 |
TO JUŻ JEST KONIEC! |
 |
Po ponad stu latach od przejazdu pierwszego pociągu z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego Kolej Doliny Bobru umiera. Jej powstanie na początku XX wieku stało się kołem zamachowym rozwoju gospodarczego regionu. W 1928 roku stacja kolejowa we Wleniu odprawiła 74 274 podróżnych. Z pobliskiego Nielestna zakład obróbki wapienia Bober – Kalkwerk GmbH nadawał rocznie około 25 tys. ton towarów. Prowadzona na stacji Pilchowice Zapora (niem Talspere) sprzedaż biletów osiągnęła w 1929 roku liczbę 22 631 sztuk w znacznym stopniu przyczyniając się do rozwoju turystyki. Jeszcze w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku Wleń miał bezpośrednie połączenia pasażerskie ze Szczecinem i Poznaniem.
Ostatnie kilkanaście lat to stopniowy upadek i degradacja tej jednej z najpiękniej położonych linii kolejowych. Rozkład jazdy nie dostosowany do potrzeb podróżnych, prędkość przejazdu wynosząca 30 km/h nie zachęcają do korzystania z tej formy komunikacji.
Gwoździem do trumny może być obniżenie prędkości szlakowej do 20 km/h, co ma nastąpić w grudniu 2014 roku. Dzieje się tak przy praktycznie biernej postawie władz samorządowych. Wygląda na to, że po stu latach Kolej Doliny Bobru na zawsze odjedzie do historii.

A.JAŚKIEWICZ
|
|
 |
Komentarze |
 |
dnia marca 13 2014 06:55:31
Do naszej kolei, a bardziej urokliwej stacyjki mam szczególny sentyment; gdy ponad 20 lat temu szukałam swojego miejsca, własnie jej widok tak mnie zauroczył, że zostałam do dziś. ale to były zupełnie inne czasy... |
dnia marca 13 2014 15:01:21
Nie moga zejsc ponizej 30, poniewaz te plastiki na szynach sie wtedy psuja. |
dnia marca 13 2014 16:52:50
jak to możliwe, że kiedyś jeździły ciężkie lokomotywy z cięzkimi wagonami i nie było tak wolnych prędkości, a teraz przy "lekkich" szynobusach ograniczenia są tak drastyczne? Tłumaczenie, że linia jest stara jakoś do mnie nie trafia.
Radze przejrzeć na oczy. Ograniczenie prędkości --> zmniejszenie ilości podróżnych ---> likwidacja połączeń ze względu na małą ilość podrożnich - czyli jak zlikwidować kolej zwalając wszystko na podróżnych |
dnia marca 13 2014 18:05:18
Bo taki przyszedł przykaz z centrali w Warszawie, nie dało się linii "Zoptymalizować" w zeszłym roku do prędkości "0km/h" bo samorządy, UMWD i inni fikali to zrobi się to inaczej - w białych rękawiczkach, tłumaczące się bezpieczeństwem. Przewoźnikowi i jego klientą obrzydzi się uruchamianie i korzystanie z pociągów obniżając prędkość do 20km/h - Co samo przez się wyklucza prowadzenie regularnego ruchu pasażerskiego i linia pięknie zamknie się sama. Ruchu towarowego pozbyto się już wcześniej - bardzo sprytnie, obiniżając dopuszczalny nacisk na oś, a z kolei do samego Lwówka żaden towarowy przewoźnik już nie ma po co jechać gdyż nasz kochany Wałbrzyski zarządca rozebrał na stacji w Lwówku wszystkie tory ładunkowe... |
dnia marca 13 2014 18:09:59
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=19214
W następnej kolejności, po definitywnym wyłączeniu z eksploatacji po kilku latach leżenia odłogiem i rozkradania Kolej Doliny Bobru spotka los taki jak linii w wątku na forum w linku powyżej. Smutne to ale taka jest rzeczywistość. |
dnia marca 13 2014 18:10:28
A czy moze ktos wie czy we Wleniu przewiduje sie zwijanie asfaltu z ulic na noc ? Moze to i smieszne ale chyba do tego dojdzie. |
dnia marca 14 2014 09:09:24
Szkoda, jak zabraknie szynobusa w krajobrazie jeziora Pilchowickiego. Ten "żółtek" na szynach na trwałe "wrył" się w to środowisko, no a teraz może być smutno bez niego.
Czy pewne jest to ograniczenie do 20 km/h ? ktoś widział gdzieś
jakiś dokument (kwit) ? jakieś podpisy ? |
dnia marca 14 2014 13:30:09
http://marczow.bnx.pl/news.php?readmore=373 |
dnia marca 15 2014 09:01:36
Sprawa 'żółtka' łączy się w sposób oczywisty z możliwością wykorzystywania naszej perły/czyli jeziora pilichowickiego/ do zarabiania duzych pieniędzy.To jest możliwe wszakże pod warunkiem gdy burmistrzem zostanie człowiek który poza własnym interesem potrafi tą olbrzymią szansę wykorzystać! ################################################# |
dnia marca 22 2014 20:52:45
Pamiętam jak tą trasą jeździłem z Lwówka Śląskiego do Krakowa na studia (trzeba było popołudniu wyjechać aby zdążyć na zajęcia następnego dnia). Dzisiaj już nie mieszkam w Lwówku ale znam trochę temat kolei i widzę, że dużo tras znika. Takie losy pewnie czekają trasę Lwówek Śl. - Jelenia Góra:
[img]http://www.kympno.pl/forum/zasoby/image/1411[/img]
źródło:
http://www.kympno.pl/forum/trasa-kolejowa-kepno-namyslow-do-oddania-t72-30.html#p2822 |
dnia marca 22 2014 20:54:17
Coś ten obrazek się nie wkleił... ale jest dostępny pod powyższym linkiem |
dnia marca 22 2014 23:53:38
To wszystko przez grzech nieuczestniczenia w wyborach.Mówie Wam."...A dwóch takich co nie ukradli księżyca truć będzie miasto dymem nieprzeniknionym... a na koniec ich kadencji tory się same zwiną... drżyyyjcie....".Tyle słowa przepowiedni a jak będzie zobaczymy na jesień;). |
|
 |
Dodaj komentarz |
 |
 |
Oceny |
 |
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.
Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.
Brak ocen.
|
|
|
|
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanych Użytkowników: 394
Najnowszy Użytkownik: Anton25
|
|
|
|