 |
ODPOWIEDŹ BURMISTRZA NA PYTANIA ODNOŚNIE BUDOWY PRZETWÓRNI ODPADÓW. |
 |
Od kilku tygodni mieszkańców Wlenia bulwersowała sprawa ewentualnej współpracy gminy z firmą przetwarzającą odpady. O całej sprawie bardzo szeroko informowaliśmy w cyklu artykułów na portalach wleninfo i lwówecki.info. Piątego lutego zadałem Burmistrzowi szereg pytań odnośnie wpływu przetwórni na środowisko naturalne, turystykę i jakość życia mieszkańców. W odpowiedzi Burmistrz poinformował, że taka instalacja we Wleniu nie powinna powstać.Smrodów we Wleniu nie będzie.
ODPOWIEDŹ BURMISTRZA ARTURA ZYCHA
Szanowny Andrzeju!
Debata publiczna, czy też dyskusja jest, jak wskazuje sama definicja wymianą argumentów i stanowisk wszystkich zainteresowanych stron w tym samym miejscu i tym samym czasie. To co zainicjowałeś z debatą nie ma nic wspólnego. Założyłeś z góry, że decyzje w tym zakresie Rady Miasta i Gminy Wleń oraz moje będą niezgodne z wolą mieszkańców. Pytanie dlaczego? Od pomysłu do realizacji jest długa droga. Jeśli do niej podchodzi się uczciwie, tak aby nie zlekceważyć żadnej szansy dla naszej społeczności należy przygotować się do podjęcia decyzji poprzez rzetelną ocenę sytuacji. Rzucając na sesji rady informację o tym, że Ziemia Polska jest zainteresowana taką inwestycją rozpocząłem proces informowania Rady Miasta i Gminy Wleń o tym, że taka sytuacja jest możliwa i proponowałem wyjazd radnych w okolice istniejącej instalacji. To działanie miało na celu wyrobienie sobie własnego zdania na ten temat, szczególnie zdając sobie sprawę z tego, że doniesienia medialne w tego typu inwestycjach są często mało wiarygodne. W czasie tego jednego i jedynego spotkania z przedstawicielem Ziemi Polskiej nie było jeszcze mowy o skali przedsięwzięcia,o szczegółach działania, podano tylko bardzo pobieżne dane o tym co my możemy zyskać. Te informacje przedstawiłem właśnie na sesji. Dlaczego wówczas nie spotkałeś się ze mną, lub nie napisałeś tego pisma? To byłaby debata publiczna. Dlaczego wtedy wykreowałeś moją osobę na wielkiego zwolennika tej inwestycji? A przecież moją intencją była właściwa ocena sytuacji. Dlaczego już wtedy wskazywałeś, że coś robiliśmy pod przysłowiowym dywanem? Przecież informacja została publicznie przekazana i jest pełny zapis wideo sesji na naszej stronie internetowej. Moją rolą jest taka rozmowa z inwestorami, aby ich nie zniechęcić nawet gdyby nie doszło do realizacji wspólnych pomysłów, tak aby atmosfera wokół naszej Gminy była jak najbardziej przyjazna. Obaj zdajemy sobie sprawę, że we Wleniu potrzebujemy inwestycji, które przyniosą dochody do budżetu. Jednak nie za wszelką cenę. Zawsze informowałem, że bez akceptacji mieszkańców nie podejmę żadnych kontrowersyjnych działań, których większość z nich nie zaakceptuje i w tym przypadku także tak się stanie. Jednak żeby to zrobić należało się do tego przygotować. Dziś jestem po wizycie w Gminie Marcinowice w miejscowości Zebrzydowa, w której wyrzucono wiele set ton osadów ściekowych, rozmawiałem z Wicestarostą Świdnickim Zygmuntem Worsą na temat tamtych działań, przeanalizowałem aspekty prawne tego przedsięwzięcia, kontaktowałem się z innymi samorządowcami z gmin i miast gdzie tego typu inwestycje powstały i działają. Dzięki temu mam wiedzę z pierwszej ręki i jestem przekonany, że taka instalacja we Wleniu nie powinna powstać. Argumentów jest bardzo wiele. Te argumenty wynikają jednak nie doniesień prasowych, lecz z rzetelnie uzyskanej wiedzy. Dzisiaj bardzo trudno jest zainteresować naszym terenem osoby i firmy, które chcą się rozwijać. Moim błędem było zbyt wczesne przekazanie informacji, wynikające z uczciwego podejścia. O wszystkich swoich działaniach staram się informować. Dlatego nie mogę zgodzić się ze sprowadzaniem podejmowania spraw istotnych dla gminy do takiego poziomu, z manipulowaniem informacjami, tak aby przedstawić drugą stronę w złym świetle, bez rzetelnej analizy. Media pełnią bardzo ważną rolę, mają informować ludzi, pomagać wyrobić sobie własne zdanie na temat działań samorządów, mają informować o tym co dzieje się złego i dobrego. Ale manipulacja jest rzeczą niedopuszczalną. Gdyby takie artykuły ukazały się w momencie podejmowania jakichkolwiek kroków prawnych, lub gdyby pokazywały informacje uzyskane bezpośrednio u źródła miałby bardzo wysoką wartość. Jednak te artykuły niosły zdecydowanie inne przesłanie. Przekonywały, że Rada Miasta i Gminy Wleń i Burmistrz podejmą złą decyzję. To było domniemanie, a nie fakt. I to była manipulacja. Polecam takie podejście jakie zaprezentowały inne media, poinformowane przez was o tej sytuacji. Wszyscy pytali o zaawansowanie tej inwestycji. Dowiadując się o tym, że to tylko rozmowy na temat pomysłu, albo się wycofywały z pisania czegokolwiek, albo publikowały także moje zdanie na ten temat tak jak to się stało w Gazecie Wrocławskiej. Na tym polega uczciwość i rzetelność dziennikarska. Jestem w stanie dyskutować o wszelkich problemach, każda sprawa każdego mieszkańca jest dla mnie ważna dlatego zachęcam do kontaktu ze mną. Nie zgodzę się także na dyskusje bez solidnego rozpoznania tematu. Jednocześnie oświadczam, że nie zgadzam się na opublikowanie mojej odpowiedzi w części lub ze zmianami, które nie zostały prze mnie zaakceptowane.
Burmistrz Miasta i Gminy Wleń Artur Zych
KOMENTARZ
Gdy zaczynaliśmy akcję informacyjna na temat możliwej współpracy gminy z firmą przetwarzającą odpady sceptycy mówili „Szkoda waszej pracy. Władza i tak zrobi to co będzie chciała” Po cyklu artykułów, pod wpływem presji przeciwnych budowie mieszkańców Wlenia, władze gminy wycofały się się z tego kontrowersyjnego projektu. Burmistrz Artur Zych poinformował, że taka instalacja we Wleniu nie powinna powstać.
Andrzej Jaśkiewicz, Marek Dral - Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim osobom, które pomogły nam w gromadzeniu i opracowywaniu materiałów na temat składowiska odpadów i jego oddziaływania na środowisko. Dziękujemy wszystkim samorządowcom z gmin na terenie, których działają, lub mają powstać tego typu instalacje i którzy udzielali nam wielu cennych informacji i wskazówek. Dziękujemy Urzędnikom okolicznych gmin, którzy bardzo dokładnie wyjaśnili nam procedurę uzyskania pozwoleń oraz procedur. Dziękujemy osobom, które zaangażowały się w skład, druk i kolportaż ponad pięciuset egzemplarzy gazetki. Jednak przede wszystkim dziękujemy wszystkim mieszkańcom gminy Wleń, którzy przez te ostatnie tygodnie nas popierali, służyli pomocą i radą, wszystkim tym, którzy do nas dzwonili, bądź zaczepiali na ulicy, zadawali dziesiątki pytań i każdego dnia wspierali nas dobrym słowem.
Andrzej Jaśkiewicz Marek Dral
|
|
 |
Komentarze |
 |
dnia lutego 14 2016 21:23:18
Najlepszym rozwiązaniem byłaby debata :3 |
dnia lutego 14 2016 21:29:21
No właśnie. Ponawiam więc pytanie, na które autor strony nie odpowiedział. Skąd insynuowanie, że zostanie podjęta decyzja bez zgody mieszkańców? Trzy razy zadawałem to pytanie, ale nie odpowiedział pan. Dlaczego? Bo to była manipulacja i podkopywanie przeciwnika politycznego wszelkimi możliwymi sposobami. Niczym pan sie nie różni od całej reszty. Oby sie do korytka dostać i tyle.
Mieszkańcy nie byli przeciwni po cyklach artykułów, ponieważ burmistrz od razu grał w otwarte karty, wbrew temu co pan tu pisał. Mieszkańcy byli przeciwni sami z siebie i tyle. W sumie to tyle. Niby pan tu nie kłamał, ale pan manipulował informacjami. Tak to przynajmniej wygląda z mojego punktu widzenia. |
dnia lutego 14 2016 21:39:21
Nie ma co burmistrz zostal postawiony bez wyjscia w sumie to wszyscy moi znajomi byli przeciw tylko wladze chcialy dalej rozmawiac to żałosne ale dobrze sie stało miedzkancy góra i tak na być |
dnia lutego 14 2016 23:15:23
Mam dziwne przekonanie, że gdyby nie "szum" na łamach .wleninfo, sprawy mogły przyjąć zupełnie inny obrót. :) |
dnia lutego 15 2016 06:18:12
Lol |
dnia lutego 15 2016 08:03:20
Gdyby ktoś mógł mi powiedzieć w którym momencie burmistrz rozpoczął rozmowę z tą firmą? Najpierw powiedział mieszkańcom , radnym czy wpierw sam spotkał się???? z przedstawicielem firmy?. Brawo dla Wleninfo. Już pare razy poprzedni burmistrzowie ładnie mówili o inwestorach a jak jest to wystarczy spojrzeć na Rynek!!!!!!
Czy z wycinką drzew też były konsultacje? Pytam??? Kiedy , gdzie i u kogo? |
dnia lutego 15 2016 11:08:27
Cała ta sprawa w tej formie przedstawiona na tym portalu jest manipulacją i TO ŚMIERDZI. |
dnia lutego 15 2016 11:11:55
To juz troche nudne sie robi widzać tez po komentarzach ,że piszą je te same osoby |
dnia lutego 15 2016 11:30:33
Panie Burmistrzu, bardzo niewiarygodnie brzmią Pana słowa, gdy mówi Pan, że takie artykuły, jak te na wleninfo miałyby wysoką wartość dopiero wtedy, gdyby informowały o sprawie w momencie podejmowania kroków prawnych w tej sprawie przez Pana,
przecież gdyby decyzje prawne już zapadły to żadna wysoka wartość jakiegokolwiek artykułu nie uchroniłaby już mieszkańców przed dotkliwym smrodem.
Dlaczego? Bo z prawnikami tej firmy już nikt z nas, mieszkańców nie wygrałby, a Pan tłumaczyłby się do końca kadencji, że przecież chciał Pan dobrze. Radni też by tłumaczyli, że chcieli dobrze, tylko co by nam z tego przyszło? Mamy już basztową sprzedaną w identycznym stylu przez Pana poprzednika i radnych, też chcieli dobrze? |
dnia lutego 15 2016 11:38:30
Ta odpowiedź to kpina. Burmistrz zamaist konkretów wypisuje żale. A kogo to obchodzi. Padły pytania powinna być merytoryczna odpowiedź szczególnie z ust tak wybitnego samorządowaca, a co mamy |
dnia lutego 15 2016 13:04:55
"W czasie tego jednego i jedynego spotkania z przedstawicielem Ziemi Polskiej nie było jeszcze mowy o skali przedsięwzięcia,o szczegółach działania, podano tylko bardzo pobieżne dane o tym co my możemy zyskać. Te informacje przedstawiłem właśnie na sesji. Dlaczego wówczas nie spotkałeś się ze mną, lub nie napisałeś tego pisma? To byłaby debata publiczna. Dlaczego wtedy wykreowałeś moją osobę na wielkiego zwolennika tej inwestycji? A przecież moją intencją była właściwa ocena sytuacji. Dlaczego już wtedy wskazywałeś, że coś robiliśmy pod przysłowiowym dywanem? Przecież informacja została publicznie przekazana i jest pełny zapis wideo sesji na naszej stronie internetowej."
To moze tym razem odpowie pan chociaz raz na pytania, które zadał burmistrz? Czy tez nie zauwazy pan mojej wypowiedzi i w pokretny sposob odpowie Pan Łobocki? |
dnia lutego 15 2016 13:12:54
Dlaczego burmistrz nie odpowiada na pytania? Jest niezorientowany czy ma je gdzieś? |
dnia lutego 15 2016 19:07:43
trudno się tu dziwić frustracji Zycha. Pytania pana Jaśkiewicza stawiały go w sytuacji bez wyjścia. na każde z nich musiałby odpowiedzieć, że składowisko będzie oddziaływało negatywnie. Zych nie miał wyjścia musiał się z tego wycofać. I bardzo dobrze! tych smrodów nikt tu nie chciał! |
dnia lutego 15 2016 19:37:15
Tym artykułem sprawę przetwórni odpadów chcieliśmy z panem Markiem Dralem definitywnie zamknąć.
Panie Burmistrzu. Eskalacja absurdalnych oskarżeń wobec nas niczemu nie służy. Czasami warto powściągnąć emocje i nieco złagodzić wypowiedzi. Na wszystkie pana pytania odpowiemy zgodnie z faktami. Jednak bardzo proszę o odrobinę cierpliwości.
|
dnia lutego 16 2016 13:15:08
Manipulacja faktami to jest jedyna ZALETA tego portalu.Pytanie czemu ,albo komu to ma służyć? Sprawa jest prosta-panom współwłaścicielom tego portalu.Liczyłem naiwny że wobec bardzo trudnej sytuacji naszej gminy takze opozycja podejmie działania aby tą sytuację zmienić. Kontynuując tego typu działanie pokazujecie tylko swoją MAŁOŚĆ. |
dnia lutego 16 2016 15:07:58
tak to fakt
Pan Jaśkiewicz i pan Dral są w opozycji do głupich pomysłów zycha. I bardzo dobrze. Inaczej wachali byśmy smrody. |
dnia lutego 16 2016 17:56:37
Według przysłowia sprawi załatwiane są pod stołem a nie pod dywanem... Ciężko jest wypromować Wleń? A kiedy ostatnio Wleń był promowany na jakichś poważnych targach? |
dnia lutego 16 2016 19:56:37
chyba na targach gołębi |
dnia lutego 17 2016 08:51:47
do taki -tam : gdyby p. Jaśkiewicz i p. Dral przyklasnęli tak jak pozostali radni pomysłowi p. Burmistrza to wspólnie podjęliby działania, aby zmienić tę trudną sytuację gminy ? Może i tak, parę miejsc pracy by powstało, ale jako miejscowa bardzo się cieszę, że tego nie zrobili, bo jak ktoś chce pracę znaleźć to znajdzie w bliższej lub dalszej okolicy, a przynajmniej smrodów z całego regionu nie będziemy musieli wąchać :) |
dnia lutego 17 2016 13:17:18
Napisalbym Ci cos o prawdzie i manipulacji informacjami, ale niestety moje posty sa usuwane mimo, ze nie obrazam i nie pisze z bramki internetowej. Ten pewnie tez zniknie! |
dnia lutego 17 2016 17:40:46
te posty to są chyba usuwane w twojej wyobraźni, bo na stronie to nie zauważyłem żeby ci cokolwiek usunęli. W kółko pitolisz o manipulacji i jaki ten Zych biedny, jaki dobry! To po H*j smrody do Wlenia chciał ściągać? |
dnia lutego 17 2016 22:13:42
dla mnie manipulantem to okazał się nasz Burmistrz, wmawiając radnym jakie to korzyści będzie miał Wleń i mieszkańcy z tej przetwórni odpadów, a nam, mieszkańcom jeszcze wmawia, jakie to on konsultacje przeprowadza z nami, chyba w wyobraźni? |
|
 |
Dodaj komentarz |
 |
 |
Oceny |
 |
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.
Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.
Brak ocen.
|
|
|
|
Gości Online: 2
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanych Użytkowników: 394
Najnowszy Użytkownik: Anton25
|
|
|
|