wleninfo.pl wykorzystuje pliki cookie. Korzystanie z wleninfo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na stosowanie plików cookie. więcej w Regulaminie
Nazwa Użytkownika   Hasło      Zapamiętaj mnie



Kliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galeriiKliknij aby wejść do pełnej galerii
ZAGŁADA ALEI
MiejskieW przeciągu ostatnich kilku miesięcy z krajobrazu Wlenia może zniknąć  więcej drzew, niż w ostatnim ćwierćwieczu. Zaledwie dwa miesiące temu zostały wycięte drzewa rosnące wzdłuż Bobru na stadionie sportowym. Trwa cięcie na terenie boiska szkolnego, a gmina wystąpiła o pozwolenie na wycinkę z alei prowadzącej od „Sanatorium”, obok cmentarzy w kierunku zamku Lenno. Wycinka związana jest z planami poszerzenia istniejącej drogi oraz budowy chodnika. Nowa jezdnia będzie zaczynała się na skrzyżowaniu z ulicą Pocztową, a kończyła w okolicy „Kasztanów”    

Aleja  która ma zostać przebudowana na jezdnię ma bardzo długą i interesującą historię. Już w średniowieczu prowadził tędy trakt handlowy łączący Jelenią Górę ze Lwówkiem Śląskim. Najprawdopodobniej w okolicy „Sanatorium” znajdowała się przeprawa na Bobrze, stąd szlak wiódł w kierunku Zamku, a dalej Śliwkową Ścieżką przez Marczów do Lwówka.

W Europie pierwsze udokumentowane informacje o obsadzaniu poboczy dróg drzewami i krzewami pojawiają się w dokumentach z renesansowych Włoch. Początkowo aleje stanowiły element założeń parkowo – pałacowych. Praktyka sadzenia drzew wzdłuż dróg upowszechniła się w osiemnastym i na początku dziewiętnastego wieku. Na terenie dzisiejszej Polski najwięcej alei zachowało się na obszarze dawnego Królestwa Prus. Tutaj edykty królewskie nakazywały sadzenie drzew, równocześnie chroniły te już rosnące, a za ich niszczenie przewidywały surowe kary pieniężne i cielesne, łącznie z przywiązaniem sprawców do drzewa i zawieszeniem im na szyi tabliczki „Psujący drzewa”.



 Drzeworyt Arthura Blaschnika z 1863 roku
KLIKNIJ ŻEBY POWIĘKSZYĆ
Szpaler drzew przy drodze na zamek pojawia się już na najstarszym widoku Wlenia drzeworycie Arthura Blaschnika z 1863 roku, Aleja na wspomnianym drzeworycie musiała powstać dużo wcześniej. Zarys drzew wyraźnie odcina się tle wzgórza, a  na pochodzącym z tego samego okresu obrazku widać, że obsadzony był cały trakt od Wlenia aż do założenia parkowego na Górze Zamkowej.

 Swoje znaczenie droga utraciła pod koniec dziewiętnastego  wieku wraz z przebudową systemu komunikacyjnego miasta. Zyskała jednak nową funkcję. Wraz z rozwojem turystyki zmieniła się w jeden z licznych szlaków spacerowych w chętnie odwiedzanej przez turystów i kuracjuszy miejscowości.  Przez niemal dwieście lat była wpisana w krajobraz miasta  stając się częścią jego pejzażu historycznego.


 "Wiekowy" dąb do wycięcia
 Dzisiaj jest to droga dojazdowa do dwóch czynnych cmentarzy komunalnych. Przede wszystkim jednak tak jak przed wojną jest to miejsce spacerów mieszkańców, kuracjuszy i turystów. Stanowi naturalny ciąg łączący Wleń z Zamkiem Lenno, zespołem pałacowym na Górze Zamkowej, „Ścieżką Zdrowia”,  Ścieżką Dydaktyczną Góry Gniazdo, prowadzi tędy szlak rowerowy oraz przebiega „Ścieżka św. Jadwigi Śląskiej”.

W ciągu roku natężenie ruchu pojazdów samochodowych jest bardzo niewielkie (poza dniem zmarłych). Sporadycznie można spotkać przejeżdżający samochód, którego właściciel najczęściej wybiera tą trasę aby uniknąć spotkania z policją. Dlatego dziwią plany przebudowy tej drogi na asfaltową jezdnie oraz chodnika i pobocza. Niestety wiąże się to z koniecznością wycięcia kilkudziesięciu drzew zachowanej do dzisiaj alei. Jest to tym bardziej niezrozumiałe, że uchwalona zaledwie dwa tygodnie temu „Strategia Rozwoju Wlenia” przewiduje rozwój turystyki która ma być jednym z filarów rozwoju gminy.

Nie jestem przeciwnikiem modernizacji dróg na terenie gminy. Jednak planując ich remonty powinno się wsiąść pod uwagę specyfikę Wlenia jako niewielkiej cichej miejscowości o dużych walorach krajobrazowych i przyrodniczych i nieprzemyślanymi działaniami nie zniszczyć piękna otaczającej nas przyrody. Planując inwestycje warto zachowywać i eksponować elementy dziedzictwa historycznego i kulturalnego naszego terenu, a do takiej kategorii na pewno możemy zaliczyć wspomnianą aleję.
 
Może zamiast „dwupasmowej” jezdni wystarczyłaby droga o dotychczasowej szerokości z materiału bardziej przyjaznemu otoczeniu niż asfalt,  nawiązujący do tradycji i historii tego miejsca co w połączeniu z elementami małej architektury ławeczkami, punktami widokowymi dałoby efekt wpisujący się doskonale w krajobraz. Zamiast wycinać starodrzew w tym zdrowe dęby może wystarczą cięcia pielęgnacyjne. Dzięki temu zachowamy klimat Wlenia oraz jego walory historyczne i turystyczne.
Może zanim wjadą tam buldożery warto jeszcze raz przemyśleć koncepcję przebudowy. Oby już nie było za późno.

Dwa tygodnie temu zadałem Burmistrzowi Arturowi Zych kilka pytań odnośnie przebudowy ulicy Górskiej. Niestety do dzisiaj nie otrzymałem żadnej odpowiedzi.







 




Komentarze
oooo dnia lutego 21 2016 11:42:04
szlak moze trafic w samym Wleniu mozna nogi polamac drogi jak ser szwajcarski a oni autostrade buduja ....
NIE! dnia lutego 21 2016 12:33:21
Nie! Tylko nie drzewa! Drzewa zostawcie w spokoju!
Ala dnia lutego 21 2016 12:38:57
naprawdę już nic nie można zrobić? to możne pozostaje przywiązać do drzewa z tabliczką na szyi , pomysłodawcę tej zagłady
spec dnia lutego 21 2016 13:07:15
Tą droge w dużej mierze zniszczyły korzenie drzew i wymaga remontu. Wylanie asfaltu jeszcze raz na tych korzeniach było by wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Wszędzie na świecie wycina sie drzewa przy remontowanych drogach żeby zrobić to porządnie a we Wleniu jak zawsze problem... Może krytykujący Pan redaktor ma jakąś konkretną propozycje? Materiał barzdziej przyjazny otoczeniu? Może panele podłogowe?
kiełbasa dnia lutego 21 2016 13:11:04
A przy kasztanach autostrada zamieni się w wyremontowaną rok temu wąską drogę. Zuch projektant. Głupi pomysł i tyle.
do spec dnia lutego 21 2016 13:15:32
przykro, że twój świat jest tak ograniczony. Opowiedz o tym świecie w którym wycina się i niszczy przyrodę, historie i lokalne tradycje dla pseudo - nowoczesnej drogi asfaltowej tutaj jeszcze jak pisze autor "do nikąd" i ma rację.
Ala dnia lutego 21 2016 13:19:03
Wszędzie w CYWILIZOWANYM świecie, drzewa sie zabezpiecza i chroni a już szczególnie stare, historyczne trakty i aleje.
nature dnia lutego 21 2016 13:44:11
Ludzie brońmy tej alei,przecież to piękne miejsca na spacery.Nie można dopuścić do wycinki,bo zetną a potem nic nie będą sadzić nowego!!!
Anka dnia lutego 21 2016 13:47:02
Nie przemyślane decyzje
NIE! dnia lutego 21 2016 13:56:05
spec - pamiętaj, że nie wszędzie na świecie miasto wpisane jest do rejestru zabytków i położone w parku krajobrazowym i do tego w obszarze chronionej przyrody. Cała moja rodzina korzysta ze stworzonych tu uroków, również sąsiedzi i znajomi. Tu chyba najważniejsze jest to, że tak na prawdę to nie ma potrzeby poszerzania tej drogi. Naprawdę dość już tych drzew wycięto i zostawmy resztę w spokoju. Niszczyć każdy potrafi a tworzyć mało kto.
Wilma dnia lutego 21 2016 14:20:23
Dziwna jest ta troska o drogę niezbyt istotną, a nie widzi się katastrofalnego stanu tych, które są naprawdę intensywnie użytkowane i w katastrofalnym stanie.
Co do wleńskich drzew i w ogóle tzw. zieleni, to od dawna się zastanawiam, czy to jakaś właściwość umysłu decydujących sprawia, że jedyne, na co się zdobywają, to ciąć i niszczyć. W innych - cywilizowanych - miejscach są trawniki, gazony, parki i aleje, a tutaj tylko syf, asfalt i ruina. Oraz opitolone do pnia kikuty tych drzew, których się jeszcze wyciąć nie udało...
xyz dnia lutego 21 2016 15:25:40
i znowu widze ze byla przeprowadzona rozmowa z ludem chyba ze sie myle bo komentarze swiadcza o czym innym ale haslo wyborcze bylo bedzie my konsultowac a tu nic
Maniek dnia lutego 21 2016 17:04:35
Jestem za drzewami, przeciw wycieciu!
Quer dnia lutego 21 2016 17:37:49
Sam tytuł tego artykułu już jest dziwny. Nikt nie zwrócił uwagi , treści zawartych na tym portalu jest kierowana przeciw obecnej władzy i zawiera negatywną treść? Jedynie czasami są dodawane nic nie warte zapychacze , które ,,niby'' są bardzo pozytywne. Jaki rozwój tej gminy , tudzież miasta widzą ludzie? Turystyka- chyba nie tutaj. Mamy jedynie zamek i kilka innych pomniejszych rzeczy, które z pewnością nie przyciągną tu turystów , ponieważ jest dużo więcej ciekawszych miejsc. Dlaczego wszyscy chcą gdzieś wyjechać , a nie cieszyć się tym wspaniałym miejscem? Mieszkańcy nie widzą nic dobrego w remontach , powstawaniu nowych budynków , innemu rozwojowi tego miejsca? Zawsze wszystko jest tutaj be , nikt nie chce spróbować czegoś nowego , a na inicjatorów od razu się psioczy . Jeśli czegoś chcecie to dajcie choćby cień szansy na zmianę. Jeśli macie okazję to pozwiedzajcie inne miejscowości niż nasza. Nie ma tam miliardów drzew , krzaków , dziur w drogach , obskurnych budynków. Wystarczy , że mieszkańcy też o coś zadbają i rzucą jakieś propozycje poza oklepaną ,,turystyką'' :)
Nie róbcie z siebie typowego narzekacza na wszystko i tak zwanego ,,polaka cebulaka''. Pozdrawiam mieszkańców i redakcję.
spec dnia lutego 21 2016 17:46:24
Jestem młodym człowiekiem i rzygać mi sie chce tym waszym skansenem z ładnymi drzewkami i alejkami. Niedługo z takim podejściem zostaniecie tu sami, a Wleń będzie wyglądał jak Prypeć!
spec dnia lutego 21 2016 17:52:37
Ktoś na górze zauważył, że są drogi które wymagają remontu bardziej niż ta. Tu sie podpisuje obiema rękoma i chciałem zwrócić uwage na droge do Jeleniej Góry a szczególnie Nielestno. O remoncie ani widu ani słychu a 1/3 szerokości drogi leży pół metra niżej od reszty:)
roch dnia lutego 21 2016 18:03:30
do speca .. jesteś młodym człowiekiem i tylko tym młodym wiekiem można wytłumaczyć Twoje słowa, na cmentarz ludzie chodzą znacznie rzadziej niż do lekarza, dlazcego burmistrz nie wyremontuje ulic we wleniu, po których trudno się chodzi i jeździ a bierze się za drogę, którą w porównaniu z innymi chodzi i jeździ się znacznie rzadziej? radni we Wleniu jak zwykle przyklasnęli temu pomysłowi?
abc dnia lutego 21 2016 18:08:05
Nie pozwólmy na to!!
abc dnia lutego 21 2016 18:08:29
Nie pozwólmy na to!!
do quer dnia lutego 21 2016 18:09:16
Nie bardzo wiem o jakich zmianach piszesz? Od wyborów minęło już półtora roku i co? W koło Macieja - dajcie szanse, dajcie szanse, dajcie szanse ...... .

Artykuł jest bardzo dobry. jaki problem odnieść się do treści. Jak mówi wasz burmistrz użyj merytorycznych argumentów w dyskusji. Uzasadnij potrzebę wycinki jakimiś logicznymi argumentami.Ale to chyba nie ten poziom.
Marek Dral dnia lutego 21 2016 18:21:47
Fakt 1. Ulica Górska wymaga remontu, szczególnie na odcinku od ul. Pocztowej do pierwszego cmentarza.
Fakt 2. Drzewa wymagają fachowej pielęgnacji! Proszę jednak nie mylić fachowej pielęgnacji z wyrżnięciem wszystkiego w pień.

Należy to robić z głową, tak żeby nie zniszczyć wartości historyczno-przyrodniczych naszego miasteczka. Wycinka okazałych, zdrowych drzew, tylko po to żeby na tej stromej i mało uczęszczanej alei wylać szeroki asfalt nie jest, w mojej ocenie, mądrym pomysłem.

Odnosząc się do fragmentu "Dwa tygodnie temu zadałem Burmistrzowi Arturowi Zych kilka pytań odnośnie przebudowy ulicy Górskiej. Niestety do dzisiaj nie otrzymałem żadnej odpowiedzi", jako radnemu jest mi po prostu wstyd za zachowanie Burmistrza, który ciągle mówi o dialogu a na ważne społecznie pytania nie odpowiada.
a la burmistrz dnia lutego 21 2016 18:24:31
jak pomysł ze smrodami nie wyszedł to wytnę im aleję, a co :) dobrze, że nie wiedzą co jeszcze im planuję, hahaha
NIE! dnia lutego 21 2016 18:32:12
Quer - stosujesz retorykę jak z lat komunizmu. To już na nikogo nie działa. Co Agent imperialistyczny podnióśł rękę na jedyną prawowitą władzę? Pracujcie bez afer, to i krytyki nie będzie.
... dnia lutego 21 2016 18:35:31
A właśnie gdzie ten bluszcz na obwodnicy?
mieszkanka dnia lutego 21 2016 20:06:06
Takie decyzje jak ta czy pomysł utylizacji odpadów to gwóźdź do trumny dla takiego miasteczka
LUDZIE !!!!!!!!!!!!!!!!!! dnia lutego 21 2016 21:13:46
jesli jest ktos , ktokolwiek kto mógł by powstrzymac to szaleństwo niech zrobi wszystko co w jego mocy aby nie doszło do wycinki tych wspaniałych drzew.
czart dnia lutego 21 2016 22:08:15
Osobiście często wybieram tą drogę jadąc od strony zamku Lenno. I to nie z powodu unikania policji a dla ładnego widoku Wlenia.
Podjeżdżanie pod górę jest uciążliwe ze względu na bardzo kiepską nawierzchnię połączoną z dużym nachyleniem.
Z tego co widziałem do wycięcia przeznaczone są drzewa, które rosną przy samej drodze. Więc nie pozwoliły by na poszerzenie jej i przeprowadzenie prac ani porządne wkopanie się do poziomu podsypki, które i tak mogło by uszkodzić korzenie.
Wszystko z umiarem. Tam gdzie trzeba, można wyciąć. Tam gdzie można, trzeba nasadzić. Tak aby było ładnie i praktycznie zarazem.
Niestety nie da się zjeść ciastka i mieć ciastko.
Mi jedynie nasunęło się pytanie co stanie się z wyciętymi drzewami?
ktoś dnia lutego 22 2016 07:25:13
Ta droga będzie naprawiona ,ponieważ,Burmistrz ma na zamku posiadłość
kibic dnia lutego 22 2016 08:19:15
Co to za głupi pomysł,czy niema we Wleniu gorszych dróg,np.Jana Pawła, Pocztowa, Stachowicza,czyj to pomysł?, co na to radni?
przysłowie dnia lutego 22 2016 08:52:46
dzieci ryby i radni głosu nie mają
realistka dnia lutego 22 2016 09:06:30
Osoba .która mieszka niedaleko cmentarza ma problem z odbiorem telewizji dzięki rosnącym tam drzewom
onecik dnia lutego 22 2016 10:04:36
dziwne treści tu czytam - zarzuty i inne bzdety - Naprawa ulicy wiąże sie z potrzebą wymijania dwóch aut - bo tam jakis kretyn zrobił dwa wysokie krawęzniki- na wlen było narzekanie ze na wszystkich swietych można sie zabić,
zrobinie nowego chodnika to chyba super dla turystów -
droga na zamek jest drogą dla turystów i kuracjuszy / jak osoby niepełnosprawne mają tam dojść skoro teraz można sie zabić/
Drzewa - jesion w wieku ok. 100 to wiek 20-30 po konieczności wycinki - ponieważ naturalnie gubi konary
ostanie - inne drogi też mają zaplanowane remonty Pocztowa, Jana Pawła i Kościuszki....
Taki-tam dnia lutego 22 2016 11:42:16
Wszystkie drzewa łączcie się PRZECIW OBECNEJ WŁADZY.HORROR TO czy GŁUPOTA.Czas zadać pytanie------czy tego typu pytania nie można zadać na sesji naszej rady.Odnosze takie wrażenie że istniejecie tylko po to ,aby TEN BLASZANY BĘBENEK NAPĘDZAĆ<<<<<<<<<<<
jajcarz dnia lutego 22 2016 13:02:54
Do onecik-A możesz podac harmonogram remontu skoro twierdzisz ,że są zaplanowane remont?Myślę ,że jakiekolwiek remonty dróg zaczyna się od najbardziej uczęszczanych np.Jana Pawła,pocztowa,Dworcowa a nie od drogi na zamek.To troche tak jakby walący się budynek z cieknącym dachem remontować od klatki schodowej i piwnic.
Wlenianin dnia lutego 22 2016 14:43:32
Powiem tyle,popatrzcie na te stare fotografie Wlenia,co widac?Miasteczko wszedzie piekne punkty widokowe, wszedzie ludzie podziwiajacy urok miasteczka. Teraz wszystko zarosniete,wiadomo,ze kosztem tych drzew tzreba przywrocic blask dla Wlenia. Zrobic cos nowego,fajnego by znow zaczelo tutaj tetnic zycie
π dnia lutego 22 2016 18:05:02
Dokładnie. Włeń to nie dżungla ani puszcza. Nikt nie zajmował się tym tematem od kiedy KZOM kląkł - czyli jakieś ćwierć wieku. Czas na zmiany i odświeżenie wizerunku naszego miasteczka poprzez okiełznanie zapuszczonej przyrody i nowe nasadzenia. Lasów u nas dokoła dostatek-nawet takie co niejeden zabłądził. Jak komuś brakuje to się przejść dla zdrowia:).
joolianka dnia lutego 22 2016 18:53:49
Jedna z dwóch tras, na których w czasie jesienno- wiosennym można się było dotlenic. Nie zauważyłam, a trasę przemierzalam systematycznie, jakoby wzmogl się na niej ruch. Jakkolwiek cenie sobie obecne władze, uważam, że ta modernizacja to po prostu kolejny punkt na liście zmian za kadencji.
WWW dnia lutego 22 2016 19:40:07
Sprowadzenie do Wlenia SMRODÓW! to chyba w ramach odświeżenia wizerunku miasta. A wycięcie drzew w mieście i zamiana alei spacerowej naautostradę to okiełznanie dzikiej przyrody! W takim razie czas na zmiany i ten Pan który przyjeżdża do nas z Płakowic niech się tu więcej nie pokazuje. Z korzyścią dla Wlenia.
subiektywny dnia lutego 22 2016 20:02:53
A co z nasadzeniami po wycince? Niedługo przy Lipowej żadnej lipy nie uświadczysz... Chyba już czas!
ddd dnia lutego 22 2016 21:20:31
Widać gołym okiem że jest popyt na drzewo we Wleniu ...
Krzys dnia lutego 23 2016 06:57:51
Widać jak PIS odbudowuje Polskę.. Jak narazie to tylko do ruiny doprowadza..najlepiej zniszczyć zepsuć..a później aa mogliśmy zrobić to inaczej
asdf dnia lutego 23 2016 10:15:08
Boisko zostalo obsadzone, tego nikt nie zauwazył.. Ubolewacie nad ta droga z drzewami, jakby miał być koniec świata. A ja się ciesze na mysl o nowej drodze i chodniku, mam nadzieje, ze i o oświetleniu ktoś dobrze pomyśli. To moje ulubione miejsce do przechadzek. Jak chcecie być 'bliżej natury' to w okół Wlenia jest mnóstwo lasów! Może lepiej swoją uwagę skupcie na tym co palicie, bo we Wleniu aż czarno!
Ala dnia lutego 23 2016 11:07:16
modernizacja tej drogi nie wymaga wycięcia drzew. Obowiązkiem gminy jest zadbanie nie tylko o drogę ale przede wszystkim o historyczną aleję. Rozwiązania istnieją od wieków. To nie miejsce do rozmowy o tym. Mam nadzieje,że zasługujemy na dobra jakie pozostawiła we Wleniu historia a takim dobrem jest aleja. Chyba , że nie i nie bez kozery Niemcy mają nas za barbarzyńców
Ala dnia lutego 23 2016 12:07:26
po wycięciu drzew na zboczach, szczególnie tych przydrożnych, powstają osuwiska W normalnych warunkach grunt nie przemieszcza się w dół zbocza dzięki spójności ziemi z podłożem i tarciu wewnętrznemu. W tym wypadku spoiwem są korzenie. Korzenie drzew wzmacniają spójność podłoża i chłonąc wodę, regulują nasycenie gruntu.
Po wycięciu, wystarczy niewielki impuls, kropla wody więcej, lekki wstrząs i część zbocza zaczyna się poruszać. Siła grawitacji jest wtedy silniejsza niż tarcie wewnętrzne gruntu i jego spoistość . ZBOCZE zacznie zagrażać stojącym tam domom!!! ttp://wyborcza.pl/1,76842,7979048,Osuwiska_spustoszyly_Malopolske.htm
a dnia lutego 23 2016 12:53:03
to dlatego burmistrz zaczął przyzwyczajać ludzi do chodzenia na cmentarz przez zamek
Taki on dnia lutego 23 2016 18:13:45
Wszystko prawda,korzenie chronią itd, ale również drzewa moga zagrażać. Co bedzie jak takie drzewo przewroci sie na pobliski dom, co bedzie jak przewroci sie na przechodzacego spacerowicza.Wtedy bedzie lament czemu nie wycieli itd. Kij ma dwa konce. A trzeci powie,przeciez po wycieciu spacerujac aleja pieknie bedzie odsloniety Wlen, a cztrenasty powie,ze poprzez wyciecie zejdzie lawina blotna na Wleń. We Wleniu trudno komus dogodzic ,zamiast razem cos nowego robic zyjmy dalej w zacofaniu
głos rozsądku dnia lutego 23 2016 19:59:08
prawdopodobieństwo przewrócenia się dobrze pielęgnowanego drzewa na przechodnia jest zdecydowanie mniejsze niż oberwanie w głowę dachówką na ulicy Kościuszki, dlatego proszę aby rewolucję zacząć od rozebrania wszystkich domów przy tej ulicy, nie mówię już o kościelnej, czy PBN (Basztowej) i to wszystko na temat szkodliwości i niebezpieczeństwa jakie niosą zadbane drzewa, chyba, że tu chodzi o to by wyciąć i basta
Popieram dnia lutego 23 2016 20:28:48
Zupełnie nie rozumiem tej obsesyjnej, wręcz chorobliwej nienawiści części mieszkańców Wlenia do drzew. Dla nich wszystko co wyrosło wyżej niż 1,5 metra i ma kolor zielony trzeba wyciąć! Zadeptać! Zabetonować! I zalać asfaltem żeby nie odrosło!

Prawdopodobieństwo śmierci w wyniku przygniecenia przez drzewo według British Medical Association and the Helth and Safety Executive w ciągu roku wynosi jak 1 do 20 000 000 dla porównania ryzyko śmierci w wypadku drogowym 1 do 8000. Czy to znaczy, że mamy zakazać jazdy samochodami?
Szanowny Panie Burmistrzu Arturze Zych dnia lutego 23 2016 21:28:34
M.Daniec cyt. Kazden za usami cosik mo!
Czy ten artykuł też jest medialną manipulacją? Czy ten artykuł jest medialną nagonką na pana działania?
Na stronie UMiG wyczytałem, że jest zaproszenie ofertowe z 07.01.2016 na projekt i kosztorys naprawy tej drogi oraz asfaltowanie ul.JP2, oraz ul.Lipowej. Czy z mieszkańcami rozmawiano na ten temat? Nic nie znalazłem.
W latach 1972 1975 wycięto wszystkie drzewa na ul.Jeleniogórskiej pod pretekstem wyprostowania tej drogi,
Ścięte drzewa i krótki czas składowano na terenie dawnego ZGM. Wyparowały bezpowrotnie, a droga jest taka sama! Kilkanaście lat temu na drodze z pięknymi drzewami w kierunku Rostocku/byłe DDR, w wyniku brawury zginęło kilka osób i władze postanowiły drogę poszerzyć, wyciąć piękne stare drzewa tworzące przepiękne aleje. Zrobiła się taka wielka wrzawa medialna, że władze odpuściły. Ograniczono prędkość do 50 km/h i wszyscy są zadowoleni. Po kilkunastu latach nie zanotowano żadnych wypadków. Każdy, kto wiedział o tej aleji, a jest dobrze reklamowana, specjalnie zjeżdża z autostrady. Nad morzem w okolicach Słupska jest wiele dróg z pięknie pochylonymi drzewami i mam nadzieję, że żaden idota tych drzew nie wytnie. Chociaż już dobierają się do Puszczy Białowieskiej.
Na ul.Górskiej, należy i trzeba dokładnie przeanalizować, które drzewa muszą być usunięte. Takie zapewne są, zaniedbania pilęgnacji drzewostanu mści się bardzo szybko. Dlaczego nie pielęgnuje się drzew? Odpowiedź zawsze ta sama, to dużo kosztuje. Absurd. To muszą robić fachowcy, a nie pan Toporek i Pilarz.
Takie drogi po remoncie mają krawężniki obniżone, jak do wjazdów i są tak zbudowane, że jest oznaczony chodnik. Czyli deptak, w razie jadących pojazdów z różnych kierunków nie ma problemu, aby pojazdy się zmieściły. Po obu stronach można postawić znaki D 40 z ograniczeniem do 20 km/h, że piesi mają pierwszeństwo. Czyli inwestor musi wiedzieć czego, chce, a projektant powinien przedstawić różne warianty. Oczywiście, ta droga musi mieć odpowiednie i współczesne odprowadzenie wód powierzchownych tak, aby również topniejący śnieg mógł szybko spłynąć. Ciekawi mnie, jaki wariant wybierze inwestor, tzn. Gmina? Oczywiście najtańszy, czyli najgorszy, jak to bywa. To, że trzeba te drogi naprawić nie, mam wątpliwości.
gosc dnia lutego 24 2016 17:09:58
Dajcie spokój z drzewami.na terenie szkoły ile drzew teraz wycieli.jeżeli się robi ulicę i jest I obecność to się wycina.lepiej że robia cokolwiek w tym wleniu niż nic.nic wam nie dogodzi.faktycznie przed pierwszym gornym cmentarzem ulica wyglada jak gory i doliny.zrobia i na cmentarz i inne tez.szukacie problemow niczego.drzew dookola pod dostatkiem
fakt dnia lutego 24 2016 17:12:42
Wam ludzie we Wleniu nic nie dogodzi.robicie problem z paru drzew.masakra.szukajcie sensacji.niech robią tą ulicę potem zrobią i inne.wyluzujcie.
rysiek dnia lutego 24 2016 17:14:47
Fakt koło szkoły też teraz dużo drzew wycieli i nikt szumu tu nie robi.obrońcy przyrody nagłe się znaleźli.poza tym na łące gdzie kiedyś zjezdzalo się na sankach przed ostatnim cmentarzem jest masę zarządzonych nowych drzew.
taki wlen dnia lutego 24 2016 17:20:19
Ludziom we wleniu nic mi pasuje.albo wszystko by chcieli za darmo bo za drogie,jak ktoś chce coś zrobić to też źle.tylko plotami się zajmują nie mając swojego życia i obsmarowywaniem jak kto wygląda ,kto z kim itp.
jedna i ta sama osoba dnia lutego 24 2016 18:53:51
heheheheh

gosc, rysiek, fakt, i taki wlen to jedna i ta sama osoba heheheh. Żałosny cwaniaczek
rozmowy przy wycinaniu lasu dnia lutego 24 2016 19:03:25
Ludziska, nie lamentujcie tylko wyjdzcie na rynek i zobaczcie kawalek swiata. A nie przed kompem siedziec i biadolic a na rynku to trzeba przyjezdnym tlumaczyc,ze wszyscy na chwile wyszli i dlatego nima zywej duszy. W lesie sa-zawsze tak mowie jak kto pyta:).
:) dnia lutego 24 2016 20:54:18
"Wam ludzie we Wleniu nic nie dogodzi" - Skoro nie jesteś z Wlenia to się nie wypowiadaj za nas.
kim do jedna i ta sama osoba dnia lutego 26 2016 12:35:29
Masz rację, mi też od razu rzuciło się w oczy, że pisze ta sama osoba:) Beznadziejny język, brak dużych liter i ten sam styl, czyli...kompletny brak stylu. Tylko po co on to robi?
strzelec dnia lutego 27 2016 08:45:51
co sie dziwicie , moze ani spec ani burmiszcz zych nie lubia przyrody,,a moze p,zych chcze calkiem wolno bo wolno zaorac wlen,,,kto tu wtedy przyjedzie,,lepiej drogi w wleniu naprawic bo mozna nogi polamac
popek dnia lutego 28 2016 12:32:59
popieram strzelca i mam pytanie z kim burmiszcz zawarl umowe na drzewo,,kolo szkoly wycieto dzewa od lupek do wlenia wycieto dzewa na boisku takze ,teraz chcza piekna aleje zniszczyc bo jak to nazwacz ,czy tak pis ,chcze odbudowac polske
Dodaj komentarz
Nick:



1 + 4:
Do komentujących

Przypominamy: Komentarze, które łamią Regulamin wleninfo.pl, nie dotyczą artykułów, newsów, zdjęć, są wulgarne, obraźliwe, naruszające prawa osób postronnych, propagujące nienawiść i przemoc, wpisywane z bramek będą usuwane!

Treci komentarzy opublikowanych na portalu wleninfo.pl są wyłącznie prywatną opinią użytkowników. Za treć opublikowanych komentarzy odpowiada ich autor. Komentarze internautów nie przedstawiają stanowiska wleninfo.pl

Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Statystyka
Gości Online: 3
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 394
Najnowszy Użytkownik: Anton25
ogłoszenia
GLKS Pogoń Wleń

Wulkanizacja

Wulkanizacja
ARTYKUŁY HISTORYCZNE RELACJE VIDEO Z ŻYCIA GMINY

Zapomniani - Chyliński
Lähnmühle - młyn we ...
90 rocznica tragedii...
ZAMEK WLEŃ ANNO DOMI...
Komu nie bije dzwon
Skradzione herby Pał...
Dzień zwycięstwa czy...
Jak promowano Lähn (...
O żmijach i złotym s...
Zamek Lenno w opałach!

więcej artykułów

Dzik(i) Wleń
Dzwon Dorothei
27 Rajd Karkonoski
Rewitalizacja miasta?
Sprawa Tarczynki
Spływ Bobrem
Podtopienia w Łupkach
Zrzut wody w Pilchowicach
DZIUNIA
26 Rajd Karkonoski
Sesja RMiG- sprawy różne
DERBY Pogoń : Czarni

video archiwum

Brak zawartości dla tego panelu

więcej artykułów
 
LOSOWE ZDJĘCIEOstatnio widzianiPogoda dla Wlenia



Dzień Babci i Dziaedka


j23216 weeks
Administrator484 weeks
tender484 weeks
jasiek485 weeks
admin486 weeks
gisia487 weeks
jordan488 weeks
enisia488 weeks
lekul488 weeks
Maskonp488 weeks

new.meteo.pl
Copyright © Wleninfo.pl. Projekt i kodowanie : Piotr 'kintar' Kawecki - Satis sp. z o.o.
Powered by PHP-Fusion & EP IV © 2003-2005.
16938180 Unikalnych wizyt

Wszelkie materiały zawarte w serwisie zostały opublikowane nieodpłatnie oraz za zgodą ich właścicieli. Kopiowanie zawartości serwisu bez zgody redakcji zabronione.