, 46 na osobę wysoka ta średnia wiadomo 1 mniej 2 więcej policzyłem średnia na miesiąc ja tez tak chcem |
dnia listopada 21 2016 11:00:01
bzdura kompletna |
|
 |
Dodaj komentarz |
 |
 |
Oceny |
 |
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.
Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.
Brak ocen.
|
|
|
|
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanych Użytkowników: 394
Najnowszy Użytkownik: Anton25
|
|
|
|